InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Lenen de ambtenarenlening is goedkoper

Lenen de ambtenarenlening is goedkoper

Lenen  de ambtenarenlening is goedkoper Waarom een ambtenarenlening afsluiten in 2017? Omdat ambtenaren goedkoper lenen dan niet ambtenaren. Deze lening is een krediet speciaal voor ambtenaren die duidelijk goedkoper is dan normaal. Banken en verzekeraars hebben immers graag een ambtenaar als klant. Speciaal voor hen is de ambtenarenlening. Ambtenaren, semi ambtenaren en hun partner kunnen tegen een lagere rente geld lenen. De ambtenarenlening en het ambtenaren krediet bieden ook werknemers in de zorg vele voordelen.

Goedkoper verzekeren als ambtenaar

Als u zich persoonlijk wilt verzekeren of een verzekering voor uw auto wilt afsluiten, is uw persoonlijke situatie voor een verzekeraar van belang. Hebt u een veilig beroep of rijdt u relatief weinig kilometers, dan zult zich goedkoper kunnen verzekeren dan anderen. Omdat het risico voor de verzekeraar kleiner is, zal hij meestal bereid zijn om wat van de prijs af te doen. Verzekeraars en banken kennen de voordelen van de ambtenaar en zijn daarom bereid om u goedkoper te verzekeren en goedkoper een lening af te sluiten.

De ambtenaar leent goedkoper met het ambtenarenkrediet

Een ambtenaar is over het algemeen zekerder van zijn baan, ook al lijkt dat wat te veranderen. Een ambtenaar heeft ook een zeker inkomen en haalt minder capriolen uit. De kans dat een ambtenaar zijn lening netjes terug betaalt, is daarmee een stuk groter dan bij vele beroepen in het bedrijfsleven. Dat maakt de ambtenaar voor een bank een relatief zekere en veilige klant. Daarom is er de ambtenarenlening, speciaal voor ambtenaren.

Wat is een ambtenarenlening voor kredietvorm?

De ambtenarenlening kan worden afgesloten door ambtenaren in de publieke en semi publieke sector en door zijn of haar partner. De ambtenarenlening is er ook voor mensen in de zorg of anderen met semi publieke functies. De rente is lager dan bij andere leningen. De ambtenarenlening kan alleen door ambtenaren worden afgesloten. Zodra een werknemer de ambtelijke dienst verlaat, vervalt niet zijn lening, maar wel de gunstige voorwaarden van de lening.

Bureau Kredietregistratie BKR

Elke lening of hypotheek boven de 500 en een gsm abonnement wordt door een bij het BKR aangesloten kredietverstrekker, gecheckt bij het BKR, Bureau Kredietregistratie te Tiel. Dit geldt ook voor de ambtenarenlening. Wilt u snel lenen en zonder BKR toetsing, dan kunt u bijvoorbeeld terecht bij dienstverlener Ferratum.

Enkele soorten leningen waaruit u kunt kiezen

De ambtenaar heeft keuze uit meerdere vormen van lenen:
  • Een doorlopend krediet, waarbij u alleen rente betaalt over het opgenomen krediet en verder een vast bedrag aflost. Het doorlopend krediet is flexibel. U kunt boetevrij extra aflossen en het doorlopend krediet is momenteel goedkoop.
  • Het rentekrediet, waarbij u niet aflost, maar alleen rente betaalt over de lening. U mag aflossen maar dat hoeft niet.
  • De persoonlijke lening, waarbij u elke maand een vast bedrag betaalt, gedurende de afgesproken looptijd van de lening.
  • Een lening voor de auto. Ook hier betaalt u een vast maandbedrag, gedurende een vooraf afgesproken periode. Dit is goedkoper dan een lening af te sluiten bij de dealer of autobedrijf.

Overigens bestaan er meer soorten van lenen, waarvoor een ambtenaar een aantrekkelijke offerte kan krijgen. Zo kunt u goedkoop en slim geld lenen.

Regelmatig is het verstandiger, om leningen over te sluiten naar een lening in plaats van vele kleine leningen af te sluiten.

Wat betaalt u voor een ambtenarenlening?

Voor een persoonlijke lening betaalt u 4,1 tot 4,5% rente gedurende 120 maanden plus een maandelijkse aflossing. Het totale bedrag per maand is daarmee afhankelijk van de hoofdsom die u leent:

persoonlijke lening maart 2017

KredietbedragMaandbedrag Jaarlijks KostenpercentageLooptijdTotale prijs van het krediet
15.000154,814,5%120 maanden18.577
25.000253,754,1%120 maanden30.450
50.000506,754,1%120 maanden60.810
75.000760,704,1%120 maanden91.284

Slot de ambtenarenlening of ambtenaren krediet is goedkoper

De doelgroep ambtenaar is door banken en verzekeraar herontdekt. We zien deze ontwikkeling volop bij het afsluiten van een zorgverzekering en bij het afsluiten van een autoverzekering. Ambtenaren kunnen hun ambtenaren status sterk in hun voordeel gebruiken, om een gunstige lening en ambtenarenkrediet af te sluiten. Waarom zou u het niet gewoon proberen. Sinds kort gelden de voordelen voor ambtenaren ook voor werknemers in de zorg, zodat ook zij kunnen profiteren van de voordelige aanbiedingen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Leningen goedkoop samenvoegen en oversluitenLeningen goedkoop samenvoegen en oversluitenLeningen in 2017 goedkoop samenvoegen tegen een lagere rente en dan oversluiten is vaak de voordeligste manier van geld…
Goedkoop snel geld lenenGoedkoop snel geld lenenGoedkoop snel geld lenen in 2017 kan zeker bij aanbieders van geld zoals Betaaldag en vooral Ferratum. Extra krediet doo…
Verschillende soorten leningenLenen is hot tegenwoordig. Veel mensen in Nederland sluiten een lening af voor het kopen van enkele producten of een ver…
Leningen voor bedrijvenLeningen voor bedrijvenHet starten van een eigen onderneming vereist vaak meer geld dan u bezit. Als uw eigen vermogen niet toereikend is, zult…
Lenen bij het KruidvatLenen bij het KruidvatHet is sinds het begin van 2010 weer mogelijk om een lening af te sluiten via het Kruidvat. Niet iedereen is daar blij m…

Reageer op het artikel "Lenen de ambtenarenlening is goedkoper"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 28-03-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Lenen 2017
Schrijf mee!