InfoNu.nl > Financieel > Geld > Huis snel verkopen

Huis snel verkopen

Huis snel verkopen Volgens de website Z24.nl heeft een makelaar uit Maastricht een nieuw concept bedacht om te koop staande huizen binnen één week te verkopen. Dit systeem staat bekend onder de naam: “het verkocht in 1 week systeem”. Volgens deze makelaar zijn kopers veel te afwachtend. Kopers weten dat de huizen lang te koop staan en dat ze geen haast hoeven te maken. Dezelfde huizen staan over een aantal weken ook nog wel te koop. Dit is ook het probleem, kopers zijn erg afwachtend en weten dat zij de macht hebben.

Verkocht in één week

Dit systeem blijkt al meerdere keren succesvol te zijn geweest. De makelaar selecteert een huis waar de komende week de focus op komt te liggen. Rond dit ene huis wordt een mediacampagne opgezet. Door middel van een speciale website, huis aan huis bladen, advertenties en Google adds wordt er zoveel mogelijk aandacht op gevestigd. De zaterdag en zondag komen er speciale open huis dagen voor geïnteresseerden. Na deze ene week zal het huis verkocht worden aan de hoogste bieder. Door de tijdsdruk krijgen geïnteresseerden het gevoel dat ze haast moeten maken.

Bieden

De bezoekers van de open dag kunnen een bod gaan uitbrengen. Eind van de week gaat de makelaar kijken wat het hoogste bod gedurende de week is geweest. Hoogst waarschijnlijk zit het gewenste bod er nog niet tussen. De makelaar gaat vervolgens de lage bieders nabellen met de vraag of ze bereid zijn een nieuw bod te doen die hoger ligt dan het hoogste bod op dat moment. Vervolgens gaan zij de overige bieders bellen met de vraag in hoeverre ze het hoogste bod nog willen overbieden. Deze methode blijkt te werken. Er zijn steeds drie of vier serieuze bieders, die tegen elkaar gaan opbieden.

Interessante biedingen?

De makelaar blijkt steeds ongeveer op een bod uit te komen net onder of zelfs op de vraagprijs. De eerste biedingen die geïnteresseerden doen zijn ruim onder de vraagprijs, maar door het nabellen worden de biedingen nog behoorlijk verhoogd.

Hoe succesvol is het systeem?

De makelaar past het systeem nog maar een paar weken toe, maar tot dusver zijn er drie van de vier huizen verkocht. Bij het vierde huis was de verkoper nog niet tevreden met het hoogste bod.

Wat gaat het kosten?

De verkopers kunnen kiezen hoe ze de nota gaan betalen. Optie één is om gelijk €1.000 te betalen en daarnaast de vaste courtage na verkoop. Optie twee is om eerst €500 te betalen en daarnaast een hogere courtage bij daadwerkelijke verkoop.
Gerelateerde artikelen
Huis verkopen aan makelaar: Wat zijn voordelen en nadelen?Je huis verkopen gaat in de huidige markt dikwijls niet snel genoeg. En dat is vervelend om meer dan één reden. Je kunt…
Huis verkocht onder voorwaarde van verkoop woningEen huis verkopen aan een koper die eerst nog zijn eigen huis moet verkopen, is niet de oplossing. Dit soort situaties o…
Huis verkopen voordat de prijzen verder gaan zakkenHuis verkopen voordat de prijzen verder gaan zakkenIn de periode van 2008 tot en met 2012 zijn de huizenprijzen tien tot vijftien procent gezakt. Huizenbezitters kunnen hu…
Huis verkopen via het internetDe tijden dat wij op zondagmiddag naar de makelaarskantoren gingen om in de etalage huizen te kijken, is voorbij. De hui…
Huis verkopen lukt niet? Verlaag de vraagprijsHuis verkopen lukt niet? Verlaag de vraagprijsIndien het u maar niet lukt om uw huis te verkopen? Moet u mogelijk de vraagprijs van het huis verlagen.
Bronnen en referenties
  • http://www.z24.nl/z24geld/huizen_wonen/artikel_70102.z24/Je_huis_verkocht_in_een_week.html

Reageer op het artikel "Huis snel verkopen"

Infoteur: Juul
Laatste update: 05-07-2009
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!