InfoNu.nl > Financieel > Geld > Geld besparen: kringloop

Geld besparen: kringloop

Recycling is goed voor het milieu en kan ook veel geld besparen. Tweedehandse producten kosten maar een schrijntje in vergelijking met nieuwe producten. Tweedehandse producten zijn niet alleen populair onder studenten en mensen met lage inkomens. Iedereen wil tegenwoordig geld besparen. De kringloop winkels vindt u in steeds meer plaatsen in Nederland. Het aanbod is zeer divers en de prijsjes zijn vaak klein. De grote opmars van veilingsites als Ebay en Marktplaats hebben de kringloopwinkels echter geen goed gedaan. Tegenwoordig gaan mensen die op zoek zijn naar bepaalde producten eerst zoeken op het Internet. Aan de andere kant hebben deze sites de tweedehandse producten wel populair gemaakt. Er rust geen taboe meer op hergebruikte goederen. Sterker nog men pronkt met de goedkope aanwinsten.

Geld besparen

Tweedehands kan een aanzienlijke besparing opleveren ten opzichte van het nieuw aanschaffen. Dit geldt vooral voor inrichting van uw huis. Voor 200 euro koopt u een goed bankstel bij de kringloop. Kasten, stoelen en tafels zijn tweedehands niet aan te slepen. Dit geldt vooral voor oudere varianten uit de jaren zeventig. Mensen doen deze goederen weg omdat het niet meer past in de inrichting van het huis. Anderen zijn juiste weer op zoek naar jaren zeventig meubeltjes. Op deze manier kunt u met een klein budget een huis volledig inrichten met tweedehandse goederen. Vaak ontbreekt de tijd om markten, kringloopwinkels en het Internet af te zoeken naar mooie goederen.

Kringloop

Hebt u goederen die u niet meer gebruikt dan kunt u deze gratis laten afhalen door kringloopbedrijven. Uiteraard met het nog wel deugdelijk en verkoopbaar zijn. U wilt van de goederen af, zij kunnen het weer verkopen. U bespaart hiermee het milieu en u geeft andere mensen een kans om tegen een redelijke prijs aankopen te kunnen doen. Vooral liefhebbers van eiken meubelen is de kringloopwinkel erg geschikt. Deze winkels staan namelijk vol met donder eiken meubelen.

Kringloop of Marktplaats?

Wilt u tweedehandse goederen kopen dan kunt u kiezen voor een kringloop winkel of voor het aankopen via het Internet. Voor veel goederen geldt dat u het eerst moet zien. Aan de hand van een foto kunt u zich een indruk vormen, maar het feit blijft dat u het eerst met eigen ogen moet zien. De kringloopwinkel heeft als voordeel dat u meerdere vergelijkbare goederen in een bezoek kunt bekijken. Internet biedt weer als voordeel dat u zeer eenvoudig kunt zoeken en vergelijken tussen de diverse aanbieders. Voor een eerste vergelijking lijkt het Internet geschikter.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geld besparen: kringloop"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 06-11-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!