InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Bioscoop Cadeau & Nationale Bioscoopbon

Bioscoop Cadeau & Nationale Bioscoopbon

Bioscoop Cadeau & Nationale Bioscoopbon Bioscoop Cadeau en de Nationale Bioscoopbon zijn twee Nederlandse cadeaubonnen waarmee je naar een film toe kunt gaan. De bonnen zijn o.a. te gebruiken bij de bioscopen van pathé. De twee cadeaubonnen zijn in verschillende waardes verkrijgbaar.

Nationale Bioscoopbon

De Nationale Bioscoopbon is een cadeaubon die je kan besteden bij alle bioscopen en filmtheaters in Nederlands die zijn aangesloten bij NVB (Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten), waarvan vrijwel elke bioscoop en filmtheater lid van is. De Nationale Bioscoopbon is verkrijgbaar bij onder andere de Free Record Shop, de bioscoop of het filmtheater zelf, de Ako, vanLeest, de VVV en bij de postkantoren van Post.nl. Je kan deze cadeaubon ook via internet bestellen op de site van de Nationale Bioscoopbon. Ook op de Nationale Bioscoopbon zit een 'houdbaarheidsdatum', dus wacht niet te lang.

Waarden

De Nationale Bioscoopbon kent zes verschillende waarden. Er zijn bonnen verkrijgbaar van 5,00 / 7,50 / 10,00 / 12,50 / 15,00 / 25,00. Als je deze cadeaubon via internet bestelt kan je het laten bezorgen in een blik (meerprijs: 1,89). De Nationale Bioscoopbon is een waardepapier. Dat houdt in dat als je een toegangskaartje koopt die minder kost dan dat jou cadeaubon waard is je het verschil gewoon in euro's terugkrijgt.

BioscoopCadeau

Algemeen

BioscoopCadeau is een cadeaubon die je kan besteden bij onder andere Pathé bioscopen en Luxor theaters. De cadeaubon is verkrijgbaar bij onder andere Free Record Shop, Primera en CIGO. De bon is één jaar geldig en heeft een vast tarief, waarvan de goedkoopste bon ingeruild kan worden voor één toegangskaartje voor een film (als je een 3d film wilt bezoeken komt er een toeslag bij).

Waarden

Er zijn drie verschillende BioscoopCadeau bonnen te koop.
NaamPrijsIn te wisselen voorVoorwaarden
BioscoopCadeau9,951 regulier toeganskaartje-
BioscoopCadeau compleet15,001 regulier toegangskaartje, een drankje en een bakje popcorn-
BioscoopCadeau familie30,004 reguliere toegangskaartjes en een grote popcornminimaal twee van de vier bezoekers moeten onder de 12 jaar zijn

Lees verder

© 2011 - 2017 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bioscoopbon: waar te koop en waar te besteden?Bioscoopbon: waar te koop en waar te besteden?Met een Nationale Bioscoopbon kan je iemand een avondje bioscoop cadeau doen. Met een dergelijke bon kan de ontvanger ze…
De Bloemencadeaubon en Nationale BloemenbonDe Bloemencadeaubon en Nationale BloemenbonDe Bloemencadeaubon en Nationale Bloemenbon zijn cadeaubonnen die je iemand cadeau kan geven. Deze cadeaubonnen kun je b…
Feestdagen: cadeautipsDecember is de feestmaand van het jaar en er worden cadeau's gekocht voor elkaar. Sinterklaas en Kerst. Het is altijd la…
Cadeau voor hem  Wat kan je voor mannen kopen?Cadeau voor hem Wat kan je voor mannen kopen?De meeste vrouwen vinden het meestal moeilijk om een cadeau te kopen voor een man. Ze moeten lang nadenken om te besliss…
Cadeautips - Geschenkbon of Cadeaubon - Leuk CadeautjeCadeautips - Geschenkbon of Cadeaubon - Leuk CadeautjeCadeautip - Leuk Cadeau idee. Een cadeaubon of geschenkbon is een populair cadeautje. Leuk voor een verjaardag, feestdag…
Bronnen en referenties
  • www.bioscoopcadeau.nl
  • www.nationalebioscoopbon.nl

Reageer op het artikel "Bioscoop Cadeau & Nationale Bioscoopbon"

Reacties

Fera, 26-10-2014 20:02 #6
Kan je met 1 bioscoopbon van 20 euro met zn tweeën naar de film? Of mag er maar 1 iemand van de bon gebruik maken? Reactie infoteur, 27-10-2014
Het tegoed van de bioscoopbon mag in delen voor gebruikt, oftewel het heeft geen vaste waarde. Het is niet per se 1 of 2 tickets waard. Ik neem aan dat je bij de bioscoop twee kaartjes kunt bestellen en die met 1 bioscoopbon kunt afrekenen, mits het saldo toereikend is.

