InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Rijk worden? Een droom of een reële toekomstvisie

Rijk worden? Een droom of een reële toekomstvisie

Rijk worden? Een droom of een reële toekomstvisie We kunnen allemaal rijk worden maar we beseffen dat niet. Financieel onafhankelijk worden is minder gecompliceerd dan men vaak denkt. Van een salarisverhoging worden we niet rijk. Lees hier hoe je wel rijk kunt worden en leer de weg naar financiële onafhankelijkheid.

Rijk worden willen we toch allemaal?

We willen allemaal rijk worden, tenminste daar gaan we vanuit. Maar het blijkt echter niet uit de manier van leven zoals de meeste mensen dit leiden, dat zij echt rijk willen worden.

Zo word je nooit financieel onafhankelijk!

Bijna iedereen gaat iedere dag naar zn werk en doet daar keer op keer, routinematig zijn ding. We werken zo hard dat voordat we het door hebben het jaar al weer voorbij is. We proberen om alle rekeningen te betalen van het salaris dat we verdienen. We verwachten altijd een salarisverhoging, promotie of een betere tijd voor de zaak zodat we meer inkomen kunnen genereren. Regelmatig een salarisverhoging krijgen is voor de meeste mensen niet weggelegd. Zelfs na een salarisverhoging realiseren we ons niet dat we ook meer gaan uitgeven aan onze behoeften. Zelfs na twee, vijf of zelfs tien jaar hard werken kun je eigenlijk zeggen dat er in jouw financiële situatie niets of nauwelijks iets gewijzigd is. Door hard te blijven werken voor een baas, zal rijk worden voor jou een droom blijven.

Dus, financieel onafhankelijk worden is alleen maar een droom voor ons, we denken niet dat rijk worden tot de mogelijkheden behoord. Onze gedachten zijn er al helemaal op gericht dat we 40 tot 45 jaar moeten werken en dat we daarna pas echt van ons leven kunnen genieten. Dit is toch niet werkelijk wat je wilt?

De weg naar financiële onafhankelijkheid

In dit artikel beschrijf ik hoe je financieel onafhankelijk kunt worden. Is dit misschien interessant voor jou? Rijk worden is niet zo gecompliceerd als men vaak denkt.

Er zijn een aantal stappen nodig op financieel onafhankelijk te worden

Stap 1: Zorg dat je gedachten positief zijn

Wat je denkt is wat je bent. Je hebt ook vast de volgende uitspraak wel eens gehoord:Je bent wie je denkt dat je bent. Dit is ook waar. Als je denkt dat je altijd arm zult blijven, dan zul je ook altijd arm blijven. Als je denkt dat je een loser bent, dan zul je ook altijd een loser zijn. Zolang je jouw gedachten niet veranderd in positieve zin, zal jouw droom, rijk worden, nooit uitkomen. Je moet in jezelf geloven en denken dat het mogelijk is om financieel onafhankelijk te worden. Vanuit deze mentaliteit zullen er verschillende krachtbronnen in je opkomen die je zullen begeleiden om jouw doel, financiële onafhankelijkheid, te bereiken.

Stap 2: Stop met slechte gewoontes

Zodra je de juiste mentaliteit hebt moet je stoppen met de slechte gewoontes die je hebt. Als je het geld niet hebt, geef het dan ook niet uit. Onze maatschappij kent tegenwoordig een gewoonte die er jaren geleden niet was. We kunnen ons geld uitgeven voordat we het in handen hebben. Ja, ik heb het over creditcards. We kopen er lustig op los met al die creditcards die je voor handen hebt. Zorg dat je één of hooguit twee creditcards hebt die je alleen in noodgevallen gebruikt.

Als je een creditcard gebruikt, doe dat dan op basis van je huidige budget, niet op basis van je toekomstige budget. Veel mensen komen in de problemen omdat ze hun creditcard gebruiken op basis van hun toekomstige begroting. Bijvoorbeeld, Jan heeft deze week promotie gekregen en volgende maand krijgt hij hierdoor een salarisverhoging. Hij was zo blij met zijn promotie dat hij zijn complete salarisverhoging van de volgende maand nu al uitgaf met zijn creditcard. Deze fout wordt erg vaak gemaakt. Kort samengevat kunnen we zeggen dat je geld nooit moet uitgeven voordat je het daadwerkelijk in je bezit hebt.

Stap 3: Laat je geld niet te lang op de bank staan

Het is niet verstandig om je geld te lang op een spaarrekening te laten staan. We vergeten vaak dat het geld op de bank minder waard wordt. Het rentepercentage dat we ontvangen is vaak veel lager dan de jaarlijkse inflatie. Zorg dat je altijd slim om gaat met je geld. De bank maakt zich geen zorgen om ons geld, in feite maken zij de meeste winst van ons geld.

Je zult een goede investering moeten vinden. Laat je hierbij informeren door een financieel adviseur en vraag naar de voor jouw beste mogelijkheden. Deze financieel adviseur kan ook gericht zoeken naar investeringen die bij jou passen.

