InfoNu.nl > Financieel > Geld > Kopen en huren - de Nederlandse Vastgoed Maatschappij

Kopen en huren - de Nederlandse Vastgoed Maatschappij

Kopen en huren - de Nederlandse Vastgoed Maatschappij De Nederlandse Vastgoed Maatschappij garandeert u in 2019 een snelle verkoop van uw huis. Voor de particulier maar ook bij zakelijk onroerend goed. Niemand wil te lang dubbele woonlasten betalen, voorkom dit eenvoudig. Een tip dus om snel uw huis te verkopen. U kunt uw huis tijdelijk verhuren, maar ook aanbieden aan een intermediair. De prijs is hoger naarmate de locatie en de staat van onderhoud van uw woning of pand beter zijn. U kunt uw huis verkopen en via afspraken ook weer direct terug huren via een koop huur constructie.

Probeer dubbele woonlasten te voorkomen

Wie een huis koopt zonder dat zijn eigen huis verkocht is, riskeert daarmee ook dubbele woonlasten, omdat een huis vaak eerder gekocht dan verkocht is. Er is wel een tijdelijke regeling voor mensen met twee koophuizen, die er voor zorgt dat voor beide huizen gedurende twee jaren de hypotheekrente aftrekbaar is, maar toch. Het liefste hebt u dat uw eerste huis tegen een goede prijs wordt verkocht. U wilt geen restschuld overhouden en zeker geen dubbele woonlasten.

De Nederlandse Vastgoed Maatschappij, kopen en huren

De Nederlandse Vastgoed Maatschappij is een intermediair op de vastgoedmarkt voor kopen en huren. Zij kunnen u bij het bespoedigen van een snelle verkoop de helpende hand bieden. Deze intermediair koopt direct uw huis als hij aantrekkelijk genoeg is. De aantrekkelijkheid van een huis hangt van vele factoren af, maar de locatie van de woning of pand zijn zeer bepalende factoren. Hoe beter dit onroerend goed is gelegen en hoe beter hij in de markt ligt, hoe meer u voor uw huis krijgt. Ook bij een spoedverkoop. U kunt uw huis snel verkopen en ook weer terug huren. Dan bent u van de hypotheeklasten en de WOZ heffing af, en betaalt u voortaan een huur.

Snel huis verkopen

De Nederlandse Vastgoed Maatschappij betaalt voor een aantrekkelijk pand tot 90 procent van de verwachte verkoopopbrengst bij reguliere verkoop. Niet overal in het land ligt het percentage even hoog. Landelijk ligt het gemiddelde tussen 80% en 90%. Dit hangt af van de locatie, de prijsklasse, het type woning. Bepalend is ook de staat van onderhoud en of er bepaalde beperkingen op het huis rusten, zoals erfdienstbaarheden. Achterstallig onderhoud hoeft geen probleem te zijn, omdat de Maatschappij dan zelf voor het noodzakelijk onderhoud en de renovatie zal zorg dragen, maar dit vermindert natuurlijk wel de verkoopprijs die u krijgt.

Online verkopen

Natuurlijk kunt u ook zelf proberen uw huis tegen een zo goed mogelijke prijs te verkopen. Nogal wat mensen verkopen hun huis online door zelf allerlei taken van de makelaar over te nemen. Zo maken ze zelf de foto’s en zorgen ze zelf voor de bezichtigingen. Dit heeft het voordeel dat u goedkoper uit bent, en dat u beter dan ook weet wat de pluspunten van uw huis zijn, maar het verkoopresultaat hoeft niet beter te zijn. In de praktijk blijken deze verkopen online lang te duren en blijken bewoners de verkopers te zijn. In die gevallen kan het zeer aantrekkelijk zijn om de hulp van een makelaar in te roepen.

Huis veilen op internet in 2019

In samenwerking met de NVM makelaars kunt u een huis ook veilen, maar of dat betere resultaten oplevert is nog maar de vraag. Bekende veilingsites zijn:
  • Biedenenwonen. U betaalt 500 euro om uw huis te veilen en, als dat met succes verloopt, betaalt u nog eens 500 euro. De koper draagt ook 500 euro af.
  • Livy. De kosten hangen af van het pakket dat u kiest. Kiest u voor full service dan kost dat 1.500 euro en voor half servicepakket betaalt u 900 euro.

Slot

Uw huis snel verkopen kan. Wilt u dat snel regelen dan is een intermediair als de Nederlandse Vastgoed Maatschappij waarschijnlijk ook voor u een prima uitkomst. Probeer natuurlijk zo veel mogelijk voor uw huis te krijgen, maar een te hoge vraagprijs kan tot vertraging en een afwijzing leiden. Bekijk uw mogelijkheden om uw huis tegen een goede prijs aan een intermediair te verkopen. Dit is een snelle manier om van uw dubbele woonlasten af te komen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Dubbele maandlastenHet aankopen van een andere koopwoning betekent vaak dat u een bestaande woning moet verkopen. Koopt u een ander huis zo…
Huis verkopen met verlies: Waar moet je op letten?In de huidige huizenmarkt komt het voor dat je jouw koopwoning soms niet zo snel kunt verkopen als je tevoren had gehoop…
Vastgoed & verkoop uw huis en ontvang daarvoor een lijfrenteVastgoed & verkoop uw huis en ontvang daarvoor een lijfrenteEn viager of viagère verkopen in plaats van een omgekeerd woonkrediet. Wat is dat? Benut in 2019 de meerwaarde van uw hu…
Verzekeren tegen dubbele woonlastenVerzekeren tegen dubbele woonlastenEr zijn veel mensen die te maken krijgen met dubbele woonlasten. Dit komt omdat zij een nieuwe woning hebben gekocht, ma…
Huis verkocht onder voorwaarde van verkoop woningEen huis verkopen aan een koper die eerst nog zijn eigen huis moet verkopen, is niet de oplossing. Dit soort situaties o…

Reageer op het artikel "Kopen en huren - de Nederlandse Vastgoed Maatschappij"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Beleggen in vastgoed
Schrijf mee!