InfoNu.nl > Financieel > Geld > Goedkoop overnachten op vakantie

Goedkoop overnachten op vakantie

Goedkoop overnachten op vakantie Ga jij op vakantie? Dan weet je vast wel dat de kosten soms behoorlijk kunnen oplopen. Het is niet goedkoop om een paar weken weg te gaan. Je hebt immers te maken met het vervoer naar je vakantiebestemming, de overnachting, het eten en alle kosten voor bezienswaardigheden. Goedkoop overnachten op vakantie zorgt ervoor dat je in ieder geval flink wat geld kunt besparen.

Bespaar op je hotel

Een hotelovernachting hoeft niet duur te zijn. Sommige hotels hebben leuke aanbiedingen als je bijvoorbeeld x-aantal nachten bij ze blijft. Je krijgt dan een nacht cadeau of interessante kortingen. Ook kan het erg veel geld schelen als je in het weekend in een business hotel verblijft. Immers zijn er in het weekend amper zakenlui en moeten de kamers toch gevuld worden. Je kunt dan profiteren van hoge kortingen. Je kunt ook besparen op je hotel als je bijvoorbeeld net buiten het centrum van een grote stad gaat overnachten. Veel grote steden hebben prima verbindingen met het openbaar vervoer. Iedere grote stad heeft ook enkele wijken waar je de goedkope hotels kunt vinden. Het kan handig zijn om uit te zoeken welke wijken dit zijn voor jouw vakantiebestemming.

Couchsurfing: gratis overnachten bij mensen thuis

Couchsurfing is ook een manier om goedkoop te overnachten op vakantie. Het kost je namelijk helemaal niets. Je slaapt bij mensen thuis die een bank ter beschikking hebben gesteld. Feitelijk gezien slaap je dus op de bank, maar het kan ook een logeerbed zijn. Je slaapt dan dus bij de lokale bevolking. Dit kan leuk zijn, omdat je hierdoor je bestemming op een hele andere manier leert kennen. Vaak is het wel de bedoeling dat je een kleinigheidje meeneemt voor je host, of dat je bijvoorbeeld een typisch Nederlandse maaltijd voor ze maakt.

Huizenruil

Behalve Couchsurfing heb je ook de optie om aan huizenruil te doen. Jij overnacht in het huis van iemand en de ander slaapt op dat moment in jouw huis. Het kost je verder niets en dit betekent dat je voordelig op vakantie kunt gaan. Er zijn veel sites die deze dienst aanbieden en mensen willen doorgaans graag een keer naar Nederland komen. Je kunt natuurlijk ook huizen ruilen met mensen in Nederland zelf.

Goedkoop overnachten op de camping

Goedkoop overnachten kan ook heel goed op de camping. Een staplaats voor de caravan of tent is erg goedkoop en er hangt op de meeste campings ook nog eens een fijne sfeer. In sommige landen is het zelfs toegestaan om wild te kamperen. Dit betekent dat je gratis kunt kamperen in bepaalde gebieden.

Hostel of bed and breakfast

Een hostel of een bed and breakfast is eveneens een goede manier om gemakkelijk goedkoop ergens te overnachten. Sommige hostels zijn speciaal gericht op jongeren. Dit is ook meteen een leuke manier om nieuwe kennissen op te doen.

Vergelijken als je goedkoop wilt overnachten

Als jij goedkoop ergens wilt overnachten, vergelijk dan vooraf altijd verschillende prijzen met elkaar. Zo weet je tenminste zeker dat je geld bespaart op je overnachting tijdens je vakantie. Bekijk dus altijd hoe duur de hotels zijn die je in gedachten hebt. Doe hetzelfde met campings. Een camping kan goedkoop zijn, maar de kans is wel aanwezig dat een andere camping zelfs nog goedkoper is.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop overnachten op vakantie"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 03-08-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!