InfoNu.nl > Financieel > Geld > Geld verdienen met affiliate marketing: de beste websites

Geld verdienen met affiliate marketing: de beste websites

Geld verdienen met affiliate marketing: de beste websites Met affiliate marketing is er veel geld te verdienen. Je prijst op je eigen site een product aan waar de bezoekers van je site geïnteresseerd in zijn. Wanneer ze dan via jouw link dit product kopen, krijg je een deel van de opbrengsten. Op deze manier kun je geld verdienen zonder investering. Er zijn verschillende sites die affiliate marketing aanbieden. Deze aanbieders verschillen met betrekking tot hun voorwaarden en hun aanbod. Ook verschilt per aanbieder hoeveel geld je kunt verdienen met het aanbieden van affiliate marketing.

Geld verdienen met affiliate marketing

Je kunt geld verdienen met affiliate marketing. Dit houdt in dat jij (publisher) op je blog of website, bedrijven (adverteerders) toelaat om hun producten of diensten aan te bieden. Wanneer deze diensten of producten overeen komen met het onderwerp van je website, zullen de mensen die je website bezoeken ook geïnteresseerd zijn in dergelijke producten. Wanneer de bezoekers van je website dan een product of dienst kopen bij het bedrijf dat op jouw website adverteert, krijg je commissie. Vaak hoeven de bezoekers niet eens direct het product aan te schaffen, maar wordt er een cookie geplaatst op de computer van je bezoekers. Wanneer ze dan bijvoorbeeld een week later alsnog iets kopen op de betreffende website, zal het bedrijf zien dat jij verantwoordelijk bent voor die klant en krijg je alsnog je commissie.

Aanbieden van affiliate marketing

Affiliate marketing kun je doen op je website, maar ook in artikelen of met behulp van filmpjes. Hoeveel geld je krijgt en wat de voorwaarden zijn, verschilt per aanbieder van deze affiliate marketing. Naast geld verdienen met affiliate marketing, is het natuurlijk ook mogelijk om geld te verdienen met Google AdSense rondom je blog, filmpjes of website. Hieronder volgt een overzicht van de belangrijkste affiliate sites, waardoor je een goede keuze kunt maken met welke je het best geld kunt verdienen.

Affiliate marketing

DaisyCon

Hoewel het merk DaisyCon pas sinds 2007 bestaat, heeft het bedrijf als sinds 2000 ervaring in de affiliate marketing. Het bedrijf verbindt adverteerders en publishers om op die manier de belangen van beide partijen te behartigen. DaisyCon biedt de mogelijkheid om verschillende vergelijkingen op je site te plaatsen. Zo is er de energievergelijker, de autovergelijker en de zorgverzekeringvergelijker. Wanneer je zo'n vergelijker op jouw site plaats, kun je geld verdienen wanneer jouw bezoekers een product kopen of een verzekering of contract afsluiten. Ze staan bekend als een betrouwbare affiliate site, waar de vergoedingen redelijk hoog liggen. Een nadeel is wel dat DaisyCon niet alleen op het Nederlandse publiek is gericht.

Zanox

Zanox is één van de belangrijkste spelers in Nederland en Europa op het gebied van affiliate marketing. Het voordeel hiervan is dat Zanox aangesloten is bij veel grote adverteerders. Op die manier heb je als publisher veel keuze en is er altijd wel iets wat geschikt is voor jouw site. Zanox is meer op het Nederlandse publiek gericht dan DaisyCon en krijgt daarom bij veel publishers de voorkeur. De betalingen vanuit Zanox vallen vaak wel iets lager uit, maar door het brede aanbod heb je kans dat de aanbieding wel meer geschikt is voor jouw website, waardoor je uiteindelijke meer verdient.

PayPro

PayPro is een bedrijf dat enkel actief is op de Nederlandstalige markt. Ze zijn actief in Nederland en België. Het systeem van PayPro is heel overzichtelijk en bovendien is het makkelijk het overzicht over je inkomsten te houden. Waarschijnlijk is dit de beste site om te beginnen wanneer je geld wil verdienen met affiliate marketing. De commissies die je krijgt bij deze affiliate site zijn relatief hoog, wat betekend dat je meer geld kunt verdienen. PayPro heeft wel minder adverteerders in haar systeem dan bijvoorbeeld Zanox heeft. Dat is een nadeel omdat er daardoor voor jou als publisher minder keuze is en de advertenties mogelijk minder goed aansluiten bij het onderwerp van je website.

Tradetracker

Tradetracker is ook een internationaal affiliate bedrijf. Het bedrijf staat bekent om snelle uitbetalingen en A-merken. Ze bieden campagnes aan in vrijwel alle onderwerpen van games tot bloemen en van auto's tot feestartikelen. Het systeem dat Tradetracker hanteert is veel simpeler te begrijpen dan bijvoorbeeld het systeem van Zanox, waardoor deze voor een beginnende website-eigenaar een goede optie is. Ook is Tradetracker snel wat betreft het reageren op problemen waar je tegenaan loopt. De commissie die je krijgt via Tradetracker ligt in de middenmoot.

Webwinkels

Er zijn ook grote webwinkels die een eigen affiliate afdeling hebben. Een voorbeeld van zo'n webwinkel is Bol.com met haar partnerprogramma. Deze bieden aan om direct reclame voor deze webwinkels te maken, waarvoor je commissie krijgt wanneer je bezoekers iets in die webwinkels kopen.

Geld verdienen met affiliate marketing

Het is bij de meeste affiliate sites niet mogelijk om marketing voor meerdere sites tegelijk te doen. Daarom is het aan te raden om goed onderzoek te doen welke het best bij jouw kennis, het onderwerp van je site en de advertenties die je wilt plaatsen, past. Wanneer de advertenties die jij plaatst goed passen bij het onderwerp van je website kan je veel geld verdienen met affiliate marketing.

Lees verder

© 2014 - 2019 Otisnu, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Affiliate MarketingAffiliate marketing is een vorm van marketing die de laatste tijd steeds populairder aan het worden is. Deze vorm van ma…
Affiliate marketing, hoe werkt het?Affiliate marketing, hoe werkt het?Affiliate marketing is zoals het woord al zegt een vorm van marketing, maar wat is affiliate marketing eigenlijk? Een we…
Hoe zit affiliate marketing in elkaar?Hoe zit affiliate marketing in elkaar?Over aflliate marketing bestaan vele misvattingen. Een daarvan is dat je gemakkelijk snel rijk kunt worden. Dit is een b…
Hoe verdien je geld aan affiliate marketing?Hoe verdien je geld aan affiliate marketing?Affiliate marketing is, zoals het woord al zegt, een vorm van marketing. De vraag is echter: hoe kun je affiliate market…
Bronnen en referenties
  • http://www.daisycon.com/nl/
  • http://www.zanox.com/nl/
  • http://www.paypro.nl/
  • http://www.tradetracker.com/nl

Reageer op het artikel "Geld verdienen met affiliate marketing: de beste websites"

Infoteur: Otisnu
Laatste update: 26-07-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Geld verdienen
Schrijf mee!