InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Forex Trading online, de voordelen en nadelen

Forex Trading online, de voordelen en nadelen

Forex Trading online, de voordelen en nadelen Forex Trading online kent veel voordelen. Met Forex Trading kun je altijd en overal ter wereld handelen in valuta. Doordat transacties gelijk plaatsvinden, weet je waar je aan toe bent. Met het inzetten van een hefboom kun je de kans op veel geld verdienen met Forex Trading enorm vergroten. De voordelen van Forex Trading vind je in dit artikel.

Forex Trading online tijdens economische recessie

Een groot voordeel van Forex Trading ten opzichte van handel in aandelen en obligaties is dat je zelfs tijdens een economische recessie een behoorlijk rendement kunt behalen. Valutakoersen blijven ook in economisch slechtere tijden fluctueren zodat je daarin kunt blijven handelen. Forex Trading is dus een prima alternatief om toch te kunnen handelen tijdens een economische recessie, want valutakoersen worden daardoor nauwelijks beïnvloed.

Forex Trading altijd en overal toegankelijk

Doordat Forex Trading via internet verloopt, kun je altijd handelen in valuta, waar je ook maar ter wereld bent. Je hebt alleen een internetaansluiting nodig en een apparaat om te kunnen handelen in valuta. De enige beperking hierin van Forex Trading is dat de valutahandel in het weekend is gesloten. Verder kun je op ieder moment van de dag vijf dagen per week altijd valuta kopen en verkopen. Dit kan dus ook ís avonds, naast een fulltime baan. Op die manier is Forex Trading voor iedereen toegankelijk.

Geld verdienen met Forex Trading

De koers van een bepaalde munteenheid stijgt of daalt niet spectaculair waardoor het lijkt alsof er niet veel geld te verdienen valt met Forex Trading. Echter, door het toepassen van een hefboom wordt het mogelijk om plotsklaps veel meer geld te verdienen, maar ook te verliezen. Een hefboom zorgt er voor dat je kunt speculeren met een veelvoud van wat je hebt ingelegd. De meest voorkomende hefbomen bij Forex Trading zijn:
  • 50:1
  • 100:1
  • 150:1
  • 200:1
  • 400:1

Transacties vinden gelijk plaats

Bij Forex Trading vinden transacties gelijk plaats. Dus als je valuta koopt of verkoopt dan gebeurt dat gelijk. Dit is gelijk een enorm voordeel bij Forex Trading omdat je onmiddellijk kunt reageren op een wijziging in de valuta koers van een munt. Bij de handel in aandelen is dit anders. Daarbij kunnen tussen het moment van klikken op het scherm en de werkelijke prijs verschillen optreden omdat er enige tijd tussen beide handelingen zit. Dit wordt ook wel slippage genoemd. Bij Forex Trading heb je hier dus geen last van. De werkelijkheid is wat je op het scherm te zien krijgt.

Laagdrempelig voor beginners

Doordat je met Forex Trading met lage bedragen kunt beginnen is het voor veel mensen toegankelijk. Ook is de werking van Forex Trading vrij eenvoudig, je kiest een valutapaar en daarna komt alles aan op de juiste timing van kopen en verkopen. Het is wel aan te raden voor beginners om niet gelijk met een grote hefboom te gaan werken. Door het inzetten van een grote hefboom kun je namelijk in een keer al je geld kwijt zijn. Je kunt echter nooit meer verliezen dan je saldo. Er kunnen geen schulden ontstaan.

Alle voordelen van Forex Trading online op een rij

Forex Trading heeft vele voordelen ten opzichte van de handel in aandelen en obligaties. Forex Trading is nog vrij onbekend bij het grote publiek, maar groeit wel de laatste jaren. Nog even de voordelen van valutahandel op een rij:
  • laagdrempelig qua startbedrag
  • handel in valutaparen
  • 5 dagen per week, 24 uur per dag open
  • overal benaderbaar, mits je een internetaansluiting hebt
  • transacties vinden gelijk plaats
  • inzet van hefbomen mogelijk
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Forex Trading online, de voordelen en nadelen"

Infoteur: Jozzie
Laatste update: 21-11-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Schrijf mee!