InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Online auto verzekeren

Online auto verzekeren

Online auto verzekeren Een autoverzekering is vaak een serieuze zaak. Het gaat immers om bepaalde keuzes die lang niet altijd even makkelijk te maken zijn, zeker niet omdat er vaak een prijskaartje aankleeft. De auto online verzekeren kan dan ook een optie zijn, die zeker veel geld bespaart. Omdat het in deze lastige tijden allemaal al duur zat is, is de online autoverzekering een goed alternatief. Hieronder volgt een overzicht van verzekeringen en berekeningen.

Online auto verzekeren in Nederland

In Nederland zijn niet veel instanties die het aanbieden om online een auto te verzekeren. Een ervan is het Nationaal Spaarfonds. Dit fonds is een onderdeel van Delta Lloyd, een van de grootste Nederlandse verzekeringsinstituten. Delta Lloyd biedt een keuze uit WA dekking, WA beperkt casco en WA volledig casco, all risk.

Besparen op verzekering

Natuurlijk is het niet makkelijk om te zeggen hoeveel er bespaart wordt op een online autoverzekeringen, daar er zoveel soorten en maten in zijn. Om hier een duidelijk beeld van te krijgen, zijn er op internet veel online berekeningen te vinden. Ook Delta Lloyd biedt zon instrument aan. Door hier de gegevens in te vullen waarnaar gevraagd wordt, zal binnen korte tijd een overzicht verschijnen van de situatie. Dan valt direct te bepalen welke zaken nuttig en betaalbaar zijn, en is ook gelijk te zien waarop bespaard gaat worden.

Opzeggen huidige verzekering

Wanneer je wilt wisselen van verzekering, is het al genoeg om een opzegformulier in te vullen. De verzekeringsmaatschappij zal de administratieve afronding tot zich nemen. De meeste verzekeringen bieden de volgende mogelijkheden om op te zeggen:
  • minimaal 2 maanden voor het einde van de contractperiode
  • direct na een afgehandelde schadebehandeling
  • direct bij een premieverhoging, per vervaldatum

Ongevallenverzekering

Een van de belangrijkste verzekering die bij het afsluiten van een autoverzekering komt kijken, is misschien nog wel de ongevallenverzekering. Want bij een aanrijding waarvan de oorzaak nog even in het midden blijft kunnen zowel jij en je passagiers gewond raken. Wanneer daardoor blijvende invaliditeit optreedt, of erger nog; als er iemand overlijdt, keert de ongevalleninzittendenverzekering het vooraf bepaalde bedrag helemaal uit. Wie schuldig is aan het ongeval, blijft ook dan in het midden.

Rechtsbijstand

Wanneer het gebeurt dat je schade veroorzaakt hebt en voor moet komen bij de rechter, kun je om rechtsbijstand vragen. Dit kan ook vooraf in een verzekering worden vastgelegd. Op die manier krijg je juridische hulp bij geschillen die verband houden met het bezit van een auto of het hebben veroorzaakt van schade.

Conclusie

Geld besparen kan. Zeker door de auto online te verzekeren. Een online autoverzekering is een handige en snelle optie, om kosten van administratie te besparen, maar ook om een duidelijk overzicht van de mogelijkheden en kosten te krijgen. Delta Lloyd is een van de grootste verzekeraars, die ook online verzekeren aanbiedt.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Online auto verzekeren"

Infoteur: Paulsmiezen
Laatste update: 26-05-2009
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!