InfoNu.nl > Financieel > Geld > Het pandjeshuis voor snel geld

Het pandjeshuis voor snel geld

Het pandjeshuis voor snel geld Snel geld nodig? Veel mensen bevinden zich in een dergelijke situatie. Nu hoor ik u denken, iedereen heeft geld nodig, ik ook. Maar wie wil er zijn waardevolle eigendommen op korte termijn inruilen voor geld?

Als je snel geld nodig hebt: het pandjeshuis

De gang naar het pandjeshuis wordt steeds vaker gemaakt. Financiële problemen en zorgen van alledag, de angst dat men zijn openstaande rekeningen niet op tijd betalen kan. Het laat veel mensen tegenwoordig de gang naar het pandjeshuis maken om hun kostbaarheden te belenen voor snel geld.

Vaak maken mensen de gang naar het pandjeshuis met trillende benen, want ze weten niet of ze hun geliefde spulletjes ooit weer terug zullen zien. Ongeveer twee weken tot drie maanden kan men gemiddeld zijn waardevolle spullen in het pandjeshuis ter bewaring geven en met het geld dat men ervoor krijgt zijn openstaande schulden betalen.

Sommige mensen brengen hun waardevolle spullen naar het pandjeshuis onder het mom thuis te weinig ruimte te hebben. En ja, er zijn ook ook mensen die beweren dat ze op die manier de aanschaf van een kluisje thuis kunnen uitsparen.

Wat kan men belenen in een pandjeshuis?

Niet alleen de walkman die inmiddels een cultstatus heeft verworven maar ook de iPod (die zich nog moet bewijzen) en de Rolexhorloge. Of de bontjas die qua prijs al snel een kleine auto vertegenwoordigt, het vindt allemaal zijn weg naar het pandjeshuis.

Want ja, ook meer welgestelde klanten hebben het kleine inwisselkantoor tussendoor soms even nodig. Al stijgen dán de te lenen bedragen al een paar sporten hoger op de kredietladder. En de kleine autodealer die vertelt dat de Spyker dit jaar niet niet zo goed verkoopt, krimpt bij die opmerking nóg een beetje verder in elkaar voordat hij zijn weg naar de volgende speelhal inslaat.

Geld terug bij afhalen vóór vervaldatum

In het pandjeshuis ontvangt men een ontvangstbewijs of kwitantie voor de goederen die men zo snel mogelijk, maar uiterlijk op de vervaldatum weer moet afhalen zodat de chique Rolex niet op een andere pols de tijd zal aankondigen.

Ook bij de garderobe in een concertzaal ontvangt men een afhaalbewijs als men zijn jas afgeeft. En uiterlijk buiten in de vrieskou denkt men er weer aan om de jas bij de garderobe op te halen. Met dít kleine verschil dat je nu geen fooi ontvangt zoals dat het geval is in het pandjeshuis.

Wat gebeurt met niet afgehaalde stukken?

Niet afgehaalde goederen en waardestukken worden na het verstrijken van de overeengekomen termijn als onbeheerde stukken aangeduid. Deze onbeheerde stukken hebben behoefte aan een nieuw tehuis en kunnen zich bij de eerstvolgende veiling verheugen op een nieuwe eigenaar.

Veiling voor niet afgehaalde pandstukken

Op veilingen bedoeld voor verpande zaken kan men echt lucratieve koopjes bemachtigen. Een motorfiets gaat voor een derde deel van de prijs onder de hamer en de Rolex klok wordt bijna voor de helft van de oorspronkelijke prijs geplet.

Waar de een met het zakgeld voor zijn spullen met lede ogen zijn openstaande schulden betaalt, vindt de ander een goedlopende handel daarin. Zo worden in het pandjeshuis en op de daaropvolgende veilingen voor een en dezelfde zaak verschillende prijzen neergeteld.
Gerelateerde artikelen
Lening afsluiten zonder BKR: geld lenen met onderpandLening afsluiten zonder BKR: geld lenen met onderpandLenen is er niet makkelijker op geworden sinds de economische crisis van 2008 en de nasleep ervan. Banken zijn strenger…
Lening: geld lenen zonder tussenkomst van een bankLening: geld lenen zonder tussenkomst van een bankBanken zijn normaal gezien de meest aangewezen plaats om een lening aan te gaan. Je stapt een bankkantoor binnen, vraagt…
Snel geld lenen tegen onderpandSnel geld lenen tegen onderpandWie snel geld nodig heeft en dat niet bij de bank kan lenen, kan tijdelijk spullen van waarde belenen of verpanden. Met…
Lenen & snel geld lenen met uw auto als onderpandLenen & snel geld lenen met uw auto als onderpandAuto verpanden of snel geld lenen kan in 2019 via aanbieders Ferratum, Voorschotje en bijvoorbeeld Cashdrive. 100 euro t…
Snel cash geld nodig? Je gouden sieraden verkopenSnel cash geld nodig? Je gouden sieraden verkopenIn deze onzekere tijden van crisis hebben heelwat mensen nood aan cash geld. Ze gaan proberen om spullen te verkopen en…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Het pandjeshuis voor snel geld"

Infoteur: Serkozy
Laatste update: 28-05-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!