InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Secrets Of The Millionaire Mind

Secrets Of The Millionaire Mind

Secrets Of The Millionaire Mind 'Secrets Of The Millionaire Mind' is de bestseller van auteur T. Harv Eker. Na dit boek bleef het niet stil en al gauw volgende de bestseller 'Speed Wealth'. T. Harv Eker is bekend geworden om zijn uitspraak: "Geef me vijf minuten met iemand en ik kan zijn/haar financiële toekomst voorspellen voor de rest van zijn/haar leven."

Selfmade Millionaire

T. Harv Eker is een selfmade millionaire. Hij heeft het gepresteerd om in 2,5 jaar tijd van nul naar miljonaire te worden. In het boek laat hij zien hoe hij tot deze prestatie is gekomen. Ook legt hij uit waarom het maar zo weinig mensen lukt om financieel onafhankelijk, rijk en gelukkig te worden. Volgens zijn principes heeft het allemaal te maken met een mindset. De mindset van rijken is totaal verschillend ten opzichte van de mindset van mensen die diep in de schulden zitten of zelfs gewoon een modaal inkomen hebben.

Financial Blueprint

Ieder mens heeft een financial blueprint, welke de gedachten over geld aangeeft en mate van rijkdom voor nu en in de toekomst. Het zijn de gedachtes en emoties die te maken hebben met geld. Vaak hebben wij deze gedachten en gewoonten meegekregen van huis uit, meestal nare herinneringen op het gebied van geld vanuit je jeugd. Ook kunnen er negatieve emoties die je hebt omtrent geld je in de weg staan om rijk te worden. In The Secrets Of The Millionaire Mind legt T. Harv Eker uit hoe je achter je huidige mindset komt en hoe je deze kunt veranderen tot een millionaires mindset. Zoals de subtitel op de omslag van het boek luidt: "Think Rich to Get Rich".

The Law Of Attraction

'Act like a millionaire' is ook een filosofie van T. Harv Eker. Hij geloofd heilig in The Law of Attraction. Succes leidt tot succes, rijkdom leidt tot rijkdom en geluk leidt tot geluk. Omring je met mensen en dingen die bijdragen aan het succesvol en rijk worden. Ook al zit je diep in de schulden, focus je op de rijkdom die je tegemoet gaat. Leg een gedeelte van je geld apart en koop er iets van wat je echt een intens rijk gevoel geeft. Het kan een fles champagne zijn, een massage of die ene dure zonnebril die je al zolang wilt. Het hoeft niet groots te zijn, als je er maar een rijk gevoel van krijgt. Want vergeet niet: focus op schulden leidt alleen maar tot meer schulden.

Money Management

Hoe kan het toch dat mensen met een flink inkomen het alsnog presteren geen rooie cent aan het eind van de maand over te houden? Het begin van de weg naar rijkdom is de capaciteit om geld te kunnen en vooral te willen managen. Dat betekent niet dat je niets meer uit mag geven en alles moet sparen. Het gaat erom dat er een goede balans is tussen geld investeren, sparen en spenden. Harv geeft de volgende tip. Zorg voor 6 rekeningen of 6 doorzichtige voorraadpotten om je geld in te verdelen. Elke keer als er inkomen binnenkomt verdeel je ze over de potten:
  • Necessities - 55% (bedoeld om vaste lasten mee te betalen, alle noodzakelijke uitgaven)
  • Financial Freedom Account - 10% (investeringspotje)
  • Education - 10% (hiermee zorg je je cursussen volgt, boeken leest bijv. om je kennis op het gebied van geld maken te vergroten)
  • Long Term Savings for Spending - 10% (bedoeld een groot iets om voor te sparen, lange vakantie, nieuwe auto etc.)
  • Play - 10% (dit bedrag geef je aan het eind van elke maand tot op de laatste cent uit aan dingen die jouw een rijk gevoel geven)
  • Give - 5% (goede doelen)

Millionaire Mind Intensive

T. Harv Eker is tevens oprichter en directeur van Peak Potentials Training, welke driedaagse intensieve seminars aanbied naar aanleiding van dit boek, The Millionaire Mind Intensive genaamd. Hier zullen zaken uit het boek nader toegelicht en uitgediept worden, maar ook opdrachten gedaan worden ten behoeve van je millionaire mind.
© 2011 - 2019 Jour-d-espoir, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wie is T. Harv EkerWie is T. Harv EkerVan 0 naar miljonair in 2,5 jaar, dat is wat T. Harv Eker gelukt is en jij kunt dit ook. Wil je weten hoe? Lees dan verd…
Wat is geluk? Vier definities van het begrip 'geluk'Wat is geluk? Vier definities van het begrip 'geluk'Hoe word ik gelukkig? Op welke manier bereik ik het ware geluk? Wat is geluk eigenlijk? Deze vragen kunnen alleen beantw…
Hoe kan je gelukkig worden? Tips om het geluk te bereikenHoe kan je gelukkig worden? Tips om het geluk te bereikenAl sinds mensenheugenis zijn filosofen, psychologen en andere wijze mensen op zoek naar de factoren die een mens gelukki…
Slapend rijk worden: succesvol zijn met beleggen in aandelenSlapend rijk worden: succesvol zijn met beleggen in aandelenSlapend rijk worden is niet onmogelijk, maar over het algemeen moet je er veel inspanningen voor leveren. Een van de mog…
De relatie tussen geld en gelukDe relatie tussen geld en gelukIs er een relatie tussen geld en geluk? Maakt geld gelukkig? Als geld gelukkig maakt, hoeveel geld heb je dan nodig? Bes…
Bronnen en referenties
  • http://www.natalievanstraten.nl/wordpress/?p=329
  • Millionaire Mind Intensive Amsterdam, 1-3 april 2011

Reageer op het artikel "Secrets Of The Millionaire Mind"

Infoteur: Jour-d-espoir
Gepubliceerd: 11-04-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!