InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Maakt het Masterplan ons rijk?

Maakt het Masterplan ons rijk?

Maakt het Masterplan ons rijk? Wat is het Masterplan? Hoogopgeleid zijn? Hardwerken? Kinderen op school met goede opleidingen? Succesvol zijn met onze carrières? Worden we daar rijk van? Leren we op school hoe we rijk kunnen worden? Leren we op de universiteit hoe we rijk kunnen worden? Leren schoolopleidingen onze kinderen en onszelf hoe we rijk kunnen worden? Leert het Masterplan ons om rijk te worden?

Advies

Ouders willen het beste voor hun kinderen. Ouders willen graag dat hun kinderen het Masterplan volgen. Ouders willen graag dat hun kinderen:
  • Naar de beste scholen gaan,
  • Hard studeren en goede cijfers halen,
  • Naar de beste universiteiten gaan,
  • Een goed betaalde baan vinden,
  • Uitzicht hebben op een lange carrière met uitstekende voorwaarden en
  • Uitzicht hebben op een rooskleurige toekomst.

Goede opleiding

Goede cijfers op school zijn noodzakelijk want: Zonder goede cijfers kan je niet naar de universiteit.
Een goede opleiding is noodzakelijk want: zonder goede opleiding kan je geen goede baan vinden. Maar, is bovenstaande een garantie voor succes? Is bovenstaande een garantie om rijkdom te vinden?

Rijke mensen

Hoeveel beroemde en rijke mensen ken jij die NIET rijk zijn geworden door hun opleiding?
  • Michael Jordan,
  • Madonna,
  • Bill Gates.
De wereld is bezig te veranderen, maar het advies dat ouders aan hun kinderen geven is nog niet veranderd.

Kinderen

Kinderen zijn niet gek. Zij zien ook dat Bill Gates zijn opleiding op Harvard niet afmaakte, Microsoft oprichtte en nu 1 van de rijkste mannen ter wereld is. Kinderen willen niet:
  • Zo hard werken als hun ouders,
  • Zo veel belasting betalen als hun ouders,
  • Zo veel schulden hebben als hun ouders,
  • De onzekerheid van het hebben van een baan waar garantie op een bedrijfspensioen niet meer vanzelfsprekend is.
Kinderen hebben een nieuw advies nodig: het Masterplan moet anders!

Financiële kennis

De financiële kennis in de echte wereld is rampzalig als de kinderen geen financiële inzichten leren. Jongeren hebben al een creditcard op zak voordat ze van de middelbare school afkomen! Terwijl er geen financiële inzichten op school geleerd worden…

Financiële inzichten

Ben jij klaar voor de echte wereld? Ben jij klaar om veel geld te verdienen? Heb jij voldoende financiële inzichten ontwikkeld? Weet jij:
  • Hoe samengestelde rente werkt bij kredieten?
  • Hoe je geld moet investeren?
  • Hoe je met geld om kan gaan, zonder het uit te geven aan dure spullen?
  • Hoeveel eerstejaars studenten diep in de schulden zitten door het gebruik van hun creditcard?

Financiële wijsheid

Kinderen hebben nieuw advies nodig. Kinderen hebben een ander Masterplan nodig. Zonder financiële kennis en kennis van de werking van geld zijn wij en onze kinderen niet voorbereid op het handhaven in een wereld waar de nadruk ligt op:
  • Geld uitgeven en niet op:
  • Geld sparen.
Want: rijk worden we niet van geld uitgeven. Waarom zouden we jongeren creditcards geven zodat ze de rest van hun leven deze schulden kunnen gaan afbetalen, i.p.v. het Masterplan aan te passen en ze uit te leggen hoe ze met financiële wijsheden rijk kunnen worden?
Gerelateerde artikelen
Maakt hoog opgeleid en hardwerkend ons rijk?Maakt hoog opgeleid en hardwerkend ons rijk?Wil jij leren hoe rijke mensen in het echte leven te werk gaan? Wil jij leren hoe je rijk kan worden? Ouders houden van…
Rijkdom: geld vasthouden - financiële zekerheidRijkdom: geld vasthouden - financiële zekerheidDe kunst van het rijk worden is door te leren hoe u uw geld kunt vasthouden. Hierdoor kunt u financiële zekerheid opbouw…
Tussenjaar - doorstuderen of een jaar iets anders?Tegenwoordig komt het steeds vaker voor dat leerlingen en studenten voor het beginnen aan een nieuwe opleiding besluiten…
Een creditcard heeft voornamelijk nadelenEen creditcard heeft voornamelijk nadelenEen creditcard is handig om betalingen mee te verrichten op een moment dat u even niet over het geld beschikt. Dit is oo…
Hoe kan ik rijk worden?Hoe kan ik rijk worden?Geen tips om de loterij te winnen, maar een strategie om daadwerkelijke rijkdom binnen handbereik te brengen. Hoe wordt…
Bronnen en referenties
  • Rijke pa, arme pa - Wat de rijken hun kinderen over geld leren - Robert T. Kiyosaki met Sharon L. Lechter - Belfra Publishers for Success BV - 2006/2007

Reageer op het artikel "Maakt het Masterplan ons rijk?"

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 31-10-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!