InfoNu.nl > Financieel > Geld > Snel rijk worden of tering naar de nering zetten
mijn kijk op

Snel rijk worden of tering naar de nering zetten

De vraag of je graag rijk zou willen zijn zal door de meeste mensen wel met een volmondig ja worden beantwoord. Rijk zijn wordt al gauw gekoppeld aan gelukkig zijn. Goed dat, niet rijk zijn, niet betekent dat je niet gelukkig bent, want dan zouden velen ongelukkig zijn. Maar is het niet veel beter om de tering naar de nering te zetten? Het streven naar rijk worden kost veel energie en levert zeker niet altijd resultaat op.

Rijk worden via loterij

Maar er bestaan verschillende redenen om rijk te willen zijn. Zo wil de een bijvoorbeeld veel kunnen kopen en de ander minder gaan werken. Weer een ander wil vooral financieel onafhankelijk zijn of op elk moment van de dag een creditcard kunnen trekken zonder te vrezen daarmee in het rood te komen staan. En het mooist daarbij is om in een hele korte tijd rijk te worden waar eigenlijk het winnen van een loterij voor nodig is en dan met een bedrag met behoorlijk veel nullen.

Rijk worden via 5 stappenplan

Volgens bepaalde deskundigen is het echter voor iedereen mogelijk om rijk te worden. Zij hebben daar een 5 stappenplan voor. De vraag is of zij zelf op die manier aan hun fortuin zijn gekomen. Maar de stappen zijn als volgt:

Stap 1.

Zoek een andere baan als er in de huidige niet op korte termijn een promotie in het vooruitzicht is of als de salarisschaal niet progressief genoeg is. Durf daarvoor gewoon naar een uitzendbureau te stappen. Zij weten naar welke vaardigheden grote vraag is.

Stap 2.

Zorg voor een buffer als beginkapitaal door maandelijks een bedrag automatisch af te laten schrijven. Geld wat niet in handen komt kan ook niet zo makkelijk worden uitgegeven en wordt niet zo gauw gemist. Verhoog het automatische spaarbedrag om de paar maanden met enkele procenten dan loopt het sneller op.

Stap 3.

Noteer alle uitgaven per maand en daarna per jaar. Vooral de kleine uitgaven zijn ook belangrijk omdat die over een jaar behoorlijk en ongemerkt kunnen oplopen.

Stap 4.

Bekijk of alle uitgaven wel nodig zijn zoals abonnementen en dergelijke of ook het aantal Tv-zenders binnen een bepaald abonnement. Kunnen verzekeringen en de hypotheek goedkoper worden overgesloten? Schakel hierbij eventueel een overstapcoach in. Bedenk dat een gezond uitgavenpatroon niet perse een minder comfortabel leven hoeft in te houden.

Stap 5.

Het maken van een begroting lijkt een zakelijk karwei maar kan zeker ook in het privéleven geld opleveren. Bewust omgaan met geld is het begin van geld overhouden. Zorg dan dat de begroting uiteindelijk niet wordt overschreden.

Rijk worden door geld verdienen via online-wereld

Of die 5 stappen wel ooit het gewenste kapitaal opleveren is maar zeer de vraag. Maar er is nog een andere hoop namelijk het verstrekken van diensten binnen de online-wereld. Als andere acties niet het gewenste fortuin opleveren zijn er volgens een aantal sites altijd nog mogelijkheden om via internet een kapitaal te vergaren. Talrijke aanbiedingen zou een groot aantal rijkaards moeten kunnen opleveren als alles gaat zoals wordt voorgesteld.

Gratis meedoen maar wel donatie

Een bepaalde site stelt dat met gemak 200 tot 500 euro per dag verdiend kan worden door slechts enkele minuten tijd te besteden. Voor het meedoen wordt geen geld gevraagd maar zodra de honderden binnenstromen wordt wel een kleine donatie verwacht.

Slapend rijk worden

Een andere aanbieder adverteert via een site dat je slapend geld blijft verdienen en dat kan ook oplopen tussen 100 en 1.000 euro.

Rijk worden door thuiswerk

Naast mogelijkheden om binnen de online-wereld thuis geld te verdienen zijn er ook mogelijkheden van een andere aard zoals inpakwerk en productiewerk. Voor het meeste thuiswerk in die sfeer worden weinig eisen gesteld aan opleiding of diploma’s.

Toch liever tering naar de nering

Wie daar allemaal niet in gelooft en nu werk heeft kan wellicht beter zorgen plezier te houden in zijn huidige baan en gewoon de tering naar de nering zetten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Maakt het Masterplan ons rijk?Maakt het Masterplan ons rijk?Wat is het Masterplan? Hoogopgeleid zijn? Hardwerken? Kinderen op school met goede opleidingen? Succesvol zijn met onze…
Bijverdiensten voor thuiswerkBijverdiensten voor thuiswerkWie zich intensief inzet in de wereld van het thuiswerk kan aardig wat bijverdiensten binnen halen. Toch zijn hier ook r…
Thuiswerk als bijbaantjeThuiswerk als bijbaantjeThuiswerk is een goede bron van inkomsten. Veel mensen verdienen op deze manier een extraatje, dat zij per maand kunnen…
Hoe vind je betrouwbaar thuiswerk?Hoe vind je betrouwbaar thuiswerk?Thuiswerk is voor veel mensen iets wat ze graag willen doen. Je kunt vanuit huis werken en ondertussen een zakcentje ver…
Bronnen en referenties
  • Jelevenveranderen.nl

Reageer op het artikel "Snel rijk worden of tering naar de nering zetten"

Infoteur: Rickandie
Laatste update: 12-03-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Omgaan met geld
Mijn kijk op…
Schrijf mee!