InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > ZLM voor al uw verzekeringen, goed en goedkoop

ZLM voor al uw verzekeringen, goed en goedkoop

ZLM voor al uw verzekeringen, goed en goedkoop ZLM Verzekeringen is een zogenaamde onderlinge verzekeringsmaatschappij, wat inhoudt dat ze geen winstoogmerk hebben. Dit heeft weer als gevolg dat de premies laag zijn, in verhouding met veel andere verzekeraars.

ZLM Verzekering

De verzekeringsmaatschappij ZLM is gevestigd in Goes (Zeeland) en heeft zijn klanten veelal in de particuliere sector zitten. Ook worden er zaken gedaan met (veelal agrarische) bedrijven in Zeeland en Brabant. ZLM Verzekeringen werkt vanuit Goes en richt zich vooral op de provincies Zeeland en Brabant. Veel aandacht gaat uit naar een persoonlijke dienstverlening en service naar hun klanten.

Buiten het hoofdkantoor om, wordt er gewerkt met een zestal tussenpersonen in Zeeland en een in Brabant.

Beste auto- en woonverzekeraar van 2011

Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek van vergelijkingssite Independer.nl. Gemiddeld scoren woonverzekeraars een 6,8 in dit onderzoek, aldus ZLM. Dit terwijl ZLM het hoogst scoorde met een gemiddelde van 7,7. De autoverzekering werd in 2008 door 167.000 deelnemers beoordeeld op onderstaande onderdelen:
  • klaarstaan voor de klant
  • beloften nakomen
  • schade-afhandeling

Verder kwam ZLM In februari 2009 o.a. als beste uit de bus als autoverzekeraar en tevens in 2008 als beste reisverzekeraar. Ook in 2005, 2006 en 2007 eindigde ZLM als beste verzekeraar bij de Consumentenmonitor van Independer.

Welke verzekeringen zijn er af te sluiten

Op het gebied van vervoer:
  • Auto
  • Motor
  • Bromfiets
  • Oldtimer
  • Kampeerauto
  • Caravan
  • Aanhangwagen
Als u een motorrijtuigenverzekering bij ZLM af heeft gesloten, dan is de verhaalsbijstand gratis meeverzekerd.

Op het gebied van wonen:
  • Inboedel
  • Woonhuis
  • Kostbaarheden

De overige verzekeringen:
  • Aansprakelijkheid
  • Rechtsbijstand
  • Gezinsongevallen
  • Reis en annulering
  • Uitvaart

Niet genoemde verzekeringen:
De niet genoemde verzekeringen zijn via de ZLM meestal ook te verzekeren, alleen fungeert de ZLM dan als tussenpersoon, waar u met alle vragen en schadeafhandelingen terecht kunt.

Halfjaarlijks magazine

twee maal per jaar ontvangen klanten van de ZLM een magazine vol met wetenswaardigheden over verzekeren en volop tips om te besparen of om voordelig op stap te gaan. De naam van dit magazine zegt al veel over de verzekeraar zelf: "Gewoon Goed".

Sponsoring

ZLM heeft een beperkt budget voor sponsoring in het leven geroepen en ondersteunt onder andere:
  • ZLM Tour
  • Molentocht
  • ZLM/DON loop
  • ZLM Stratenloop Goirle
  • Theater de Mythe
  • ZLM wegcircuit
  • Zeeuwse Kustmarathon

De sponsoring vindt alleen plaats in het werkgebied: Zeeland en Brabant. Voor sponsoraanvragen hebben ze een sponsorbeleid opgezet en de voorwaarden zijn bij de ZLM op te vragen.

Conclusie

Bij ZLM kunt u voor een goede prijs - kwaliteitverhouding terecht voor al uw benodigde of gewenste verzekeringen. Wilt u meer informatie over tarieven of mogelijkheden, dan kunt u contact opnemen met ZLM (Goes) of via de website.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Een autoverzekering voor de klassieker of oldtimer afsluitenEen autoverzekering voor de klassieker of oldtimer afsluitenAls we het hebben over een oldtimer, dan hebben we het over een klassiek voertuig. Er is geen eenduidige definitie van e…
Verzekeringen  rechtsbijstandsverzekeringVerzekeringen rechtsbijstandsverzekeringIn een land waar het wemelt van de regeltjes, wetten, plichten en controles leven veel mensen in onzekerheid. Hoe goed j…
Online autoverzekering afsluitenOnline autoverzekering afsluitenIn de Europese Unie is een aansprakelijkheidsverzekering voor motorrijtuigen verplicht, waarbij de bescherming van slach…
AutoverzekeringAutoverzekeringHet is altijd vervelend wanneer een auto schade oploopt. Bijvoorbeeld door een botsing of ongeval. De schade is vaak var…
Online auto verzekerenOnline auto verzekerenEen autoverzekering is vaak een serieuze zaak. Het gaat immers om bepaalde keuzes die lang niet altijd even makkelijk te…
Bronnen en referenties
  • Website ZLM Verzekeringen

Reageer op het artikel "ZLM voor al uw verzekeringen, goed en goedkoop"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 27-11-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!