InfoNu.nl > Financieel > Geld > Kredietkaart: KBC Mastercard globe (BE)

Kredietkaart: KBC Mastercard globe (BE)

Kredietkaart: KBC Mastercard globe (BE) Banken hebben tegenwoordig een groot aanbod aan bank- en kredietkaarten. KBC heeft de MasterCard Globe, een wereldwijd aanvaarde kredietkaart met extra voordelen en een hoge uitgavelimiet. Het aanbod aan kredietkaarten is enorm. Ze hebben elk hun eigen kenmerken, voorwaarden en voordelen. KBC heeft de Mastercard Globe op de markt gebracht, voor gebruikers die regelmatig in het buitenland vertoeven en kiezen voor optimaal comfort en veiligheid.

Wat is een kredietkaart?

Een kredietkaart is een chipkaart waarmee men betalingen en financiële transacties kan doen. Het bedrag van de aankopen wordt niet meteen verrekend, zoals bij debetkaarten, maar wordt pas op het einde van de maand van uw rekening genomen. Als u dan het openstaande saldo meteen betaalt, hoeft u geen rente te betalen. Kiest u voor gespreide terugbetalingen zal hieraan wel intrest verbonden zijn.

Kenmerken en voordelen van de Mastercard Globe

Met de Mastercard Globe kan u in elke handelszaak die het mastercard logo heeft betalen, in binnen- en buitenland. Betalen kan eenvoudig met uw persoonlijke code of met uw handtekening.

Met de Mastercard Globe bent u onder bepaalde voorwaarden het hele jaar door automatisch gedekt voor annulerings- en onderbrekingskosten van uw privéreizen die u via KBC hebt betaald. De betaling kan gebeuren via KBC-overschrijving, een bank- of kredietkaart of een Omnia-reischeque. De reis moet overigens minstens 1 overnachting tellen.

Bij aankoop van elektrische of elektronische apparaten krijgt u 2 jaar extra garantie wanneer u deze betaald hebt met uw KBC mastercard globe, en wanneer het bedrag de minimumgrens van 50 euro overschrijdt. Bij de aanvraag van een KBC Mastercard Globe bent u automatisch ingeschreven voor het KBC "Spaar en pluk"programma. Hierbij ontvangt u 1 spaarpunt per transactie of geldafhaling van minstens 25 euro, zowel in binnen- als buitenland.

KBC werkt voor haar Mastercard Globe samen met Omnia. Omnia werkt reisprogramma's uit bij de grootste touroperatoren zoals Thomas Cook en Pegase, Club Med, Best Tours en andere. Bij aankoop van een touroperatorreis bij Omnia, met uw Mastercard Globe, ontvangt u per aankoopschijf van 2500 euro een waardebon voor één overnachting en ontbijt in België, voor twee personen.

KBC biedt de houders van een Mastercard globe de mogelijkheid om een optionele verzekering "financiële bescherming" af te sluiten. Hiermee bent u verzekerd wanneer uw kaart na diefstal of verlies wordt misbruikt, maar ook bij overlijden: het nog openstaande saldo wordt vergoed.

Voorwaarden en tarieven

Zoals bij elke kredietkaart zijn er voorwaarden waaraan men moet voldoen alvorens men de kaart kan aanvragen. Daarnaast zijn aan het gebruik van een kredietkaart altijd kosten verbonden. Om een KBC Mastercard globe te kunnen aanvragen dient men minstens 18 jaar te zijn. De kredietlimiet is standaard 5000 euro maar kan in samenspraak met uw KBC-agent opgetrokken worden, onder bepaalde voorwaarden. Geldafhalingen zijn mogelijk, maar worden beperkt tot 620 per vier dagen.

De jaarlijkse kosten voor een KBC Mastercard Globe bedragen 55 euro. Dit bedrag wordt verminderd tot 35 euro indien u ook een comfortrekening hebt. Let op! Lenen kost geld: Om van uw krediet gebruik te maken betaalt u jaarlijkst een kostenpercentage van 12,99%.

