InfoNu.nl > Financieel > Geld > Inkomsten verhogen, hoe doe je dat? Tips

Inkomsten verhogen, hoe doe je dat? Tips

Inkomsten verhogen, hoe doe je dat? Tips Inkomsten verhogen, hoe doe je dat? Het verhogen van inkomsten wil bijna iedereen wel, zeker nu het leven steeds duurder wordt. Manieren om inkomsten te verhogen zijn onder andere: spullen verkopen, een bijbaan dus bijverdienste zoeken, verhuur, zelfstandig bij werken, reclame op de auto en artikelen schrijven voor Infonu. Lees onderstaande tips en u ziet, er zijn best mogelijkheden om uw inkomsten te verhogen. Hoe kunt u uw inkomsten verhogen? Zeker wanneer u schulden hebt, die u niet kunt aflossen is het wenselijk om uw inkomsten te verhogen. Maar ook door de financiele crisis heeft men minder financiele ruimte. Zo zullen ziektekosten voor de verzekering 100 euro per persoon gaan stijgen. De oplossing: besparen en inkomsten verhogen! Van deze twee opties is 'inkomsten verhogen' de aantrekkelijkste. Maar hoe verhoog je je inkomsten?

Verhoog je inkomsten door te verkopen wat je niet gebruikt

Verkoop uw onnodige spullen. U zult verbaasd staan over de spullen die u in de garage of op zolder heeft staan. Wat dacht u van stoelen, boeken, houten planken, jassen en dergelijke? Lang leve marktplaats en andere koop- en verkoopsites. Veel moeite hoeft u er niet voor te doen. Rommelmarkten zijn natuurlijk ook de locatie per uitstek om u van uw oude spullen te ontdoen. U kunt bij brocantzaken informeren wanneer en waar er een rommelmarkt wordt gehouden. Maar wanneer u wat duurdere goederen heeft om te verkopen kunt u een tweedehandsexpert inschakelen. Deze specialisten in tweedehandsgoederen doen het werk voor u en verhoogt de inkomsten voor u. De winst moet u natuurlijk wel delen met deze tweedehandsexpert. Verder zijn er nog verkoopmagazijnen, waar u uw spullen brengt in een magazijn. U beslist met de verkoper over de prijs. De verkoper ontvangt commissie wanneer uw goederen zijn verkocht. U krijgt dus niet de volledige verkoopprijs.

Inkomsten verhogen door bijverdienste

U bent niet de enige die een bijbaan zoekt! Het percentage mensen die een bijbaan zoeken om bij te verdienen en zo hun inkomsten te verhogen is fors gestegen, en niet alleen onder mensen met lage inkomens. Het is niet moeilijk om een bijbaan te vinden om uw inkomsten te verhogen. Via jobsites, krantenadvertenties en uitzendbureaus kunt u aan bijbanen komen als postbezorging, gastvrouw/heer op beurzen en dergelijke. Bereken van te voren wat uw extra inkomsten zullen zijn in verband met de aanslagvoet van de belastingen.

Door verhuur inkomsten verhogen

Heeft u een garage of bergruimte, waarom zou u deze niet verhuren? Het enige wat u hiervoor hoeft te doen is de brandveiligheid van de te verhuren ruimte in acht nemen. Stel ook een contract op over het huurbedrag en andere details. Het is een goede manier om uw inkomsten te verhogen, u hoeft er weinig voor te doen. Wel betaalt u onroerende voorheffing over de inkomsten en u bent verantwoordelijk voor de reparatiekosten. De brochure van de Federale Overheidsdienst Justitie geeft u meer informatie over verhuren.

Werk zelfstandig bij en verhoog zo uw inkomsten

Als u in staat bent tot het tot stand brengen van een productieve vrijetijdsbesteding, en u kunt zich op een goeie manier verkopen, wat let u. Oefen dan een zelfstandig bijberoep uit. Maar om dit te doen is de voorwaarde dat u parttime werkt in loondienst. Ook is inschrijving vereist bij Kruispuntbank Ondernemingen. Uiteraard moet elke activiteit die inkomsten binnenbrengt worden aangegeven.

Reclame op uw auto, hogere inkomsten

Extra geld verdient u door reclame op uw auto te laten zetten, om reclame te maken voor een product of bedrijf. Meestal is de reclame te zien op het achterraam. Het is voor ieder een win win situatie. Voor deze manier van extra inkomsten verdienen hoeft u niks te doen, je kunt het zien als een vergoeding voor je brandstof. De extra inkomsten door reclame op uw auto te laten plaatsen varieren van tientallen euro's in de maand tot honderden euro's in de maand.

Bijverdienen door artikelen te schrijven: Infonu

Door artikelen te schrijven kunt u aardig bijverdienen per maand. Er zijn diverse websites waar u zich kunt aanmelden voor het schrijven van artikelen. Infonu echter was de eerste website op dit gebied, en heeft kwalitatief zeer goede artikelen. Van alle websites waar men artikelen voor schrijft, heeft infonu verreweg de meeste bezoekers en worden de artikelen het beste gevonden. Het spreekt dus voor zich dat infonu de beste keuze is, wanneer u artikelen wilt schrijven. Want artikelen moeten wel gevonden en gelezen worden. Voor wie consequent schrijft en de tutorials in acht neemt, is een bijverdienste van een paar honderd euro per maand reëel. Denkt u niet dat u na het schrijven van 50 artikelen al 'binnen' bent, het is een kwestie van doorgaan en doorzetten. Niet erg, voor wie van schrijven houdt en bovendien wordt het aantrekkelijk beloond.

Artikelen schrijven voor Infonu?
U kunt zich aanmelden bovenaan deze pagina bij 'aanmelden.'
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Inkomsten verhogen, hoe doe je dat? Tips"

Infoteur: Ssandra3108
Laatste update: 16-10-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!