Rense Kat, 17-02-2014 10:47 #5
Ik heb een bioscoopcadeau compleet gekregen. Bij verzilvering bij Pathe blijkt dat de kaart verlopen is. Op de kaart staat dat de kaart 1 jaar geldig is, maar nog op de kaart, nog op het kartonnetje waarop het geplakt zat staat een "houdbaarheidsdatum". Reactie infoteur, 17-02-2014
Het klopt dat de kaart 1 jaar geldig is. Dit zou moeten gelden vanaf de dag van de aankoop. Er is een mogelijkheid om op de website van BioscoopCadeau uw kaartnummer in te vullen om gegevens over de kaart te krijgen. Als het goed is zou hier ook de 'houdbaarheidsdatum' bij moeten staan.

Biosfreak, 14-01-2014 14:49 #4
KIJK UIT. Bioscoopcadeau is op de rand van oplichting! je betaald 9,95 maar krijg NOOIT je geld terug. Ook de bioscopen worden benadeeld, zij krijgen maar 7,75 en de rest van het geld gaat o.a. naar Primera, Hema, Bruna, AH enz. en naar de bedenker van deze misleiding DIDIX i.s.m. bioscoopcadeau.nl een kaartje voor volwassenen kost gem. 8,00 voor kinderen 7,00 dus je gooit altijd geld weg.
Naar de uitgever van deze pas gaan heeft geen zin, daar deze van allerlei manieren heeft om je af te wimpelen. De bioscoop bij ons in de buurt geeft ook aan deze kaarten NOOIT te kopen.

HELP MEE: meld dit bij consuwijzer.nl en bij tros RADAR je wordt als koper namelijk misleid! Reactie infoteur, 14-01-2014
Hallo Biosfreak,
dit klopt ja. Een gedeelte van de waarde van de cadeaubon gaat verloren. Ik ben er ook geen voorstander van en dit artikel is puur van informatieve aard. De bon is in te wisselen voor één regulier bioscoopkaartje. Dit is vaak niet gelijk aan de 9,95 die de cadeaubon kost. De koper van de bon bepaalt zelf om deze te kopen en stemt er in principe dus mee in dat niet de volledige waarde van de bon benut wordt. Met dit artikel kun je dus ook goed de verschillen tussen Bioscoopcadeau en de Nationale Bioscoopbon zien en hieruit zelf de keuze opmaken welk van de twee jij gaat kopen.

Abra, 10-01-2013 14:27 #3
Een biscoopcadeau bon waarvoor je 9,95 betaalt, wordt door Pathe bioscoop gewaardeerd tot 7,75 voor een kaartje. Dat is dus gelijk 2,20 winst voor Pathe! Plus de winst die ze maken op het bioscoopkaartje. Dat is niet erg klantvriendelijk.
Ik vind het oplichting! Reactie infoteur, 10-01-2013
Het tarief voor een regulier toegangskaartje verschilt per bioscoop. De meeste Pathé bioscopen hanteren een tarief van 9,00 of 9,50. Er zitten wel uitzonderingen bij, zoals bij Pathé Buitenhof, waar je 11,00 voor een regulier toegangskaartje moet betalen. In deze gevallen wordt er dus vaak ook een euro of een halve euro winst op gemaakt, zoals u beschreef.

Brenda Woudenberg, 17-09-2012 14:06 #2
Hallo,
ik heb een bioscoopbon maar er staat geen geldigheidsdatum op. Hoe kan ik controleren of mijn kaart nog geldig is? Alvast bedankt voor uw reactie! Reactie infoteur, 17-09-2012
Hallo,
voor zover ik weet moet de geldigheidsdatum op de bon zelf staan. Dit staat ook aangegeven op hun website. Misschien dat de datum weg is gesleten? Een laatste optie is denk ik gewoon naar de film te gaan en de bon in te leveren, als die niet meer geldig is laten ze dat volgens mij wel weten.
Mvg, Rva03

E. A. van Kerkhof, 17-02-2012 20:28 #1
Wij, mijn man en ik, hebben een bioscoopcadeau gekregen voor onze verjaardagen. Heel leuk. maar… Het is een familiekaart en toen we van de week naar Tuschinsky in Amsterdam gingen werd de kaart niet geaccepteerd omdat we twee kinderen mee moesten nemen beneden de 12 jaar. We hebben helemaal geen kinderen beneden de 12 jaar. Waarom kunnen we niet gewoon met 2 personen naar de film? De kinderkaaartjes en de popcorn daar zijn we niet in geinterresseerd. Graag uw reaktie. Reactie infoteur, 19-02-2012
Hallo,
de bioscoopcadeau is zoals jullie weten goed voor 4 toegangskaartjes waarvan er minimaal twee kinderen onder de 12 jaar moeten zijn en een popcorn. Ik begrijp dat jullie alleen de twee kaartjes voor volwassen wilden hebben. Ik weet niet of bioscopen/theaters dit goed vinden. Misschien dat Bioscoopcadeau uw vraag zelf kan beantwoorden. Dit kunt u doen door uw vraag te mailen naar vragen(apenstaartje)bioscoopcadeau.nl
mvg,
Rva03

Infoteur: Rva03
Laatste update: 05-12-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 6
Schrijf mee!