Om in een handelszaak te betalen met uw Mastercard globe worden geen kosten aangerekend. Geldafhalingen zjin niet gratis: wanneer u afhaalt aan een automaat betaalt u 1% van het afgehaalde bedrag, met een minimum van 5 euro. Hetzelfde tarief geldt voor overschrijvingen van uw kredietreserve naar uw zichtrekening. Bij geldafhaling in de bank of in een wisselkantoor, betaalt u 2% kosten, opnieuw met een minimum van 5 euro.
Gerelateerde artikelen
ANWB creditcard: aanvragen, rente en voorwaardenANWB biedt leden de mogelijkheid om wereldwijd gebruik te maken van een MasterCard of Visa creditcard. Naast de vele acc…
MasterCard Creditcard: waar aanvragen?MasterCard Creditcard: waar aanvragen?De creditcards van MasterCard behoren tot de meest gebruikte ter wereld. Voor vele mensen is een creditcard een ideale b…
ICS Cards: overzicht creditcardsInternational Card Services (ICS) geeft binnen Nederland creditcards uit van MasterCard en Visa. Hierbij verzorgt ICS Ca…
Soorten betaalkaartenSoorten betaalkaartenGeld is niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Elke minuut worden er talloze nationale en internationale tran…
Op zoek naar de beste creditcard!Op zoek naar de beste creditcard!Heb je nog geen creditcard, maar overweeg je wel om deze op korte termijn aan te schaffen? Een verstandige keuze, want e…
Bronnen en referenties
  • www.kbc.be

Reageer op het artikel "Kredietkaart: KBC Mastercard globe (BE)"

Reacties

Ren'van Meerendonk, 16-07-2014 16:01 #3
Ik wil hier even reageren op de drie nieuwe kredietkaarten die mij middels een folder werden voorgesteld.
Het betreft hier wat extra zekerheden bij aanschaf en gebruik van wit en bruingoed.
Hierbij wordt als voorwaarde gesteld dat de betaling met kredietkaart moet zijn voldaan.
Hier maak ik extra bezwaar tegen, en heb dat ook gedaan bij uw filiaal in Arendonk bij de heer Jan Beyens.
Mijn bezwaar is het volgende, als ik b.v. een nieuwe tTV koop wil ik deze door de monteur geplaatst hebben en ook aangesloten, en zo is dat ook met de aankoop van een koelkast en een wasmachine of droger. |Deze betaal je pas na goede ontvangst en opstelling. En hoe doen we dat dan?
Natuurlijk met de KBC bank Comfortrekening (veilig en gemakkelijk! Maar dan weer is deze niet meer beschermd door de kredietkaart regeling. Jaren zijn jullie als banken bezig geweest om de betaalkaart voor alle betalingen te gebruiken en nu stellen jullie dus voor om een artikel dat geleverd moet worden al voor levering te betalen. Maar misschien zie ik het verkeerd, bedoelen jullie misschien dat ik na de levering pas moet gaan betalen bij de winkelier met de kredietkaart.(dus eerst gaan bestellen en daarna betalen?)
Het lijkt mij beter en handiger om een andere bank te gaan kiezen, waar de bankkosten lager zijn ofwel helemaal gratis is
in plaats van deze absurde regeling. Bovendien als je de kredietkaart buiten Europa gebruikt, staat je nog een leuke kosten afrekening te wachten bij jullie bank. Ik was best tevreden over uw bank, maar nu heb ik het helemaal gehad.
Jullie hebben mij echt niet blij gemaakt met het nieuwe voorstel

Paul Huger, 10-05-2013 20:12 #2
In geval van probleem in het buitenland welke contacten zijn er voorzien om de nodige inlichtingen door te geven 'tel gsm e-mail-adres, andere? " met dank! Paul Huger.

Cauwelshilde, 29-06-2012 19:37 #1
Beste,
ik heb een mastercard (gold)en doe daar op geregelde basis betalingen mee.
Nu is het zo dat, wanneer ik mijn afrekening ontvang, ik hoegenaamd niet meer weet waar ik het opgegeven bedrag betaald heb! Is er een mogelijkheid om dit na te gaan.
Ik betreur het wel dat op de afrekening zo weinig informatie staat (enkel het bedrag en het rekeningnummer!) Het zou toch handig zijn om ook te zien bij welke zaak je het bedrag hebt uitgegeven! Ik denk erover deze niet langer te gebruiken om die reden.
Ook mijn man weet nergens van, waarvoor het bedrag gespendeerd is!
Ik zou dat toch heeel graag ergens kunnen nagaan. Kunnen jullie mij helpen?
Alvast mijn dank, Cauwels Hilde Reactie infoteur, 02-07-2012
Dag Hilde,
Bij mijn weten is er geen manier om structureel na te gaan waar welk bedrag werd uitgegeven. Wellicht kan je met vragen wel terecht bij je bank, als je echt van een specifieke betaling wil weten waar en wanneer je die hebt gedaan.
Verder zou ik aanraden om zelf bij te houden wanneer je met je mastercard betaalt, misschien kan je het noteren in een boekje. Zo kan je achteraf controleren of de afrekening klopt!

Infoteur: Juliedr
Gepubliceerd: 30-01-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Reacties: 3
Schrijf mee!