InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Snel geld lenen - uitgestelde betaling

Snel geld lenen - uitgestelde betaling

Autodealers en keukengiganten adverteren er al mee. Steeds vaker komt het terug. Nu kopen en pas later betalen, middels een renteloze lening. In dit geval van lenen, gaat het om het bedrag dat moet worden betaald. In het geval van uitgestelde betaling, wordt dit geld niet direct betaald, maar pas over langere termijn.

De uitgestelde betaling

Mocht u nu een grote aanschaf willen doen, maar het geld er nog niet voor hebben, kunt u bij veel winkels gebruik maken van de uitgestelde betaling. Dit gaat vooral op bij de aanschaf van een nieuwe wasmachine, koelkast en tal van andere huiselijke benodigdheden. Zo kunt u besluiten de wasmachine vandaag al te kopen, maar pas over twee jaar te betalen. Dat is het principe van uitgestelde betaling. En omdat er geen rente betaald hoeft te worden, is dit ook nog eens een renteloze vorm van lenen.

Geen geld voor vervanging

Wanneer een huishoudelijk apparaat het begeven heeft en er geen geld is om het direct te vervangen, kan kopen met een uitgestelde betaling interessant zijn. Overweeg wel, voordat u aan de deze vorm van lenen begint, alle voor- en nadelen. Pas op voor impulsaankopen, want houd in gedachten dat het geld ooit een keer terug zal moeten worden betaald.

Actiematige lening

Het komt vaak voor dat de uitgestelde betaling terugkomt in de vorm van een actie, bijvoorbeeld bij keukengiganten en autodealers. De looptijd van de uitgestelde betaling is daarom ook erg verschillend, maar varieert meestal van drie tot twaalf maanden.

Geen rente en geen aflossing

Omdat u geen geld leent, maar een artikel later zult betalen, is er geen sprake van rente en die hoeft u dan dus ook niet te betalen. Dat betekent ook dat er geen aflossing is. Na het verstrijken van de looptijd wordt de uitgestelde betaling volledig afbetaald. Mocht dat niet haalbaar zijn, dan is het altijd mogelijk om deze om te zetten naar een andere vorm van krediet.

Lees de kleine lettertjes

Wees erop voorbereid, dat wanneer een eenmalige aflossing wordt overeengekomen, er wel een rentevergoeding in rekening kan worden gebracht. Om aan die verrassing te ontkomen, is het van belang om de voorwaarden van een overeenkomst heel goed te lezen, voor u deze ondertekent.

Lening vergelijk

De uitgestelde betaling is een vorm van betaling die meestal wordt aangeboden bij het doen van een grote aanschaf. Zoals een auto of een nieuwe keuken. De betaling is gunstig voor mensen die behoefte hebben aan nieuwe apparatuur, maar dat nog niet direct financieel kunnen opbrengen. Meestal loopt de uitgestelde betaling over een termijn van drie tot twaalf maanden. Tijdens die termijn hoeft er geen rente betaald te worden en ook hoeft er niks worden afgelost. Aan het eind van de looptijd kan de uitgestelde betaling in zijn geheel worden afbetaald.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Snel geld lenen - uitgestelde betaling"

Infoteur: Paulsmiezen
Laatste update: 01-06-2009
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!