InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Hoe verdien je geld aan affiliate marketing?

Hoe verdien je geld aan affiliate marketing?

Hoe verdien je geld aan affiliate marketing? Affiliate marketing is, zoals het woord al zegt, een vorm van marketing. De vraag is echter: hoe kun je affiliate marketing nou zelf gebruiken om geld te verdienen op het internet? Affiliate marketing werkt via advertenties. Een website plaatst reclame van bedrijven. De webmaster krijgt betaald om deze advertenties te tonen. Webmasters krijgen betaald per click, lead of sale. Wil jij nu ook geld gaan verdienen met jouw website? Zo moet het. Geld verdienen is voor iedereen interessant. Geld verdienen kan ook leuk zijn om te doen, dit is meestal het geval als het om een extra inkomen gaat. Affiliate marketing is net als een gewone baan. Je moet gemotiveerd blijven en het leuk vinden om te doen. Als jij denkt dat jij dit kunt is affiliate marketing een leuke manier om wat extra geld te verdienen bovenop jouw vaste inkomsten.

Affiliate Marketing

Affiliate marketing is iets waar je veel over leest en mee in aanraking komt. Toch zijn er niet veel mensen die je kunnen vertellen wat het precies is. En mensen weten al helemaal niet hoe ze affiliate marketing voor eigen succes kunnen gebruiken. Het is allemaal niet zo lastig als je eenmaal weet hoe je moet beginnen en de grote lijnen van het verdienproces snapt.

Hoe begin je als affiliate partner?

Als je zelf ook een affiliate partner wilt worden dien je te beseffen dat het tijd kost om er geld mee te verdienen, Veel tijd. Om te starten heb je in ieder geval een website nodig. Nu kun je natuurlijk een website maken en daar veel advertenties op zetten, zodat je inkomsten gaat verwerven op het moment dat bezoekers van de website op deze advertenties klikken. Er zijn echter nauwelijks mensen die op zoek zijn naar websites met slechts reclame en die op deze advertenties gaan klikken. Aan zo een website zal je dus niets verdienen omdat je geen bezoekers trekt.

Twee methodes

Als je geld wilt gaan verdienen met een website is het handig om van tevoren te bepalen of je optimaal wilt verdienen of dat je wat wilt bijverdienen met het schrijven over wat je leuk vindt. Het voordeel van deze tweede manier is dat je veel plezier hebt in het schrijven en jezelf niet forceert om te schrijven om inkomsten te vergaren. Het nadeel van deze methode is dat je vaak over minder commerciële onderwerpen schrijft en hierdoor minder opbrengsten zult hebben. Het is wel zo dat als je over jouw interesses schrijft, je je vaak al in het onderwerp verdiept hebt en hier al veel over weet.

De andere manier om te schrijven is gericht op het vergaren van het hoogste inkomen. Je gaat dan schrijven over zo commercieel mogelijke onderwerpen gericht op hoge inkomsten. Het nadeel hiervan is dat je gefocust moet blijven op het regelmatig publiceren van nieuwe informatie. Dit kan op termijn zwaar en saai worden. Je schrijft dan alleen maar om te verdienen en je schrijft vaak over minder leuke onderwerpen. Je moet je ook nog eens gaan verdiepen in elk onderwerp om een kwalitatief hoogwaardige en informatieve tekst te kunnen schrijven. Het voordeel van deze methode is wel dat je je veel meer zal gaan verdienen dan wanneer je als hobby schrijft.

Hoe begin ik met affiliate marketing?

Als affiliate partner moet je ervoor zorgen dat jij bezoekers en kopers naar de website van adverteerders leidt. Het is daarom aan te raden om enthousiast te schrijven over jouw product of onderwerp. Probeer er dus voor te zorgen dat je mensen overtuigt om te kopen, zich in te schrijven, et cetera. Je moet er wel voor zorgen dat je dit niet te opzichtig doet, want voor lezers kan een tekst met een dwingende mening/boodschap storend zijn.

De volgende stap die gezet moet worden om te beginnen als affiliate partner is nu om voor jezelf helder te krijgen welke van de eerder genoemde twee methodes jij wilt gaan hanteren.

Waarom krijg ik betaald voor affiliate marketing?

