InfoNu.nl > Financieel > Geld > Hoe zit affiliate marketing in elkaar?

Hoe zit affiliate marketing in elkaar?

Hoe zit affiliate marketing in elkaar? Over aflliate marketing bestaan vele misvattingen. Een daarvan is dat je gemakkelijk snel rijk kunt worden. Dit is een belofte die vaak op het Internet gemaakt wordt door mensen die proberen geld aan je te verdienen. Aflliate marketing kan een mooie bron van inkomen zijn. Makkelijk is het echter niet.

De grootste misvattingen van affiliate marketing

Zoals eerder aangegeven, zijn er enkele grote misvattingen over affliate marketing. De eerste is dat het te moeilijk is voor beginners en dat alleen ervaren mensen hier geld mee kunnen verdienen. Dit is zeker niet waar. Het is niet moeilijk om met affiliate marketing te beginnen. En iedereen kan er geld mee verdienen. Er zijn een aantal zaken die je moet leren om een leuk zakcentje te verdienen en uiteindelijk zelfs een leuk passief inkomen.

Daarnaast is een andere grote misvatting dat het juist heel makkelijk is om veel geld te verdienen en dat het een gegarandeerde manier is om rijk te worden. Dit is zeker verre van de waarheid. Het is makkelijk om deze wereld te betreden. Het kost veel tijd en inzet, zeker om ervan te kunnen leven. Je hebt geluk nodig, maar uiteindelijk vooral veel kennis en geduld.

Hoe werkt affliate marketing?

Affiliate marketing is een internet gebaseerde marketing methode waarbij een bedrijf een partner compenseert voor de verkoop van een product van het bedrijf aan de consument. In gewone taal: als je een product wilt verkopen en ik verkoop het voor je, geef je mij een commissie. Echter om het zo rendabel mogelijk te maken voor een bedrijf (eigenaar product), maakt deze met vele andere partners dezelfde deal.

Bedrijven maken gebruik van dit soort marketingtechnieken omdat het voor hen rendabel is. In plaats van dat zij zelf hun producten gaan adverteren aan consumenten, laten zij dit hun affliates doen. Op deze manier kan een bedrijf een groter aantal consumenten bereiken tegen relatief lage kosten. Een affliate wordt alleen maar beloond wanneer deze een product verkoopt en zo raakt het bedrijf niet onnodig geld kwijt aan reclames.

Geld verdienen met affliate marketing

De meest gebruikte vorm om geld te verdienen met affliate marketing is wanneer je een eigen website hebt. Er zijn tegenwoordig verschillende bedrijven die als tussenpersoon fungeren tussen jou en het bedrijf (dat een product verkoopt). Deze tussenpersoon vertegenwoordigt vaak tientallen bedrijven die advertenties beschikbaar stellen die jij kunt plaatsen op je website. Wanneer jouw website overeenkomt met wat zij adverteren zullen zij al snel akkoord gaan. Een advertentie plaatsen op je website genereert natuurlijk niet automatisch inkomsten. Je krijgt pas inkomsten wanneer een bezoeker van jouw website op de advertentie klikt en/of bij dit bedrijf een aankoop doet of bijvoorbeeld een brochure aanvraagt. Wanneer dit niet gebeurt, wordt jij niet betaald. Het moeilijkste van affliate marketing is dan ook het zorgen dat je bezoekers krijgt op je website die vervolgens op de advertenties zullen klikken.

Het grote voordeel van affliate marketing is dat het vaak vrijblijvend is. Er worden geen contracten afgesloten met termijnen. Daarnaast is het voor het bedrijf relatief goedkoop omdat het pas betaalt wanneer er een product verkocht wordt.
© 2011 - 2019 Misterlak, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe zit affiliate marketing in elkaar?"

Infoteur: Misterlak
Gepubliceerd: 28-09-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!