InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Beroemdheden die hun lichaamsdelen laten verzekeren

Beroemdheden die hun lichaamsdelen laten verzekeren

Beroemdheden die hun lichaamsdelen laten verzekeren Terwijl Jan Modaal uit probeert te vogelen hoe hij zijn reis of auto moet verzekeren, zijn er beroemdheden die hun lichaamsdelen voor monsterlijke bedragen laten verzekeren. In dit artikel kan je meer over deze vorm verzekeren, lezen.

Geschiedenis van lichaamsverzekeringen

De eerste beroemdheid die een lichaamsdeel liet verzekeren was de Amerikaanse slapstick-komiek Ben Turpin (1869-1940). Zijn handelskenmerk waren zijn schele ogen. Turpin keek daarom regelmatig in de spiegel om te kijken of zijn scheelheid niet was verdwenen. In de jaren 20 van de vorige eeuw liet hij zijn ogen verzekeren.

De Amerikaanse actrice, danseres en zangeres Betty Grable (1916-1973) was de eerste die haar benen liet verzekeren. Dit was in het jaar 1934. Haar bijnaam is daarom ook wel Girl With The Million Dollar Legs.

Na Turpin en Grabble volgden er nog vele andere sterren die hun lichaamsdelen lieten verzekeren.

Lijst van beroemdheden en hun verzekerde lichaamsdelen

Hieronder tref je een lijst aan van beroemdheden die een lichaamsdeel hebben later verzekeren. De namen staan op alfabetische volgorde. In de tabel kan je vinden welk lichaamsdeel sterren hebben laten verzekeren en voor welk bedrag. Mariah Carey spant de troon met haar benen die ze voor maar liefst 1 biljoen dollar liet verzekeren.

NaamLichaamsdeelKosten van verzekering in dollar ($)
America FerreraGebit10 miljoen
Angie DickinsonBenen1 miljoen
Ben TurpinOgen25 000
Bette DavisTaille28 000
Betty GrableBenen1 miljoen
Brooke ShieldsBenen1 miljoen
Bruce SpringsteenStem6 miljoen
Claudia SchifferGezicht5 miljoen
Cristiano RonaldoBenen144 miljoen
Daniel CraigLichaam8 miljoen
David BeckhamBenen70 miljoen
David Lee RothSperma1 miljoen
Dolly PartonBorsten600 000
Egon RonaySmaakpupillen400 000
Fernando AlonsoDuimen 13,3 miljoen
Fred AstaireBenen150 000
Gene SimmonsTong1 miljoen
Heidi KlumBenen2,2 miljoen
Holly MadisonBorsten1 miljoen
Jamie Lee CurtisBenen1 miljoen
Jennifer LopezKont300 miljoen
Jimmy DuranteNeus50 000
Julia RobertsGebit30 miljoen
Keith RichardsMiddelvinger1,6 miljoen
Ken DoddGebit7,4 miljoen
Kylie MinogueKont5 miljoen
MadonnaBorsten2 miljoen
Mariah CareyBenen1 biljoen
Marlene DietrichStem1 miljoen
Mary HartBenen1 miljoen
Merv HughesSnor317 000
Michael FlatleyVoet39 miljoen
RIhannaBenen1 miljoen
Rod StewartStem6 miljoen
Tina TurnerBenen3,2 miljoen
Tom JonesBorsthaar7 miljoen
Troy PolamaluHaar1 miljoen

Waarom lichaamsdelen verzekeren?

Na het bestuderen van de bovenstaande tabel zal je je waarschijnlijk afvragen waarom beroemdheden bepaalde lichaamsdelen hebben laten verzekeren. Hier kunnen verschillende redenen voor gegeven worden.

Ten eerste kan het verzekerde lichaamsdeel een handelskenmerk zijn. Dit is bijvoorbeeld het geval bij Jennifer Lopez. Menig man zal hebben gedroomd over haar weelderige achterwerk. De lach van Julia Roberts is ook wereldberoemd. Tevens vallen de grote borsten van Dolly Parton, het borsthaar van Tom Jones en de snor van Merv Hughes onder deze categorie. Mochten de beroemdheden deze handelskenmerken niet meer hebben, dan zou hun populariteit afnemen. Dit is de reden dat zij de keuze hebben gemaakt om dit kenmerk te verzekeren.

Ten tweede kan het verzekerde lichaamsdeel onmiskenbaar zijn voor de carrière van een persoon. Mochten ze dit lichaamsdeel niet meer hebben, dan zouden ze hun carrière moeten stopzetten. Het is daarom niet gek dat sommige beroemdheden een dergelijk lichaamsdeel hebben laten verzekeren. Dit geldt bijvoorbeeld voor de benen van de voetballers Cristiano Ronaldo en David Beckham. Zangers Rod Stewart en Bruce Springsteen hebben om dezelfde reden hun stem verzekerd. Ook de voet van danser Michael Flatley en de vinger van gitarist Keith Richards vallen onder deze categorie.

Tenslotte kan een beroemdheid gewoonweg trots zijn op een bepaald lichaamsdeel. Dit zal vermoedelijk het geval zijn bij Rihanna die haar benen liet verzekeren. Ook Daniel Craig, die een afgetraind lichaam heeft, zal deze waarschijnlijk hebben laten verzekeren omdat hij er fier op is.

Lichaamsdelen verzekeren in Nederland

Is het ook in Nederland mogelijk om een bepaald lichaamsdeel te verzekeren? Dit is zeker mogelijk. Vooral sporters sluiten een dergelijke verzekering af. In tegenstelling tot de meeste internationale sterren laten zij niet een bepaald lichaamsdeel verzekeren, maar hun hele lichaam.
© 2012 - 2019 Dezy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat kost het verzekeren van een huis?Een eigen huis is een kostbaar bezit die u goed moet verzekeren. Tegenwoordig worden huizen niet meer alleen verzekerd t…
Auto verzekeren op naam van partner of kindAuto verzekeren op naam van partner of kindDe premie voor de autoverzekering wordt voor een deel bepaald door de tenaamstelling. Een jonge bestuurder tot 24 jaar z…
Studentenverzekering: wat kan een student laten verzekeren?Studentenverzekering: wat kan een student laten verzekeren?Studenten die op kamers gaan krijgen in een klap te maken met een heleboel nieuwe dingen. Er is niet alleen het bruisend…
Scooter verzekeren: hoe werkt een scooterverzekering?Scooter verzekeren: hoe werkt een scooterverzekering?Nederland is echt een verzekerland. We willen tegen elk verlies en elk probleem verzekerd zijn of verzekeraars laten ons…
Banksparen is de beste keuzeBanksparen is de beste keuzeVanaf 2008 kunt u voor bepaalde vormen van vermogensopbouw kiezen voor banksparen in plaats van verzekeren. Het bankspar…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia
  • Nieuwsblad.be

Reageer op het artikel "Beroemdheden die hun lichaamsdelen laten verzekeren"

Infoteur: Dezy
Laatste update: 05-08-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!