InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Cursus beleggen

Cursus beleggen

Cursus beleggen Veel mensen die gaan beleggen weten niet goed waar ze aan beginnen. Daarom is het aan te raden op een cursus beleggen te volgen voordat u naar de beurs gaat. Hierbij leert u de belangrijkste zaken waar u op moet letten. In Nederland zijn er tal van partijen die deze cursus aanbieden. Lees er alles over in dit artikel. Wanneer u plannen hebt om zelfstandig te gaan beleggen, dan kan het handig zijn om van tevoren een cursus beleggen te volgen. Veel beleggers beginnen zonder enige ervaring op de beurs en leiden daardoor vaak in het begin verlies. Als ze winst maken dan is het vaak meer geluk dan wijsheid. Met een cursus beleggen leert u waar u op moet leggen bij het investeren in bepaalde aandelen.

Thuiscursus

Er worden veel verschillende cursussen aangeboden en de verschillen onderling zijn groot. Zo bestaat bijvoorbeeld de mogelijkheden om een cursus thuis te volgen van het LOI-cursus. Gemiddeld genomen duren deze cursussen, afhankelijk van uw eigen studietempo, zes toch negen maanden.

Inhoud beleggingscursus

In een cursus komt heel wat aan bod, .Na negen maanden weet je alles wat belangrijk is en wat nodig is om winst te maken op de beurs. Onderwerpen waar je over leert hebben onder andere te maken met aandelen, obligaties, beleggingsfondsen, opties en futures. Aan het einde van de cursus wordt je geacht om alle voordelen en nadelen te weten. Ook leer je koerspatronen te herkennen en om een trendanalyse te maken. Voor wie het winst wil maken moet ook op de hoogte zijn van de achterliggende economische bewegingen.

Open Universiteit

Naast de LOI zijn er ook partijen die cursussen aanbieden waar u zelf moet langskomen. Eén van de partijen die dat doet is de Open Universiteit. Zij hebben een cursus van een zestal avonden. In die cursus wordt uitgelegd wat het doel is van beleggen, wat verstandig is om te beleggen en hoe het beste kan worden belegt. Het vierde deel van de cursus gaat over beleggen en psychologie. In de cursus wordt ook uitgebreid gebruik gemaakt van videobeelden.

Studieplan

Een andere partij die cursussen aan biedt is Studieplan. Dit is een cursus die twee maanden duurt en waarvoor je een heus diploma krijgt. Dit is het erkende SEFD-diploma. Voor geïnteresseerden is het mogelijk om van te voren een proefles aan te vragen en is het ook mogelijk om een gratis proefexamen te doen voor het officiële examen. Daarmee garandeert Studieplan de beste voorbereiding.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Cursus beleggen"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 20-10-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Beleggen
Schrijf mee!