InfoNu.nl > Financieel > Geld > Thuiswerk levert niet altijd het nodige geld op

Thuiswerk levert niet altijd het nodige geld op

Thuiswerk levert niet altijd het nodige geld op Thuiswerk is meestal de laatste hoop van werkeloze mensen die snel geld nodig hebben en al veel geprobeerd hebben om aan werk te komen. Wie financieel even moeilijk zit kan natuurlijk sterk gaan bezuinigen, maar dat is niet altijd een optie. Er moet immers toch goed eten op tafel gezet worden en vooral in gezinnen met kinderen is bezuinigen vaak erg moeilijk. Dat betekent dus dat er extra geld binnen moet komen. Een bijbaantje is dan de oplossing. Veel mensen komen in dat geval terecht bij thuiswerk, maar dat levert vaak meer ergernis op dan het iets oplost. Soms moet er eerst zelfs iets voor betaald worden, waarna men beslist geen garantie op betaald werk heeft. Het is soms om er gedeprimeerd van te worden.

Thuiswerk advertenties leveren niet altijd geld op

Thuiswerk advertenties moeten altijd zorgvuldig bekeken worden. Niet alle thuiswerkadvertenties komen van bedrijven die u echt thuiswerk willen aanbieden. Veel van die advertenties zijn advertenties, waarmee de adverteerders zelf geld willen verdienen. Zij adverteren in hun oproep wel dat zij werk aanbieden, maar in de regel gaat het alleen om het aanbieden van informatie voor thuiswerk. Die informatie willen zij dan betaald zien, maar echt werk levert dat dan niet op.

Geen echte aanbiedingen

Deze bedrijfjes geven dus geen echte thuiswerkaanbiedingen, maar willen slechts verdienen aan de advertenties die op hun website staan. Zij geven dan dus slechts informatie over een of verschillende manieren, waarop u geld kunt verdienen. Soms worden er ook namen en adressen of telefoonnummers van bedrijven gegeven, waar u kunt solliciteren naar thuiswerk. Die soort informatie kunt u echter ook zelf opzoeken. Daar hebt u die bedrijven niet voor nodig.

Nooit betalen om aan werk te komen

Die informatie geven die bedrijven echter niet voor niets. Op sommige sites moet u zelfs een bepaald bedrag betalen voor het ontvangen van de informatie. U krijgt er echter geen echt thuiswerk voor terug. Het bij elkaar zoeken van de informatie kost deze bedrijven weinig tijd en geld en ze krijgen zo op een gemakkelijke manier geld binnen.

Die sites verdienen geld aan degenen die hun informatie van de site afhalen

Ze hoeven er meestal alleen hun advertentie in een krant of de website op het internet van te betalen. Soms hebben ze zelfs een of een paar medewerkers in dienst, maar over het algemeen zijn de onkosten van deze bedrijfjes niet hoog. Het is natuurlijk niet netjes, wat deze sites doen en u kunt daar ook maar beter niet op ingaan. Als u eerst moet betalen om mogelijk aan geld te komen, klopt er iets niet.

Legaal thuiswerk, maar niet op de goede manier

Deze “bedrijven” zijn voor de wet legaal, want de opzet van hun advertentie blijft wel binnen de wettelijke regels, maar zij bedriegen in feite de mensen die financieel in de knel zitten en vaak toch al te weinig geld hebben om rond te komen. Ze laten u geloven dat zij u werk kunnen aanbieden als u betaalt, maar geven zelf geen werk uit en of u dat bij de door hen aangeboden bedrijven kunt krijgen, hangt van die bedrijven af en niet van hen. Het is niet netjes, maar het gebeurt.

U hoort door thuiswerk het nodige betaald te krijgen en niet omgekeerd

Sommige bedrijven vragen u om geld als u via hen aan werk wilt komen. Ook sites zoals Freelance vragen geld als u hun aanbiedingen meteen wilt zien en daarop ook meteen wilt kunnen reageren. Betaalt u niet voor dat voordeel, dan kunt u er pas na een paar dagen op reageren, als de meeste van die aanbiedingen al vergeven zijn. Bedrijven die echt willen betalen voor thuiswerk adverteren anders. Zij vragen geen geld om u in te schrijven, maar willen juist u betalen voor werk dat u wilt doen.

Nooit betalen om werk te krijgen

Het is verstandig om advertenties van bedrijven die u willen laten betalen om werk te kunnen krijgen, links te laten liggen. Het loont zich niet en u bent geld kwijt voor iets dat u meestal niets opbrengt. Informatie over echt thuiswerk kunt u immers ook zelf op internet of in de kranten vinden. Werk waar u niets voor hoeft te betalen, maar dat geld opbrengt.

Ook oppassen met een echte aanbieding

Ook als het wel degelijk om een aanbieding voor thuiswerk gaat, is het oppassen geblazen. Thuiswerk is meestal geen goed betaald werk. Het gaat vaak om karweitjes als het samenstellen van pennen en andere kleine apparaten, naaiwerk, enzovoort. Per stuk of per aantal wordt een klein bedrag betaald.

Veel uren draaien en weinig verdienen

In veel gevallen moet u er heel veel uren insteken en is het bedrag per uur heel laag, al bent u nog zo geroutineerd. Het is werk voor mensen die thuis echt niet weg kunnen, maar wie met een bijbaan wat meer wil verdienen is bijvoorbeeld beter af met het rondbrengen van kranten of folders of als hulp in de huishouding te gaan werken.

