InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Snel een lening afsluiten

Snel een lening afsluiten

Snel een lening afsluiten Snel een lening afsluiten betekent op zoek gaan naar informatie. U wilt snel geld lenen dus overweegt u een snelle lening, liefst op een verantwoorde manier. Want wie snel geld nodig heeft, snel een lening gaat afsluiten, stelt zich eerst op de hoogte van de leenvormen en informatie over rente. Snel geld lenen kan middels een persoonlijke lening, doorlopend krediet of annuïtaire lening. De annuitaïre lening biedt meestal een lagere rente. En kunt u snel een lening afsluiten zonder BKR toetsing?

Snel een lening afsluiten zonder BKR

Het is mogelijk om snel een lening af te sluiten bij kredietverstrekkers die niet zijn aangesloten bij BKR. Indien u bij deze geldverstrekkers een lening afsluit vindt er dus geen BKR toetsing plaats. Snel geld lenen zonder BKR toetsing kan bijvoorbeeld bij verschillende warenhuizen en postorderbedrijven. Als u op deze manier snel geld wilt lenen blijft BKR registratie achterwege en gegevens over uw lening en het aan u verstrekte geld geven zij ook niet door aan het BKR. Ook wanneer u een negatieve BKR registratie heeft, kunt u op deze manier snel geld lenen.

Wanneer u snel geld nodig heeft, kan dit aantrekkelijk lijken. Maar BKR heeft een functie en dat is het voorkomen van aangaan van grote betalingsverplichtingen bij de consument. Het BKR neemt de consument tegen zichzelf in bescherming. En ook omdat u snel een lening kunt afsluiten via Internet, kan het zijn dat dit in een impuls gebeurt. Houdt er rekening mee dat u er jaren aan vast zit en dat u mogelijk een hoge rente betaalt. Hoewel u instant profiteert van de lusten van de snelle lening, blijven de lasten in een later stadium niet uit. Het is dus de vraag of snel een lening afsluiten ook een lening afsluiten op verantwoorde wijze is.

Hoe kan ik snel geld lenen

Persoonlijke lening

De persoonlijke lening is een populaire leenvorm. Bij deze persoonlijke lening leggen de kredietverstrekker en de kredietnemer voor het afsluiten van de lening een aantal zaken vast, zoals: de hoogte van het (vaste) rentetarief, de hoogte van de aflossingen en de looptijd van de lening. Kenmerkende voor de persoonlijke lening is het maandtermijn dat de hele looptijd hetzelfde blijft. De maandtermijn bestaat uit aflossing en rente. Het is niet mogelijk om tussentijds weer op te nemen van de bedragen die u heeft afgelost.
  • Een vast rentetarief
  • Gelijkblijvende maandtermijnen
  • Niet tussentijds opnemen

Doorlopend krediet

Ook een doorlopend krediet is een populaire leenvorm. Bij een doorlopend krediet is het, in tegenstelling tot de persoonlijke lening, wel mogelijk om tussentijds bedragen op te nemen van wat u eerder had afgelost. Een doorlopend krediet is dus flexibele vorm van lenen. Ook hier spreekt u van te voren met de kredietverstrekker af hoeveel u opneemt en wanneer. U betaalt pas rente wanneer u een bedrag daadwerkelijk heeft opgenomen en u betaalt dan uitsluitend rente over het opgenomen bedrag. De rente is variabel. Dit betekent dat u van te voren niet exact weet wat uw rentelasten zijn. U kunt in termijnen aflossen maar u kunt tevens aflossen wanneer u wilt, tussentijds dus. Bedragen die u heeft afgelost, kunt u op ieder moment weer opnemen. U kunt boetevrij extra bedragen aflossen.
  • Variabele rente die u alleen over opgenomen bedrag betaalt
  • Tussentijds boetevrij aflossen
  • Tussentijds opnemen

Annuïtaire lening

De annuïtaire lening lijkt veel op de persoonlijke lening. U betaalt maandelijks een vast bedrag om uw lening af te lossen. Het bedrag bestaat uit rente en aflossing. De schuld neemt na elke betaling af en hiermee neemt ook de rentevergoeding over de restschuld af. En zo wordt er elke maand meer afgelost bij de annuïtaire lening omdat de maandelijkse rente en aflossing hetzelfde blijft. Ook bij de annuïtaire lening is er sprake van een vaste rente, vaste looptijd en vast maandtermijn. Een annuïtaire lening is een interessante lening, omdat deze leenvorm meestal een lagere rente biedt dan bij een doorlopend krediet.
  • Vaste rente
  • Vaste looptijd
  • Vast maandtermijn
  • Meestal lagere rente dan bij doorlopend krediet
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Snel een lening afsluiten"

Infoteur: Ssandra3108
Laatste update: 16-10-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!