Bedrijven zijn altijd op zoek naar extra naamsbekendheid. Dit doen zij door reclame te maken in tijdschriften, kranten, op televisie en tegenwoordig ook op het internet. Iedereen kost altijd geld en het tonen aan het grote publiek kost nog veel meer geld. Er moet dus geld betaald worden om reclame te publiceren. Via affiliate marketing is de kans veel groter dat je de door jou gewenste doelgroep daadwerkelijk bereikt. In een tijdschrift maak je reclame voor iedereen die de advertentie leest, maar er zijn altijd mensen niet geïnteresseerd in wat het bedrijf aanbiedt. En ook voor deze mensen betaal je. Bij affiliate marketing betaal je alleen nog maar voor mensen die al geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. Bedrijven kunnen op deze manier veel effectiever reclame maken omdat hun reclame uit relevante informatie bestaat.

Bedrijven weten dat jij als websitebeheerder ook graag wat wilt verdienen en daarom je best zal doen om hun producten aan te prijzen. Aangezien jij van elke verkoop een percentage krijgt is dit ook in jouw belang. Daarom moet jij een mooie website maken waar jij je zo positief mogelijk uitlaat over bepaalde producten en bedrijven. Eigenlijk maak je een soort reclamesite zonder dat het bedrijf hiervoor hoeft te betalen. In ruil daarvoor krijg je in een percentage van alle verkopen die via jouw site tot stand zijn gekomen.

Affiliate programma's

Als je nu wilt beginnen als affiliate partner zijn er verschillende affiliate programma's waarbij je je kunt inschrijven. Als jij je inschrijft bij een affiliate programma kun je advertenties bij de informatie op jouw website zetten. Voor de overzichtelijkheid is het aan te raden om je maar bij één website tegelijkertijd in te schrijven. Je hebt dan al je inkomsten, uitgaven en andere details van jouw website op een locatie bij elkaar. Dit kan veel schelen in het inzicht in hoeveel je verdient en hoe goed jouw website loopt. Maar het inschrijven bij meerdere websites kan ook zeker zijn voordelen hebben. Een goede site om mee te beginnen is M4N. Je kunt hier precies lezen hoe alles werkt, hoeveel je verdient, enzovoort. Na inschrijving kun je rustig kijken wat ze aanbieden en wat jij wilt. Dit is de beste manier om te starten. Je moet hier zeker niet te gehaast aan beginnen.

Hoeveel kun je verdienen met affiliate marketing?

De grote vraag die nog rest is: hoeveel verdien je nou eigenlijk met affiliate marketing? Deze vraag is voor de meeste lezers van dit artikel de meest interessante. Maar helaas kun je hier geen eenduidig antwoord op geven, omdat het voor iedereen verschilt. Je kunt zeker rijk worden van affiliate marketing, maar je moet ervoor werken en werken en werken. Deze manier van werken is zeker niet de eenvoudigste en inkomsten bouwen langzaam op. Je moet geduld hebben en rustig je netwerk blijven opbouwen. Voor de meeste mensen is affiliate marketing meer een bijverdienste, aangezien de grote winsten jarenlange toewijding en zorg nodig hebben om op te bouwen en veel mensen houden dat niet vol. Daarom raad ik aan affiliate marketing meer als een bijbaan te zien dan echte fulltime baan, ook omdat de tijd/opbrengsten ratio heel ongunstig is in de eerste jaren.
Gerelateerde artikelen
Affiliate MarketingAffiliate marketing is een vorm van marketing die de laatste tijd steeds populairder aan het worden is. Deze vorm van ma…
Affiliate model of AdSense?Affiliate model of AdSense?Webmasters verdienen hun geld aan de inkomsten uit advertenties. Sinds 2003 is het voor webmasters mogelijk Google AdSen…
Affiliate marketing, hoe werkt het?Affiliate marketing, hoe werkt het?Affiliate marketing is zoals het woord al zegt een vorm van marketing, maar wat is affiliate marketing eigenlijk? Een we…
Hoe zit affiliate marketing in elkaar?Hoe zit affiliate marketing in elkaar?Over aflliate marketing bestaan vele misvattingen. Een daarvan is dat je gemakkelijk snel rijk kunt worden. Dit is een b…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: PublicDomainPictures, Pixabay
  • http://www.ondernemeneninternet.nl/affiliate-marketing.html
  • http://www.affiliatemarketing.nl/
  • http://www.m4n.nl/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Affiliate_marketing

Reageer op het artikel "Hoe verdien je geld aan affiliate marketing?"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 12-01-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!