Een bijbaan voor enkele uren per dag of week

Bijbaantjes zijn meestal baantjes waardoor niet direct het grote geld binnenkomt, maar dat wel een regelmatig extra inkomen betekent. Het zijn vaak deeltijdbanen of banen die u slechts een paar uur per dag of per week van uw tijd kosten, maar waardoor wel regelmatig extra geld in uw beurs komt. Het zijn ook vaak banen die u niet jarenlang blijft doen, maar die gedaan worden als tussenoplossing, om een financiële krapte op te lossen of om voor iets extra’s te kunnen sparen.

Betere bijbanen waarbij u echt het nodige geld kunt verdienen

Er zijn meer mogelijkheden om naast een eigen baan, of als men geen baan en geen uitkering heeft, wat bij te verdienen. Bijbanen, die meer opleveren dan het meeste thuiswerk. Denk bijvoorbeeld aan een of twee krantenwijken of wijken waar u folders, weekbladen, vakbladen of leespost kunt rondbrengen. Wie dan twee wijken verzorgt haalt per maand vaak een mooi extra bedrag binnen.

Koeriersdiensten worden vaak gevraagd

Ook voor koerierswerk worden regelmatig mensen gevraagd. Vaak is er ook werk voor chauffeurs die een wagen van het ene adres naar het andere moeten brengen. Een uitgelezen en leuk bijbaantje voor studenten, die op de terugweg in de trein kunnen studeren. Ook in deze bijbanen verdient u niet het hoogste loon, maar het verdient vaak wat beter dan het bovengenoemde thuiswerk.

Vakken vullen, tuinwerk doen of gaan schoonmaken

Het vakken vullen bij supermarkten is eveneens een bijbaan, waar u meestal meer mee verdient dan met thuiswerk. Sommige mensen hebben ook groene vingers en houden de tuinen bij van mensen die dat niet graag doen of er geen tijd voor hebben. Ook betrouwbare poetshulpen die secuur en netjes werken zijn nogal eens gevraagd.

Thuiswerk en bijbaantjes altijd opgeven aan de belasting

Alle inkomens, dus ook van bijbaantjes, moeten overigens opgegeven worden aan de belasting. Dat gebeurt niet altijd, maar als de belasting erachter komt dat u meer geld binnengekregen hebt dan opgegeven is, kunt u bovenop de verschuldigde belasting nog een boete krijgen.

Geen baan, maar wel veel spullen in huis?

Kunt u niets vinden om bij te verdienen, maar hebt u wel uw kelder en zolder vol staan met spullen die u niet meer gebruikt, verkoop die dan op internet. Dat gaat niet altijd snel, maar op die manier krijgt u wel geld binnen van dingen die in uw huis alleen maar plaats in beslag nemen. Van dat geld kunt u dan weer iets kopen dat noodzakelijk is voor uw gezin.

Geen rommel opkopen om zelf te verkopen

Ga overigens geen rommel opkopen om die op internet weer te verkopen, want dat werkt meestal niet. Vaak blijft u dan met de rommel van anderen zitten en kost het u nog geld om het naar het stort of naar het milieupark te brengen. Meer dan eens zitten schuren en zolders vol met spullen die men dan niet meer aan de straatstenen kwijt kan.

Er zijn handelaren genoeg die het beter kunnen

De enigen die wel kunnen opkopen en verkopen zijn handelaren die heel goed weten wat iets waard is en dat ook nog weten te slijten. Het zijn handelaren die het handelen in het bloed zit en die vaak een extra zintuig hebben voor het bespelen van hun klanten. Niet iedereen is daar een ster in, dus denk goed na, voordat u aan zoiets begint.

Thuiswerk en loondienst

Bedenk goed dat thuiswerk altijd minder goed betaalt dan een paar uur in loondienst. Thuiswerk is nu eenmaal het stiefkind van het bedrijfsleven en er is ook weinig voor geregeld. Verwacht dan ook van de betaling voor eventueel thuiswerk niet teveel, want dan komt u meestal bedrogen uit. Met het schrijven van stukjes op internet kunt u misschien nog iets meer verdienen, maar ook dat kost veel uren en energie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Thuiswerk als bijbaantjeThuiswerk als bijbaantjeThuiswerk is een goede bron van inkomsten. Veel mensen verdienen op deze manier een extraatje, dat zij per maand kunnen…
Hoe vind ik betrouwbaar thuiswerk?Hoe vind ik betrouwbaar thuiswerk?Thuiswerk is voor veel mensen een ideale oplossing. Geld verdienen vanuit je eigen huis, werken op je eigen tempo en bin…
Spullen inpakken: Thuiswerk als inpakkerWil jij vanuit huis werken? Misschien is het dan een optie om dingen in te pakken. Het werk als inpakker kan een leuk za…
Snel geld verdienen met thuiswerkSnel geld verdienen met thuiswerkBinnen de thuiswerkbranche worden vaak gouden bergen beloofd, gouden bergen geld wel te verstaan. Helaas gaat dit lang n…

Reageer op het artikel "Thuiswerk levert niet altijd het nodige geld op"

Infoteur: Cornelissens
Laatste update: 05-08-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!