Stap 4: Zorg voor een passief inkomen

Als je echt financieel onafhankelijk wilt worden zul je moeten zorgen voor een passief inkomen. Er zijn verschillende manieren om een passief inkomen te genereren. Je zou een eigen bedrijf kunnen starten dat na verloop van tijd zonder jou kan zorgen voor inkomen. Kort gezegd zul je een systeem moeten creëren dat voor jou gaat werken. Het hoeft niet groot te zijn, je kunt het zeer klein opzetten en langzaam laten groeien.

Een andere mogelijkheid om passief inkomen te genereren is netwerk marketing. Netwerk marketing ook interessant voor mensen die geen startkapitaal hebben om een bedrijf op te zetten. Met meestal een zeer kleine investering kun je al een eigen bedrijf starten in netwerk marketing. Er zijn vele netwerk marketing bedrijven zodat er altijd wel enkele zijn die voor jou interessant zijn. Deze netwerk marketing bedrijven kunnen je begeleiden naar financiële onafhankelijkheid.

Dit zijn slechts enkele stappen die je kunt volgen om financieel onafhankelijk te worden. Iedere reis naar succes begint met een kleine stap. Dus jij kunt jouw eigen reis naar financiële onafhankelijkheid beginnen met een kleine stap. Verspil niet teveel tijd want de tijd is zo kostbaar dat we deze niet meer terug kunnen draaien. Het belangrijkste van wat ik met dit artikel wil bereiken is da jij je realiseert dat rijk worden tot jouw mogelijkheden behoord en dat je niet nog vele jaren in jouw huidige sleur hoeft blijven te hangen.

Veel succes
© 2009 - 2017 Wubbo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Financiele onafhankelijkheidFinanciele onafhankelijkheidGeld speelt in het leven van bijna iedereen een belangrijke rol. Vaak weerhoud een (gebrek) aan geld mensen ervan dingen…
Betrouwbaar & onafhankelijk tussenpersoon kiezenAls u een verzekering, hypotheek of spaarrekening afsluit, kan het verstandig zijn om een tussenpersoon of financieel ad…
Hoe word ik financieel onafhankelijkFinanciële onafhankelijkheid is geweldig om te realiseren en gelukkig kan dit nu ook. Door het toepassen van deze regels…
De beste tien stappen om miljonair te wordenDe beste tien stappen om miljonair te wordenMiljonair worden is geen kwestie van geluk. De meeste miljonairs hebben er hard voor gewerkt om financieel onafhankelijk…
Financieel onafhankelijkFinancieel onafhankelijkVeel mensen hebben de doelstelling om financieel onafhankelijk te zijn. Helaas is dit niet voor iedereen weg gelegd. Fin…

Reageer op het artikel "Rijk worden? Een droom of een reële toekomstvisie"

Reacties

Ferry, 13-12-2012 02:18 #3
Dit artikel suggereert dat iedereen rijk kan worden, maar vergeet te vermelden dat dit voor elk individu in theorie mogelijk is. Sowieso niet voor iedereen tegelijk, want dan verliest "rijk zijn" haar betekenis. Maar waar het ook aan voorbij gaat, is dat niet iedereen uit het juiste hout gesneden is om ondernemer te worden, laat staan een succesvol ondernemer.

Het artikel doet me vooral aan een VVD propagandapraatje denken, waarbij een lachende Mark Rutte niet zou misstaan.

J. Haarsma, 11-02-2012 08:53 #2
Ik heb dit artikel gelezen en de tijd genomen om enkel de tips hier genoemd opgevolgd.
Door mijn denk patroon te veranderen heb ik leren denken in mogelijkheden.
Ik ben inmiddels heel klein begonnen met het investeren in gebruikte goederen, ben ingeschreven bij een Netwerk marketing bedrijf en spaar alleen voldoende om klappen op te kunnen vangen.

Het werkt, alleen wil ik wel een kanttekening plaatsen.
Het werkt alleen bij mensen die ook daadwerkelijk hun mindsetting veranderen.
Als ik naar mijn gezin kijk dan ben ik degene die steeds met nieuwe dingetjes kom, mijn onder bewustzijn werk nu continu aan het oplossen van een probleem wat mij bezig houd.

Mijn partner daar in tegen werkt mij tegen omdat zij alleen maar denkt in beperkingen.
Ik moet dus op sterke benen staan om mijn nieuwe denkwijze vol te houden.
Nu leer ik elke dag hoe ik mezelf kan verbeteren, mijn vrouw leert elke dag waarom zij dit niet zal doen.

Er dient zich een nieuw probleem aan, we groeien uit elkaar.
Moet nog leren hoe ik dit naar mijn hand moet zetten.
Misschien op zoek naar een nieuwe partner die dezelfde denkwijze hanteert als ik?

Hoe dan ook, het werkt echt.

Max, 20-12-2011 23:37 #1
Géweldig artikel, dat meen ik. Het is een tijd geleden dat een artikel mij zo geboeid heeft, bravo. Ik ben onder de indruk, echt waar.

Infoteur: Wubbo
Laatste update: 12-04-2009
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 3
Schrijf mee!