InfoNu.nl > Financieel > Geld > Wie is Regiobank?

Wie is Regiobank?

Wie is Regiobank? De Regiobank is de nieuwe naam voor de SNS Regiobank en daarmee een merk en onderdeel van de Volksbank (voorheen SNS Reaal). Regiobank valt daarmee ook in 2018 en 2019 onder de bankvergunning van de Volksbank. De bank biedt vele aantrekkelijke bankproducten aan voor particulieren en zakelijk. Sparen, betalen, verzekeren en hypotheken, het kan allemaal. Vooral het persoonlijk advies is voor vele mensen aantrekkelijk. De bank vindt u in Utrecht, Leerdam, Noordwijk, Woubrugge, en zo verder.

Wat kan de Regiobank voor u doen?

Volksbank sparen

De Volksbank is één van de grotere financiële dienstverleners in ons land. Zowel zakelijk als particulier. De voorloper van SNS Reaal moet u 200 jaar terug zoeken, toen het netwerk bestond uit regionale spaarbanken met een openbare nutsfunctie. Andere bekende merken die tot de Volksbank horen zijn de ASN Bank, BLG Wonen en de SNS bank. Heel wat dus.

De Regiobank

De Naam Regiobank bestaat sinds 1 januari 2010. Het is een bank met veel ervaring. De bank werkt met zelfstandige adviseurs in de buurt, die bemiddelen en adviseren:
  • Waar het gaat om sparen en betalen bemiddelen de adviseurs voor de financiële producten van Regio Bank.
  • Bij andere zaken bemiddelen en adviseren ze ook voor producten van andere professionele aanbieders.

De keuze voor zelfstandige adviseurs is een beetje verrassend in dit internet tijdperk, maar blijkt bij vele mensen, die graag een persoonlijk advies willen, goed aan te slaan. De kracht van maatwerk en persoonlijk advies dus.

Regiobank heeft bankvergunning

Doordat Regiobank een bankvergunning heeft, is uw geld en vermogen wettelijk beschermd is. Via het depositogarantiestelsel is uw spaargeld verzekerd tot een bedrag van 100.000 euro per particulier. Ook zakelijke spaarders vallen onder de garantie. De zelfstandige bankvergunning betekent ook dat u met een rekening bij de Regio Bank en bij de SNS bank 2x onder het depositogarantiestelsel valt en dus 2x beschermd bent.

Particulier bankieren bij de Regio Bank

De Regiobank is er zowel zakelijk als particulier, 24/7. Particulier bankieren en sparen kan (alles per 1 januari 2019):
  • Jong wijs pakket.1.2.3. rekening voor kinderen. Tot 8 jaar kan er al een spaarrekening voor een kind worden geopend en daarna tot de leeftijd van 18 jaar een betaalpakket met daarbij, als de ouder dat goed vindt, een pinpas. Tot de leeftijd van 12 jaar heet de pinas hier jeugdpas. Een spaarrekening en betaalrekening kunnen dus al vroeg worden geopend, uiterlijk als een kind 17 jaar is. De rente is variabel en er zijn geen bijkomende kosten. Het leuke van de rekening is dat de mogelijkheden ervan toenemen naarmate het kind ouder is. Het begint met alleen sparen en eindigt als een volledig pakket voor sparen en betalen. Zo kan elke kind meegroeien.
  • Zilvervloot sparen. Deze rekening is voor jongeren tot 18 jaar. Als uw kind of kleinkind 18 wordt kan het maximaal 10% premie verdienen. De rente is variabel, maar er is ook een grote bonus voor elk jaar dat er gespaard wordt.
  • Keuzedeposito sparen. Deze rekening kent een vrij opneembaar en een vast deel. De verhouding vast en variabel bepaalt u zelf. U hebt hierbij maar 1 rekeningnummer nodig. Het vaste deel kunt u meerdere manieren invullen. Met een keuzedeposito van 1 jaar vast tot 10 jaar vast. Daarop kunt naar keuze een maandelijkse rente ontvangen of de jaarrente na afloop van het jaar. U kunt ook kiezen voor een oplopende groeirente of klimrente. Tot slot kunt u voor het vaste deel kiezen voor een geldmarktdeposito dat een looptijd heeft van minimaal 1 en maximaal 10 jaar.
  • Spaar op maat tegen een mooie rente.

U kunt ook en persoonlijke lening afsluiten of een doorlopend krediet, en terecht voor een verzekering of hypotheek. Ook beleggen kan, door een keuze te maken uit de vele beleggingsfondsen.

Zakelijke rekening

Ook voor de zakelijke markt zijn er vele mogelijkheden:
  • MKB rekening. Deze is speciaal ontwikkeld voor verenigingen, stichtingen, ZZP-ers en MKB-ers. Deze rekening kunt u ook online gebruiken heeft Regiobank voor de zakelijke betalingen. Het is inclusief wereldpas met chipknip. Hieraan zijn kosten verbonden, maar verenigingen en stichtingen kunnen worden vrijgesteld tot 200 euro aan kosten per jaar.
  • Meerkeuze sparen. Meerkeuze sparen bestaat uit een deel vrij opneembaar en deel dat langer vast staat en een vaste spaarrente heeft. Hoe u het vaste deel vast zet en voor hoe lang is uw keuze. Het vrij opneembare deel is dagelijks op te nemen en heeft een variabele rente.
  • MeerKeuze Sparen Vast is een keuzedeposito.

Slot

De Regiobank is een nieuwe naam voor een bank, die we al kenden. De bank probeert zo veel mogelijk persoonsgericht te werken. Online kan ook, maar de persoonlijke advisering is de kers op de taart. Zowel particulier als zakelijk kunt u hier terecht. Voor sparen betalen en meer. Sparen doet u hier flexibel en tegen een hoge spaarrente.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sparen bij de Bank of Scotland NederlandSparen bij de Bank of Scotland NederlandDe Bank of Scotland geeft u op de direct opneembare rekening een rente van 0,75%. De Bank of Scotland Nederland moet u o…

Reageer op het artikel "Wie is Regiobank?"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 03-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Veilige bank
Schrijf mee!