InfoNu.nl > Financieel > Administratie > Basiscursus boekhouden

Basiscursus boekhouden

Basiscursus boekhouden Boekhouden lijkt heel ingewikkeld. Veel mensen zien er ook tegen op als ze net beginnen met een eigen bedrijfje. Er zijn echter middelen die daar in voorzien. Zo is het voor particulieren aan te raden om een basiscursus boekhouden te volgen. Er zijn veel bedrijven die dat aanbieden. Als u een onderneming start is het belangrijk om een goed boekhoudsysteem te hebben en goed op de hoogte te zijn van het feit hoe u moet boekhouden. Met een kleine zaak, bijvoorbeeld met internet, kunt u er nog mee wegkomen door simpel de baten weg te strepen tegen de kosten. Maar bij elke administratie die boven de duizend euro gaat is het aan te raden om een cursus boekhouden te volgen, indien u geen ervaring heeft. Een andere aanbeveling is om beter en professioneel boekhoudprogramma te gebruiken. Er zijn een groot aantal instanties die deze mogelijkheid aanbieden.Dit artikel zet de meest bekende op een rij.

NCOI

Het NCOI biedt een ruim opleidingsprogramma dat gericht is op werkenden. Ze kunnen zelfs studeren voor een bachelor voor Financieel-Economisch Management. Ook biedt het NCOI een master-opleiding aan en een erkende opleiding op MBO-niveau. Al deze opleidingen zijn in deeltijd te volgen.

NTI

Het NTI biedt een basiscursus boekhouden aan die zich richt op de basisadministratie. Deze cursus is vooral handig voor kleine bedrijven, of particulieren die net beginnen. Hierin krijgt u de basisregels uitgelegd, bijvoorbeeld hoe een debiteurenadminstratie er uit moet zien. Aan het einde van de cursus krijgt u het diploma Basiskennis Boekhouden (BKB).

Scheidegger Opleidingen

Bij Scheidegger Opleidingen kunt u de avondopleiding volgen voor Boekhoudkundig Medewerker. Dit is vooral handig voor mensen die in het midden- of kleinbedrijf werken. De cursus wordt op 650 plaatsen door het land gegeven. Na 14 lessen van 3 uur bent u in bezit van het diploma. Na het succesvol behalen van het examen kunt u terecht als bijvoorbeeld junior boekhouder.

LOI

Het LOI biedt een ruim scala aan cursussen aan. Deze bieden zowel basiscursussen administratie en boekhouding aan, maar ook programma voor ver gevorderde. Veel van de opleidingen van het LOI sluiten naadloos op elkaar aan. Na een basisopleiding kan je dus doorstromen in anere programma en daarbij het voordeel hebben van vrijstellingen.

Multididact

Een van de andere grote spelers op de markt is Multididact. Qua cursussen die ze geven lijken ze veel op het NTI. OOk hierkrijg je een cursus waarbij je uiteindelijk het BKB-diploma kan behalen en aan de slag kan als bijvoorbeeld een medewerker op een administratiekantoor of als medewerker crediteurenadministratie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Basiscursus boekhouden"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 09-10-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Administratie
Special: Boekhouden
Schrijf mee!