InfoNu.nl > Financieel > Geld > Geld verdienen via internet door te bedelen

Geld verdienen via internet door te bedelen

Internet beidt de mogelijkheid om snel veel geld te verdienen. Er zijn talloze manieren voor, de één brengt meer op dan de ander en voor de één moet wat meer moeite gedaan worden dan voor de ander. Maar dat je geld kunt verdienen via internet staat inmiddels wel vast. Hier wordt aandacht besteed aan misschien wel de eenvoudigste en minst arbeidsintensieve manier van deze manier van geld verdien: Bedelen via internet. Zoals reeds beschreven zijn er vele manieren om geld te verdienen via internet, denk hierbij bijvoorbeeld aan:
  • GPT (Get Paid To) sites; waar je betaald krijgt voor bijvoorbeeld het aanklikken en lezen van e-mails, het aanvragen van folders, enquêtes invullen etc. Deze manier van verdienen is wel arbeidsintensief en brengt meestal niet veel op.
  • Artikelen schrijven; op een site als deze, kun je artikelen plaatsen en daar geld mee verdienen door middel van Google Adsense advertenties. Je artikel komt online, Google plaatst er advertenties bij en je verdient per aangeklikte advertentie. Dit bedrag kan aardig oplopen naarmate je meer schrijft.
  • Blog bijhouden; dit werkt in principe hetzelfde als artikelen schrijven, maar nu plaats je ze op je eigen blog. Bloggen heeft als voordeel dat je volledig zelf in de hand hebt wat je plaatst (zonder dat het door iemand beoordeeld wordt op kwaliteit) en dat alle inkomsten direct naar jou zelf gaan, bovendien kun je zelf advertenties plaatsen en dit laten doen door Google. Echter een site als Infonu wordt hoger gewaardeerd dan blogs en wordt dus makkelijker gevonden door bezoekers, waardoor je meer inkomsten zult hebben. Bovendien moet je blogs blijven updaten om hoog te blijven scoren bij zoekmachines.
  • Forum starten; Als je je eigen forum start en maar genoeg lezers en schrijvers weet te krijgen, kun je hier advertenties bij plaatsen (bijvoorbeeld via Google Adsense, maar ook zelf verkochte advertentieplaatsen). Dit kan aardig wat opleveren, het is echter wel zeer arbeidsintensief.
  • Affiliate Marketing; je verkoopt producten of diensten van bedrijven via je eigen internetsite en krijgt een deel van de opbrengsten. Je moet hiervoor wel een mooie site maken, zorgen voor advertenties etc., dus als je het goed wilt doen, kost het je wat tijd. Echter de opbrengsten kunnen behoorlijk groot worden.
  • Piramides, doorstuurmailtjes etc. ; op deze manier kun je snel veel mensen bereiken, en veel geld verdienen (in theorie). Een voorbeeld hiervan is de piramideconstructie die momenteel in omloop is en mensen stimuleert een euro over te maken naar zes mensen via PayPal. Het bijbehorende mailtje wordt een aantal keer doorgestuurd waardoor het verschillende lagen en dus heel veel mensen bereikt. Als al deze mensen ook weer een euro overmaken, kan degene die bovenaan in de piramide staat veel geld verdienen. Let echter wel op! Deze piramideconstructies zijn in Nederland verboden, omdat er geen service verleend wordt.

Bedelen

Inmiddels wordt deze manier van geld verdienen via internet ook steeds populairder. Sommige mensen zetten een advertentie op veilingsites enz. en vragen gewoon om geld, goederen of een goedkope lening. Meestal zijn het zielige verhalen van alleenstaande moeders met geld tekort, ontslagen mensen wiens wereld is ingestort, mensen met schulden, etc. Maar in sommige gevallen betreft het een ludieke actie van mensen die niet echt iets te kort komen, maar gewoon wat extra geld willen voor een bepaalde aankoop of gebeurtenis. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld te vinden op de site Help mij en mijn schatje aan een mooie bruiloft, waar een jongen om geld vraagt om zijn bruiloft te bekostigen. Geen zielig verhaal, dat erkent de jongen zelf ook, maar toch heeft hij wat extra geld nodig, omdat een bruiloft duur is.

Werkt het?

De meeste mensen vinden het onzin om iets te geven voor een dergelijk doel. Maar sommigen zien er blijkbaar de humor wel van in of gunnen iemand het extra geld. Dus wordt er wat gestort op de rekening van de bedelaar. Zo heeft “iSuzy” in 2006 in een aantal weken een hele Mac mini bij elkaar gebedeld via haar weblog (die inmiddels offline is). Dus het lijkt te werken. Echter in de meeste gevallen is dit niet het geval en levert het bedelen niet zoveel op, blijkt uit een artikel in de Volkskrant van 6 december 2007. Hierin worden enkele ‘zielige’ bedelaars aan het woord gelaten die vrijwel niets hebben gekregen.

Strafbaar?

In sommige steden mag niet meer gebedeld worden, vooral omdat de bedelaars voorbijgangers lastig vielen. Bij bedelen via internet is dit niet aan de orde, iemand kan immers gewoon de site wegklikken en zal deze al helemaal niet bezoeken wanneer hij of zij niet geïnteresseerd is. Echter bedelen is eigenlijk sinds 2000 niet meer strafbaar in Nederland. Toen is het artikel over landloperij en bedelarij uit het Wetboek van Strafrecht geschrapt. Dus lijkt niets deze manier van geld verdienen via internet meer in de weg te staan.
© 2009 - 2019 Sportler, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijven op internet is voor iedereen. Je kunt dit in de vorm van een weblog doen, maar ve…
Meer Adsense inkomstenDe meeste webmasters hebben als belangrijk doel geld verdienen met internet. De meest gebruikte methode hierbij is het p…
Geld verdienen met je receptenVeel mensen plaatsen heerlijke recepten op internet. Er zijn vele websites waar deze kunnen worden geplaatst. Het is ook…
Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyGeld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyWat is er nu leuker om geld te verdienen met je hobby? Geld verdienen met je hobby is met behulp van het internet ook mo…
Bronnen en referenties
  • http://www.volkskrant.nl/binnenland/article484668.ece/Schaamteloos_bedelen_via_internet http://ikwileenmooiebruiloft.blogspot.com/

Reageer op het artikel "Geld verdienen via internet door te bedelen"

Infoteur: Sportler
Laatste update: 04-08-2009
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!