InfoNu.nl > Financieel > Diversen > PayPal account aanmaken - Stap voor stap instructies

PayPal account aanmaken - Stap voor stap instructies

PayPal account aanmaken - Stap voor stap instructies Een paypal account aanmaken maakt het mogelijk om online te betalen. Naast je credit card is PayPal een heel handige manier om betalingen te verrichten. Dit systeem kan tevens gebruikt worden om geld te ontvangen.

PayPal gebruiken

Particulieren kunnen gratis een account aanmaken. PayPal kan onder andere gebruikt worden voor aankopen op eBay en marktplaats en bij diverse winkels online. Wanneer je geld ontvangt op je account kan je het laten overschrijven naar je eigen bankrekening. Om een paypal account te kunnen aanmaken heb je je persoonlijke gegevens en een bankrekening nodig. Een creditcard is optioneel.

De website van PayPal bezoeken

Als eerste stap voor de registratie van een account moet je PayPal.nl bezoeken. Daar moet je klikken op ‘Een rekening openen’. Daar word je doorgeleid naar een venster waar het mogelijk is om de taal en je land of regio in te stellen. Op het scherm moet je dan controleren of er rechtsboven een balk met het woord ‘Veilig’ staat. Dit betekent namelijk dat de verbinding beveiligd is. Je moet dan je keuze maken en op ‘Aan de Slag’ klikken.

Je gegevens invoeren

Vervolgens moet je je gegevens invullen. Het is handig om een e-mail adres in te vullen dat je regelmatig controleert. De reden hiervoor is om bij eventuele problemen goed bereikbaar te zijn. Verder is het ook goed om een sterk wachtwoord te kiezen. Een goed wachtwoord is een wachtwoord dat zowel uit hoofdletters als kleine letters en ook getallen bestaat. Je naam moet precies worden ingevuld zoals het op je identiteitsbewijs staat vermeld. PayPal kan namelijk naar een kopie van je documenten vragen. Indien de naam die je hebt opgegeven niet hetzelfde is als wat op de officiële documenten staat kan het bedrijf besluiten om je account te blokkeren. Je account deblokkeren is erg moeilijk en kan lang duren. Dit proces kan je beter vermijden door bij de inschrijving de correcte gegevens in te vullen.

Je creditcard koppelen

Bij het registreren wordt de mogelijkheid aangeboden om een creditcard aan je account te koppelen. Als je vaak online winkelt is dit handig. Ook wanneer je geen saldo hebt, kan je direct afrekenen via PayPal. Via de creditcard worden de kosten dan in rekening gebracht. De creditcard koppelen is gratis. Nadat je hebt gekozen om je creditcard wel of niet te koppelen kan je op ‘Rekening openen’ klikken. Je gaat ook akkoord met de gebruikersovereenkomst door daarop te klikken.

Je account activeren

Je PayPal rekening is nu aangemaakt. Er wordt vervolgens een activeringsmail gestuurd naar je email adres. Om de account te activeren moet je op de link in die mail klikken. Indien die link niet werkt zal je dan moeten inloggen op de website en de bevestigingscode die in de mail werd vermeld gebruiken.

Je account gebruiken

Nadat je account is geactiveerd, kan je het meteen gebruiken om te betalen en geld te ontvangen. Je kan betalen door je mailadres en je wachtwoord in te voeren. Dan verschijnt er een factuur en je kan bevestigen dat je wilt betalen. Om geld te ontvangen moet je simpelweg je PayPal mail adres aan de betaler doorgeven. Het kan in sommige gevallen geld kosten om geld te ontvangen. Als ontvanger van het geld moet je dus eerst nagaan of dat het geval is.

Aanbeveling

Het is een goed idee om je PayPal account aan je creditcard te koppelen. Dan is het niet nodig om elke keer geld over te maken van je bankrekening. Je kan dan meteen winkelen wanneer je dat wenst.
© 2012 - 2019 Hyperinfoteur, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Online betalen met PayPal, de risico'sOnline betalen met PayPal, de risico'sOnline betalen met PayPal, veilig betalen maar het heeft ook enkele risico's. Steeds meer mensen hebben een PayPal accou…
Hoe werkt PayPal?Hoe werkt PayPal?Tegenwoordig kun je bijna alles kopen via internet. Handige sites als marktplaats en Ebay maken het mogelijk om van het…
Betalen met PaypalKoop je regelmatig online? Dan is Paypal een makkelijke en veilige manier om je aankopen te betalen. En het belangrijkst…
Waarom is online betalen met PayPal handig?Waarom is online betalen met PayPal handig?Met PayPal kun je op een betrouwbare manier geld versturen en ontvangen, waarbij je geen gegevens omtrent je creditcard…
Western Union, alle antwoorden omtrent dit betalingssysteem!Western Union, alle antwoorden omtrent dit betalingssysteem!Western Union is al jaren actief in het beheren van wereldwijde financiële verrichtingen. Wereldwijd gebruiken miljoenen…
Bronnen en referenties
  • Paypal.nl

Reageer op het artikel "PayPal account aanmaken - Stap voor stap instructies"

Reacties

Kuijt, 20-12-2016 13:43 #5
Een vraag, kan ik een 2e PayPal account aanmaken? En zo ja, hoe werkt dit?

Mary Bos, 13-07-2016 20:39 #4
Geachte Heer/mevr,
Voordat ik mijn Pay Pall account aanmaak heb ik even een vraag:
In welke gevallen moet ik betalen om geld op mijn Pay Pall rekening te ontvangen?
Hartelijk dank: Mary Bos

Teun Bos, 08-10-2015 15:32 #3
Ik heb een account maar kan hem al dagen niet openen dat steeds aangegeven wordt dat er geen veilige verbinding gemaakt kan worden. Kan dit opgeheven worden?

Denise Flemming, 26-03-2015 09:05 #2
Ik heb nu twee stortingen op mijn rekening gehad onder de 1 euro maar ik weet niet hoe ik nu verder moet, en waar ik de bedragen in moet voeren?

Jolanda van Boxtel, 10-03-2013 12:50 #1
Dit is de eerste keer dat ik iets wil bestellen, en betalen met paypal.
ik kan dit dus dan gewoon via mijn bankrekening betalen? Reactie infoteur, 11-03-2013
U kunt uw creditcard registreren op de site van paypal en via uw creditcard met paypal betalen.

Infoteur: Hyperinfoteur
Gepubliceerd: 14-08-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 5
Schrijf mee!