10 tips voor financieel succes

10 tips voor financieel succes Het leven lijkt steeds duurder te worden en iedereen kan wel een aantal goede tips gebruiken naar financieel succes. Dit zijn tien tips die wel degelijk kunnen helpen.

De weg naar financieel succes

Het is altijd goed om financiële maatregelen te nemen, maar het is makkelijk om aan het begin van het nieuwe jaar te beginnen. Wanneer je ook begint, deze tips zijn altijd handig. Hier zijn 10 tips om financieel beter uit te komen.

Tip 1: Zorg dat je verdient wat je waard bent en geef minder uit dan je verdient

Het klinkt simpel, maar toch hebben veel mensen moeite met deze regel. Zorg ervoor dat je goed weet wat je baan waard is, dit kun je doen door een evaluatie te maken van je baan en jezelf. Kijk wat je kan, hoeveel je betekend voor het bedrijf en hoe hard je moet werken en wat krijgen mensen met dezelfde baan op andere plekken betaald. Hoe weinig je salaris ook omhoog gaat, alles scheelt.

Het maakt niet uit hoeveel je verdiend, je moet nooit meer uitgeven dan je verdiend. Het is makkelijker om minder uit te geven dan meer te gaan verdienen, en een paar kleine opofferingen op sommige gebieden kunnen veel schelen Dat hoeven niet altijd grote opofferingen te zijn.

Tip 2: Begroting maken

Één van de belangrijkste, maak een begroting. Het is niet moeilijk, maar kan soms wel even tijd kosten. Toch is het onwijs belangrijk. Door een begroting te maken heb je een goed en duidelijk overzicht van je uitgaven in inkomsten.

Tip 3: Creditcard schulden

Nu de creditcard ook in Nederland helemaal in is geslagen, zullen veel mensen daar veel dingen mee kopen. In het buitenland is dat soms simpelweg de makkelijkste manier om dingen te kopen. De creditcard is iets waar je heel makkelijk schulden mee maakt. Zorg dat je niet te makkelijk dingen met je creditcard koopt, hou een lijst bij met wat je allemaal besteld hebt en zorg dat je het geld wel kan missen.

Tip 4: Zorg voor een goed pensioen

Zorg dat je een goede pensioen regeling hebt, sommige mensen houden zich hier niet vroeg genoeg mee bezig en hebben daar later spijt van.

Tip 5: Bouw spaargeld op

Zet elke maand een bedrag dat je over hebt apart op een spaarrekening. Zorg dat je altijd een reserve bedrag hebt voor onvoorziene kosten, dit is veel beter dan een lening te nemen.

Tip 6: Investeer

Vraag advies aan iemand die er veel vanaf weet, of ga op internet op onderzoek uit, maar investeren kan echt heel goed zijn.

Tip 7: Maak maximaal gebruik van je werknemers rechten

Als werknemer heb je altijd recht op bepaalde dingen, kortingen, of goedkope verzekeringen. Zorg ervoor dat je maximaal gebruik maakt van alles waar je recht op hebt. Dit kan veel geld besparen.

Tip 8: Bekijk je verzekeringen goed

We worden vaak en makkelijk in dure complete verzekeringen gepraat. Ga eens goed na of je echt een volledige verzekering nodig hebt voor sommige dingen. Verzekeringen zijn duur, maar kunnen altijd goedkoper.

Tip 9: Zorg voor een goed testament

Zorg dat je een goed testament hebt, dit kan je ook gewoon zelf opstellen, of met echte hulp. Een testament kan heel belangrijk zijn en veel mensen zijn te laat met het opstellen ervan. Zorg goed voor je nabestaanden.
Related Resources:

Tip 10: Hou het goed bij

Zorg dat je het maandelijks bijhoud. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Betaal rekeningen meteen en zorg dat het niet opstapelt. Dit is een hele belangrijke waar veel mensen niet genoeg tijd in steken.
© 2011 - 2020 Sfinx, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Financieel onafhankelijkFinancieel onafhankelijkVeel mensen hebben de doelstelling om financieel onafhankelijk te zijn. Helaas is dit niet voor iedereen weg gelegd. Fin…
5 Tips voor veilig en minder risicovol beleggenAls je wilt gaan beleggen is het verstandig om je goed voor te bereiden en te weten hoe alles in zijn werk gaat op de be…
nieuws uitgelichtFinancieel rijbewijs voor de consumentVolgens minister De Jager, zouden consumenten een financieel rijbewijs moeten halen om in de toekomst complexe financiël…
Student verdient geld met lenen en sparen bij DUOStudent verdient geld met lenen en sparen bij DUOHoe verdien je als student snel wat extra geld met een rentedragende lening bij DUO, je studieschuld? Combineer zo lenen…

Check of jouw bank mens, dier en klimaat respecteertCheck of jouw bank mens, dier en klimaat respecteertOok bij de banken is het inzicht toegenomen dat zij een bijdrage kunnen leveren aan het naleven van de mensenrechten en…
Hoe word je miljonair? Hoe word ik rijk?Iedereen heeft er wel eens over gefantaseerd: stel dat je een grote geldprijs zou willen bij een loterij, wat zou je met…

Reageer op het artikel "10 tips voor financieel succes"

Infoteur: Sfinx
Laatste update: 28-01-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!