InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Verbeter je zelfbeeld en vergaar rijkdom

Verbeter je zelfbeeld en vergaar rijkdom

Verbeter je zelfbeeld en vergaar rijkdom Als je een positief gevoel hebt over geld heb je minder kans om in valkuilen te vallen. Je ontloopt je verantwoordelijkheden niet en zorgt dat je beslagen ten ijs komt. Dat betekent dat je een goed inzicht hebt in je administratie en de huidige (belasting)wetten en regels. Hoe verander je je houding ten opzichte van geld?

Opmerking

Deze tips zijn informatief bedoeld en er kunnen dan ook geen rechten aan ontleend worden. Ieders' persoonlijke situatie is anders. Je blijft zelf verantwoordelijk voor je financiële keuzes. De site van het NIBUD (www.nibud.nl) is een goede informatiebron. Vraag bij problemen hulp aan gekwalificeerde en betrouwbare adviseurs.

Geld is gevoel

Hoe je tegenover geld staat heeft meer met psychologie te maken dan je zelf denkt. Als je de manier waarop je over geld denkt verandert, zul je waarschijnlijk op het gebied van geldzaken je doelen eerder bereiken. Het is van essentieel belang om op een meer constructieve manier over geld te denken.

Geld vanuit de alternatieve hoek

In de alternatieve hoek wordt geld als energie gezien. Het wordt aangeraden om voor een behandeling een tegenprestatie te vragen. Als je iemand die er zelf om vraagt van zijn klachten afhelpt is het niet meer als normaal dat deze daarvoor een stukje "energie" teruggeeft. Deze "energie" is in deze maatschappij dus geld. Als iets gratis is, wordt er door de meerderheid van de mensen helaas niet zo veel waarde aan gehecht.

Geld aantrekken

Een aantal jaren geleden was het boek "The Secret" van Rhonda Byrne een hit. Ook in de DVD werd door haar een een aantal leermeesters geschetst dat je krijgt waar je naar vraagt. Heb je steeds beelden van armoede dan zul je ook armoede aantrekken. Het is dus van belang dat je geen negatieve signalen over geld uitzendt. Velen hebben thuis geleerd dat rijke mensen hebberig zijn. Ook zijn velen bang dat iedereen hun om financiële ondersteuning gaat vragen als ze meer met hun weelde pronken.

Hou je persoonlijke doelen voor ogen

Stel jezelf een doel en ga ervoor. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je blind vaart. Informeer je goed, maak gebruik van gekwalificeerde, betrouwbare adviseurs. Stel dat je over een aantal jaren een eigen huis wil kopen. Soms is het wijzer om je plannen te delen met een select groepje mensen. Plak een afbeelding van je droomhuis op een voor jou zichtbare plek. Dit kan ook digitaal in je telefoon of op je laptop. Kijk er regelmatig naar en voel dat dit jouw bezit is. Geniet van iedere euro die je apart kunt leggen om je droom te realiseren.

Vermijd negatieve mensen

Kies je vrienden zorgvuldig. Ga om met mensen die nog dromen hebben. Veel mensen klagen voortdurend. Ze hebben overal commentaar op. Denk aan:" Ik haat mijn baas, baan of leven". Als ze geen actie ondernemen om hun leven te verbeteren zijn ze dus niet constructief. Besteed niet te veel aandacht aan hen. Als je ze niet kunt vermijden zorg dan dat je zo weinig als mogelijk tijd met hen doorbrengt. Negatieve mensen kosten namelijk veel energie. Jouw energie en dat is zonde.

Valkuilen

Om valkuilen te omzeilen heb je wat zelfinzicht en discipline nodig. Een veel voorkomende valkuil is uitstellen. Je zegt tegen jezelf: "Die spaarrekening open ik volgende maand wel". Of je ondermijnt je plannen met de opmerking: "Die kleine besparing maakt toch niets uit". Ter herinnering: een euro per dag is bijna vijftienduizend euro over veertig jaar gerekend. Om succes te hebben dien je je te informeren. Lees veel positieve, financiële literatuur. Lees over financiën en lees successtories van ondernemers. Daar krijg je energie van!
Gerelateerde artikelen
Drie manieren om online geld te verdienenDrie manieren om online geld te verdienenEr zijn verschillende manieren om online snel wat extra geld bij te verdienen, zonder hier al teveel tijd aan te bestede…
100 euro extra per maand verdienen100 euro extra per maand verdienenExtra geld verdienen, wie wil dat nou niet? Met 100 euro extra per maand kun je vaak net wat meer. Je kunt eindelijk gel…
Bronnen en referenties
  • www.nibud.nl
  • The secret. Auteur Rhonda Byrne. ISBN13 9789021511030
  • Money, And The Law Of Attraction met CD. Auteurs: Jerry Hicks en Esther Hicks ISBN13 9781401918811

Reageer op het artikel "Verbeter je zelfbeeld en vergaar rijkdom"

Infoteur: Tinamoreno
Laatste update: 01-11-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Schrijf mee!