InfoNu.nl > Financieel > Geld > Bespaar maandelijks veel huishoudgeld met deze slimme tips

Bespaar maandelijks veel huishoudgeld met deze slimme tips

Bespaar maandelijks veel huishoudgeld met deze slimme tips Fabrikanten en winkels willen meer aan ons verkopen dan we nodig hebben. De kunst is om daar niet in te trappen. Met een beetje nadenken lukt dat vaak. Bijvoorbeeld om de inktpatronen van de printer te laten bijvullen in plaats dat we ze nieuw aanschaffen. En bedenk dat de Action weliswaar een gunstig geprijsd assortiment heeft, maar toch een aanslag op ons besteedbaar inkomen kan zijn, als we er constant allerlei impulsieve aankopen doen die ongebruikt in de kast komen.

Huishoudbudget

Besparing op de huishouduitgaven en zorg voor het milieu gaan vaak hand in hand. Daarom een aantal tips waarmee u lachend op uw besteedbaar inkomen en het milieu spaart.

Huishoudproducten

Stofzuigerzakken hergebruiken

Wist u dat de fabrikant van stofzuigers het meeste verdient op die dure stofzuigerzakken, die u ieder keer opnieuw weggooit. Je kunt proberen de kosten te drukken door ze van een onbekend merk te kopen, maar dat is vaak ook geen succes. Maar waarom weggooien terwijl je ze heel eenvoudig meerdere keren kunt gebruiken. Uiteraard niet de papieren uitvoering, maar wel de duurdere kunststof exemplaren. Gewoon leeg maken boven uw vuilcontainer en vervolgens opnieuw gebruiken. Wel natuurlijk uit de wind gaan staan tijdens het legen.

Schoonmaakmiddel aanlengen met water

Vul een lege handspuitfles (of lege plantensproeier) met slechts 1/5 deel onverdund schoonmaakmiddel en vul dit aan met schoon water. Goed mengen en je hebt een prima en goedkoop schoonmaakmiddel voor deuren, koelkasten, toiletten, en verder alles dat niet zo heel ernstig is vervuild. Goedkoper en net zo goed als al die kant en klare schoonmaakmiddelen met onverdunde schoonmaakmiddel. Geconcentreerd spul dat je eigenlijk alleen onverdund moet gebruiken, bij ernstig vervette of vervuilde zaken. Zoals een vette bakoven die een jaar niet is gereinigd.

Vloeibare zeep in flacons aanlengen met water

De stukzeep is op z'n retour en de vloeibare ingedikte zeep, verpakt in allerlei flacons heeft z'n intrede gedaan. Dat spul is echter ook dusdanig geconcentreerd dat u d.m.v. watertoevoeging gemakkelijk de dubbele hoeveelheid kunt krijgen, terwijl uw handen en uw lichaam onder de douche er even makkelijk schoon van worden. Besparing 3,- per flacon.

Shampoo in flacons aanlengen met water

Als we shampoo gebruiken, nemen we allemaal steevast een veel te grote hoeveelheid, die bij elke douchebeurt schuimend en eigenlijk ongebruikt door de afvoer verdwijnt. Ook hier kun u met water gemakkelijk de dubbele hoeveelheid maken. Uw haar wordt even lekker fris, maar het is een stuk beter voor uw portemonnee en veel gezonder voor uw hoofdhuid. Besparing 2,- per fles.

Voedingsmiddelen

Pindakaas beter smeerbaar maken

Zo'n duur merkpotje is op voordat je het weet. Daarom de pindakaas voortaan aanlengen met een scheutje sla olie, zodat de boel smeuiger wordt. Je smeert er een brood extra mee.

Theezakjes kosten ook geld

Alle beetje helpen. Met zo'n eenkops theezakje kun je makkelijk twee kopjes heerlijke thee maken.

Frisdrank voor de kinderen

Een beetje water bij de cola, en bij andere frisdranken in de fles doen wordt echt niet opgemerkt tijdens een kinderfeestje. En je maakt ook heerlijke drinkvla en drinkyoghurt door het soortgelijke dikke zuivelproduct lekker royaal met kraanwater te verdunnen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Plastic afval scheiden - Van plastic afval tot nieuw produktPlastic afval scheiden - Van plastic afval tot nieuw produktHergebruik van plastic afvalmateriaal vermindert de belasting van het milieu én levert vele mooie nieuwe producten op. D…
Goedkope inktpatronenGoedkope inktpatronenOriginele inktpatronen zijn erg prijzig. Er zijn uiteraard cartridges van andere merken op de markt tegen aanmerkelijk l…
Maak het milieu groener en bespaar geldMaak het milieu groener en bespaar geldVolgens links warmt de Aarde schrikbarend snel op. Rechts ontkent dat en vindt het allemaal flauwekul. Toch kunnen we al…
Feiten over de inzameling van batterijenFeiten over de inzameling van batterijenIn Nederland worden jaarlijks steeds meer batterijen ingeleverd. Dat is ook nodig, want batterijen bevatten stoffen die…
Besparen op inktpatronenBesparen op inktpatronenAanschaf van een set originele printercartridges kan al gauw in de papieren lopen. En goedkope alternatieven zijn niet a…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Bespaar maandelijks veel huishoudgeld met deze slimme tips"

Infoteur: Robbie
Laatste update: 24-03-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Bespaartips
Schrijf mee!