InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Eenvoudig Play Store-tegoed verdienen met Google Opinion app

Eenvoudig Play Store-tegoed verdienen met Google Opinion app

Eenvoudig Play Store-tegoed verdienen met Google Opinion app In november 2013 kwam de Google Opinion Rewards app uit voor de Androidtablets en -telefoons. Nog maar weinig mensen lijken van deze handige app af te weten. Google Opinion Rewards is een app die je een aantal vragen stelt en hier krijg je vervolgens geld voor. Het geld wordt meteen bijgeschreven op je Google Play-saldo. Dit kan dan weer direct gebruikt worden voor het kopen van een app of voor in-app-aankopen.

Inhoud artikel

Wat is Google Opinion Rewards?

Google Opinion Rewards is, zoals de naam al doet verwachten, een enquête-app. Jouw mening is hier dus geld waard. Google kan allerlei dingen vragen, soms over Google-diensten, andere keren gewoon over jezelf. De vragen zijn kort en het invullen van een enquête duurt ongeveer 2 minuten. Soms bestaat een enquête uit één vraag en andere keren uit ongeveer vijf vragen. Het tegoed dat je met deze vragen hebt verdiend, wordt vervolgens direct bijgeschreven op je Google Play-saldo. Dit saldo verloopt niet en kan meteen worden uitgegeven. Geen addertjes onder het gras dus.

Hoe installeer je Google Opinion Rewards?

Google Opinion Rewards kun je op Android-besturingssystemen installeren. Dit doe je door naar het Play Store-icoontje te navigeren op je tablet of smartphone. Vervolgens kun je “Google Opinion Rewards” typen in de zoekbalk. Dit brengt je naar de pagina van deze app. Druk dan op installeren en de app staat op je smartphone of tablet. Als de app wordt geopend, zie je een inlogscherm waar je je Google-account moet selecteren. Hiervoor hoef je geen nieuw account aan te maken, want iedereen die Android heeft, heeft in principe ook een Google-account. Vervolgens worden er een aantal vragen gesteld. Hierdoor kan Google bepalen in welke doelgroep je valt. Doe dit dus altijd eerlijk, anders krijgt Google geen betrouwbare onderzoeksresultaten. Hierna kun je de enquêtes van Google ontvangen. Hiervan krijg je dan een melding op je smartphone of tablet. Deze melding zie je linksboven in je scherm.

Waarom werkt Google hieraan mee?

Google Opinion Rewards is bedoeld om meer zicht te krijgen op Google-diensten. Onder deze Google-diensten, vallen bijvoorbeeld de Play Store en YouTube. Google vindt dit waardevolle informatie en wil daar graag wat voor betalen. Natuurlijk kun je het geld niet aan iets anders uitgeven dan aan de producten uit de Play Store. Echt geld zal het Google dus niet kosten. Voor jou als gebruiker is het echter wel handig en kost het zeer weinig tijd en moeite. De informatie is anoniem en wordt niet verbonden aan je Google-profiel. De algemene voorwaarden van de Google Opinion Rewards app vind je bij Google support.

Wat verdien je met de Google Opinion Rewards app?

Je moet niet verwachten een vetpot te gaan verdienen met de Google Opinion Rewards app. Echter verdien je relatief veel voor zeer weinig vragen. Het beantwoorden van slechts één vraag levert vaak al tussen de €0,10 en €0,20 op. Dat klinkt weinig, maar gezien de tijd die het kost om één vraag te beantwoorden is het meer dan dat je op de meeste enquête sites zult verdienen. Het nadeel van Google Opinion Rewards is wel dat er maar zeer weinig enquêtes beschikbaar zijn. Even snel tegoed verdienen voor de Google Play Store is er dan ook niet bij. Je wordt vaak zo’n één keer per maand opgeroepen voor een enquête. Dus als je gewoon je Play Store-saldo, met zeer weinig werk, af en toe een beetje wil verhogen is dit de ideale app. Als je snel een app wilt kopen en je Play Store-tegoed is op, dan kun je beter wat extra geld er opzetten of betalen met de creditcard.
© 2015 - 2019 Danoontje, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: OpenClipartVectors, Pixabay
  • Google support: https://support.google.com/consumersurveys/answer/3541440?hl=en bezocht op 10-08-2015
  • Officiële site Google opinion rewards: http://www.google.com/insights/consumersurveys/google_opinion_rewards bezocht op 09-08-2015

Reageer op het artikel "Eenvoudig Play Store-tegoed verdienen met Google Opinion app"

Infoteur: Danoontje
Gepubliceerd: 13-08-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!