InfoNu.nl > Financieel > Geld > Vroegboekkorting voor een goedkope vakantie in 2019

Vroegboekkorting voor een goedkope vakantie in 2019

Vroegboekkorting voor een goedkope vakantie in 2019 Meivakantie boeken, herfstvakantie, kerstvakantie boeken vroegboekkorting, uitverkoop, last minute? Wie vroeg zijn vakantie 2019 vroeg boekt, kan een vroegboekkorting krijgen bij bedrijven als Neckermann Reizen, Thomas Cook, Sunweb of bijvoorbeeld Corendon. Een goedkope vakantie is de moeite waard. Hoe vroeger u boekt, hoe meer zekerheid voor de reisorganisatie en hoe meer korting voor u. Dit belonen reisorganisaties bijvoorbeeld met een weekendje gratis weg. Wat zijn de voordelen en nadelen van een vroegboekkorting. U kunt de boeking ook juist uitstellen en kiezen voor een last minute reis. Hoe vroeger u boekt, hoe goedkoper de vakantie. Gebruik ook de kortingsbonnen of boek een last minute reis.

Geld besparen door vakantie vroeg te boeken

Vroegboekkorting 2019

Een vroegboekkorting is een beloning voor wie vroeg boekt. Als u vroeg boekt voor een zomer vakantie of wintervakantie wordt u daarvoor meestal beloond. U hebt meer keuze als u vroeg een reis boekt, weet zeker dat u terecht kunt waar u wilt en de reisorganisatie is blij met u, omdat de boeken dan eerder gevuld zijn. Wat overigens een vroege boeking is hangt vaak het agentschap af. Thomas Cook en Neckermann vinden dat u een zomervakantie vroeg boekt als u dat voor 13 februari van het jaar doet. Ook voor een wintervakantie geldt een bepaalde tijdslimiet en actieperiode.

Actievoorwaarden Thomas Cook met korting

Elke reisaanbieder heeft voorwaarden. Ook hotels en luchtvaartmaatschappijen gebruiken het fenomeen vroegboekkorting. Thomas Cook bijvoorbeeld verlangt van u dat u uw zomervakantie vroeg boekt. Dat moet een boeking zijn van ten minste 1.300, inclusief de luchthavenbelasting en andere kosten, waaronder als u dat wilt ook een vakantie annuleringsverzekering afsluiten en een goede reisverzekering. Als u dat doet krijgt u een voucher voor een gratis weekend weg. Op de voucher staan de precieze voorwaarden.

Last-minute reis boeken

Ook wie juist heel laat wil boeken kan voor een flinke korting in aanmerking komen via een last-minute boeking. Vaak is het een sport om laat te boeken om zo goedkoop naar een ver land te kunnen reizen. Maar de last minute reis geeft meer onzekerheid:
  • U weet niet of u ook naar het beoogde land kunt of dat het wat anders gaat worden.
  • De reisorganisatie verdient er minder aan.

Daarom is juist de vroegboekkorting duidelijk in opmars.

Voordelen vroegboekkorting

De voordelen van vroeg boeken zijn:
  • Het scheelt geld. Of de reis wordt direct goedkoper door de lagere reissom of u krijgt nog iets anders gratis aangeboden.
  • U hebt de zekerheid dat u op vakantie op de bestemming van uw keuze.
  • Wie vroeg boekt kan uitgebreider kiezen.

Nadelen vroeg boeken van een vakantie

De voornaamste nadelen van vroeg boeken zijn:
  • Er moet een aanbetaling plaats vinden, waardoor de reis voor een deel eerder moet worden betaald dan gepland.
  • De wereld is onzeker geworden. U kunt zelf ziek worden en de bestemming kan over een aantal maanden een stuk minder aangenaam zijn dan gedacht. Denk aan natuurrampen, aanslagen en zo verder. Kortom er kan altijd wat tussen komen.

Voordelen last-minute reis en de nadelen

Een groot voordeel van een last minute reis is dat u de spanning erin houdt. U weet nog niet of het gaat lukken en waar u precies heen gaat. Het vraagt enig aanpassingsvermogen als er een aantrekkelijke reis naar IJsland uitrolt, terwijl u eerder Brazilië op het oog had. Maar het kan wel en is meestal veel goedkoper dan een reguliere reis. U komt zo nog eens op plekken waar u niet dacht ooit te zullen komen. Dat zijn dan ook vaak de leukste vakanties. Maar deze manier van een reis boeken is niet bestemd voor wie vastigheid wil en bijvoorbeeld een aantal jonge kinderen heeft. In dat geval ligt een vroege boeking veel meer voor de hand.

Vliegtickets 2019 vergelijken

Wilt u de goedkoopste vliegtickets kunnen boeken en deze vergelijken, dan kunt u uw vliegtickets vergelijken via Momondo.

Slot vroegboekkorting 2019

De vroegboekkorting is een nieuw succesvol fenomeen om goedkoper een reis te boeken. Anderen zullen toch altijd de voorkeur geven aan de last-minute reis. Het hangt van uw wensen, de gezinssamenstelling en uw portemonnee af waarvoor u zult kiezen. Het internet helpt u snel verder om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bekende Nederlandse ReisbureausOok in Nederland hebben wij kleine, maar toch wel bekende reisbureaus. Sommige horen bij een grotere organisatie zoals b…
Vliegvakanties worden kunstmatig duurder gemaaktVliegvakanties worden kunstmatig duurder gemaaktGedurende de zomer trekken wij massaal naar de zon. Bestemmingen als Italie, Spanje en Turkije zijn populaire bestemming…
Besparen op een vliegvakantie naar de zonBesparen op een vliegvakantie naar de zonEen vliegvakantie naar de zon kost u eenvoudig een paar honderd euro per persoon voor een weekje vakantie. Door een aant…
Goedkoop naar het theater tipsKaartjes voor een voorstelling in het theater zijn niet goedkoop, de prijzen liggen meestal tussen de 20,- en 70,- per…
Met kinderen op vakantie als alleenstaande ouder?Met kinderen op vakantie als alleenstaande ouder?Wat zijn de mogelijkheden voor op vakantie gaan als je als alleenstaande ouder bent, ook wel eenoudergezin genoemd. Uit…

Reageer op het artikel "Vroegboekkorting voor een goedkope vakantie in 2019"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 07-02-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Annuleringsverzekering
Schrijf mee!