InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Online teksten schrijven voor geld

Online teksten schrijven voor geld

Online teksten schrijven voor geld Wie wil er nou niet wat bijverdienen op het internet. Tegenwoordig kan dit op veel verschillende manieren. De een beter dan de andere. Als je regelmatig artikelen op het internet publiceert kunnen de advertentie inkomsten snel oplopen waardoor je maandelijks een aardig zakcentje kan verdienen. Maar hoe kun jij nou ook beginnen met het verdienen van geld door middel van het schrijven van teksten en daarmee gepaard gaande advertentie-inkomsten.

Hoe verdien je aan het schrijven van artikelen

Je verdient aan het schrijven van artikelen doordat er bij jouw gepubliceerde artikelen advertenties worden gezet. Je krijgt dan betaald voor iedereen die klikt op een van die advertenties. De inkomsten per klik variëren tussen enkele centen en enkele euro's. Hoe commerciëler de onderwerpen van de artikelen zijn des te meer levert één klik op een advertentieblok op. Bij meer bezoekers is de kans op klikken natuurlijk groter dus je moet ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk lezers naar jouw site toe trekt. Doordat de advertenties bij jouw artikelen veelal aansluiten op het onderwerp van jouw artikel zullen de lezers snel geneigd zijn om erop te klikken omdat ze al naar dit onderwerp op zoek waren.

Hoe gaat het schrijven van artikelen in zijn werk?

Een goed artikel begint altijd met het bedenken van een onderwerp. Bedenk een onderwerp waar veel mensen in geïnteresseerd zijn zodat mensen ook op zoek zijn naar jouw artikel. Ook is het voor maximale verdiensten aan te raden om een zo commercieel mogelijk onderwerp uit te zoeken zodat elke klik op een advertentie veel oplevert. Daarna is het handig om een schematische opbouw van het artikel te bedenken waarin je ook zet welke deelonderwerpen aan bod moeten komen. Dit is aan te raden om je artikel zo compleet mogelijk te maken en zo ook voor lezers aantrekkelijk te maken. Het is belangrijk om overzichtelijk te werken met een goede aantrekkelijke titel waar lezers op af komen. Maar ook een inleiding en tussenkopjes zijn onmisbaar. Door de tussenkopjes blijft het artikel overzichtelijk en met een goede inleiding lok je mensen naar jouw artikel toe. Het is belangrijk om er voor te zorgen dat je artikel uniek is. Op het moment dat je artikelen kopieert van andere websites kom je laag in de zoekresultaten van Google omdat deze zoekmachine waarde hecht aan unieke informatie, maar het kopiëren van informatie is ook nog eens strafbaar. Doe dit dus niet!

SEO schrijven

Een ander belangrijk ding in het schrijven van artikelen is het Search Engine Optimization schrijven. Je schrijft dan zo dat er veel belangrijke zoekwoorden in je artikelen terugkomen. waardoor zoekmachines eerder mensen doorsturen naar jouw artikelen. Het SEO schrijven houdt in dat je jouw artikelen zo schrijft dat de zoekmachines de artikelen zo hoog mogelijk beoordelen en dat de zoekmachines de artikelen gemakkelijk kunnen scannen voor zoekwoorden.

Geduld

Bij het schrijven van artikelen is discipline belangrijk. In het begin zal je echt niet veel verdienen maar je zult al snel zien dat jouw inkomsten oplopen naarmate je meer artikelen publiceert. Je moet even geduld hebben en rustig door blijven publiceren. Bedenk ook dat je artikelen altijd geld zullen blijven opleveren zolang deze online blijven staan.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Online teksten schrijven voor geld"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 04-07-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!