InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Goedkoop inkopen bij het Rijk

Goedkoop inkopen bij het Rijk

Altijd al willen weten wat er gebeurt met in beslaggenomen goederen? Je leest regelmatig in de krant of ziet op tv over een inval door justitie waarbij het nodige in beslag wordt genomen. Of het nu gaat om het oprollen van een criminele bende, belastingontduiking of zwendelpraktijken, waar blijven de glimmende bolides, computers en laptops? Het antwoord is eenvoudig.

Domeinen Roerende Zaken

Totdat er een uitspraak is over wat er met de goederen moet gebeuren zorgt Domeinen Roerende Zaken ervoor dat de spullen worden opgeslagen. De beslissing van de rechter of de goederen moeten worden verkocht of vernietigd wordt ook door hen afgehandeld. De dienst maakt onderdeel uit van het Ministerie van Financiën en behalve in beslaggenomen goederen verkoopt of vernietigt ze ook overtollige rijksgoederen.

Verkoop

In beslaggenomen en overtollige goederen worden door Domeinen Roerende Zaken verkocht door middel van een openbare verkoop bij inschrijving. Je kunt hierbij aan de volgende goederen denken:

  • Audioapparatuur
  • Auto´s
  • Gereedschappen
  • Fietsen
  • Kantoormeubelen
  • Koelkasten
  • Laptops
  • Meubelen
  • Pc´s en toebehoren
  • Printers
  • Scooters
  • Tv´s
  • Vaartuigen
  • Wasmachines

De goederen zijn niet persé tweedehands. In beslaggenomen goederen zijn soms nieuw en verpakt in de originele doos. De auto´s kunnen variëren van een leuke occasion, een snelle BMW of oldtimer.

Ingeval van overtollige rijksgoederen kan het naast kantoormeubilair ook gaan om kant en klare gaarkeukens van het leger en zelfs legerjeeps.

Iedere geïnteresseerde kan een bod uitbrengen, het gaat als volgt:

Verkoopkalender

Op de website van de dienst kun je de verkoopkalender raadplegen. Hierin staat een overzicht van kijkdagen en verkooplocaties. Maar ook de sluitingsdatum voor inschrijving en de uiterste datum waarop gekochte goederen moeten worden afgehaald staat hierin vermeld.

De catalogus

Een week voor de kijkdag verschijnt er op de website een catalogus.

De verkooplocatie

Ben je geïnteresseerd in één of meerdere goederen dan kun je de kijkdag bezoeken. Op de verkooplocatie Soesterberg wordt iedere eerste maandag van de maand van 08.30 tot 16.00 uur een kijkdag gehouden. Soms zijn er bezichtigingen op andere locaties, die staan dan in de catalogus vermeld.

Inschrijvingsbiljet

Een bod uitbrengen op een kavel kan alleen via het inschrijvingsbiljet. Dit biljet kun je op de locatie van de kijkdag verkrijgen maar ook downloaden vanaf de website.

Sluiting

Het inschrijvingsbiljet kun je per fax of online inzenden en moet vóór de sluiting van de verkoop op de locatie Soesterberg binnen zijn. De sluitingsdatum vind je terug in de verkoopkalender.

Hoogste bod

Degene met het hoogste bod verkrijgt de goederen mits het bod reëel en marktconform is. De goederen moeten vervolgens binnen zes werkdagen op de bezichtiginglocatie worden afgehaald.

De rekening

Boven op het uitgebrachte bod moet je nog 15% opgeld betalen en mogelijke andere extra kosten kunnen zijn:
  • BPM
  • BTW
  • Emballage (krat of pallet)
  • Kentekenkosten
  • Waarborgsom

Betalen
Betalen kan door een pinbetaling op de verkooplocatie of door middel van overschrijving. Het geld moet wel op tijd op de rekening van Domeinen staan.

Uitslag

De uitslag van de biedingen worden op de woensdag na sluiting van de verkoop op de website bekend gemaakt.

Wie weet sla je je slag en heb je voor een prikkie je droomauto.
© 2009 - 2018 Zalomeya, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Laptop of computer verkopen, hoe en waar?Laptop of computer verkopen, hoe en waar?Uw ‘oude’ laptop of gebruikte computer verkopen, hoe doet u dat en waar kunt u computers te koop aanbieden? Een laptop o…
Op zoek naar een goedkope scooter?Als u op zoek bent naar een goedkope scooter, lees dan even dit artikel voor een aantal tips. Zo kun u gericht opzoek ga…
Een scooter leasen? Lees hier wat het inhoudtIn dit artikel krijgt u informatie over wat een scooter leasen inhoudt. Zo beschrijven wij het proces en de voor- en nad…
Auto kopen: Waarop moet je letten bij aankoop van een auto?Een auto kopen is voor veel mensen toch een beetje griezelig maar dat hoeft het niet te zijn, wanneer je met een paar es…
Waar op letten bij het kopen van een tweedehands scooter?Een tweedehands scooter kopen brengt wel wat gevaren en onzekerheden met zich mee. Het is dus een goed plan om u eerst e…
Bronnen en referenties
  • Bron: www.domeinenrz.nl

Reageer op het artikel "Goedkoop inkopen bij het Rijk"

Reacties

Schipper, 23-01-2013 11:06 #4
Kun je de veiling zelf bijwonen?

Peter Blaney Davidson, 15-08-2012 14:04 #3
Zoek een zeewaardig motor jacht en/of beroeps vaartuig vanaf 25 meter voor het op starten van een nieuwe business.

Sweris B. C., 19-07-2011 20:54 #2
Zoek een leuke auto voor mijzelf, dus ik probeer het zo… ik heb een paar jaar geleden ook diverse malen een bod gedaan en het was een redelijk bod, maar nooit iets toegewezen gekregen dus nu weer proberen.

Van der Heide, 10-04-2011 16:20 #1
Ja verkopen zonder gerechtelyke uit spraak dat doen ze zo maar, heb paar maanden geleden geinformeerd naar in beslag genome auto, werd my verteld dat hy zo blyven staan tot de rechter uitspraak heeft gedaan. deze week kwan de uit spraak auto moet worden terug gegeven. ik kyk toevallig op domeinen staat de auto te koop in de catalogus van april, dus neem aan dat hy nu verkocht is.
heb rdw gebeld omdat ik op de site van de rdw zag dat hy op 10-03-2011 op naam was gezet en nieuw kenteken had gekregen, andere kenteken papieren zyn nog in myn bezit. dus zonder uitspraak rechter verkoopt men myn auto.hy word in april aangeboden, maar is op 10-03-2011 op naam gezet van autobedryf in de handels voor raad, hoe kan dit. kan ik aangifte doen van verduistering. wie owie weet hier iets over.

Infoteur: Zalomeya
Gepubliceerd: 17-02-2009
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 4
Schrijf mee!