InfoNu.nl > Financieel > Geld > Bijverdienste, Thuiswerk, Werk: Schrijven over Werk of Hobby

Bijverdienste, Thuiswerk, Werk: Schrijven over Werk of Hobby

Bijverdienste, Thuiswerk, Werk: Schrijven over Werk of Hobby Deel je kennis met de wereld door het schrijven van artikelen over je werk, hobby of interesses en verdien een leuk extra inkomen.

Hoe werkt het?

Iedereen heeft wel een hobby, beroep of andere interesse, waar hij of zij meer dan gemiddeld vanaf weet. Het is nu mogelijk om een leuk extra inkomen te verdienen door hier artikelen over te schrijven en deze online te publiceren. Er zijn diverse informatieve websites, die deze artikelen verzamelen om als online informatiebron te dienen.

De informatie in de artikelen wordt door Google Adsense gebruikt om hier advertenties naast te zetten, welke kunnen aansluiten op het onderwerp in het artikel en/of interessegebied van de lezer. Indien een lezer vervolgens op een van deze advertenties klikt, krijg je een bedrag per klik uitbetaald.

Hoeveel kan ik er mee verdienen?

Rijk zul je er waarschijnlijk niet (snel) mee worden, maar als je er tijd insteekt en volhard, kun je er op termijn een leuk extra inkomen mee verdienen. Het voordeel is dat het al snel een gezonde verslaving wordt en dat je er per artikel maar één keer energie in steekt. De informatie blijft echter voor altijd online staan en werkt voor jou door om geld te verdienen. Het uitbetaalde bedrag per klik varieert ongeveer tussen 0,05 cent en 0,70 cent. Gemiddeld kan je na enige tijd opbrengsten tussen 0,75 en 1,50 per artikel per maand verwachten. Als je hier veel tijd in steekt kun je er dus ook een inkomen uit halen.

Over welke onderwerpen kan ik schrijven?

Je kunt het zo gek niet bedenken, of er is wel iemand die hierin is geïnteresseerd. Het beste werkt het natuurlijk om over iets te schrijven waar je veel vanaf weet, zodat de informatie in je artikel ook werkelijk interessant is. Het gaat er om veel inhoud (content) te schrijven, die voor de zoekmachines interessant is.

Wat moet ik hier allemaal voor kunnen/weten?

Online artikelen publiceren via deze websites is erg makkelijk en kost niets, alleen jouw tijd. Iedereen die netjes Nederlands kan schrijven kan het. En je kunt natuurlijk altijd je tekst even laten lezen en controleren op fouten door iemand anders (dat is sowieso aan te raden).

Dit lijkt me wel wat. Hoe kan ik hiermee beginnen?

Meer informatie en hoe je je kunt aanmelden vindt je op de betreffende websites. Hieronder tref je een overzicht aan van een aantal websites waarbij je je hiervoor kunt aanmelden:
  • www.infonu.nl (beste zoekresultaten op Google)
  • www.xead.nl
  • www.artikeltjes.com
  • www.leerwiki.nl
© 2011 - 2019 Infoteur88, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • InfoNu.nl
  • Google.nl

Reageer op het artikel "Bijverdienste, Thuiswerk, Werk: Schrijven over Werk of Hobby"

Infoteur: Infoteur88
Laatste update: 27-06-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!