Erwin, 16-06-2020
Hallo, ik heb via internet een tent gekocht.
Om de tent goed te kunnen beoordelen heb ik deze 1 x proef opgezet, maar verder niet in geslapen. Het opzetten bleek voor ons toch niet zo eenvoudig en bovendien was de tent te klein. Daarom wil ik de tent terugsturen. De leverancier wilde de tent eerst niet terugnemen want deze zou gebruikt zijn. Na wat discussie wilde ze hem wel terugnemen maar dan ging er 25% vd nieuwprijs af. Dat is ruim €100,-! Mag dit? Nu is het al weer meer dan 14 dagen geleden en ben ik te laat met terugsturen. Welk moment is bepalend voor herroepen?
Mvgr
Erwin
Reactie infoteur, 20-06-2020
Hallo Erwin,
U hebt recht op een volledige teruggave van de aankoopprijs op voorwaarde dat de tent niet beschadigd is.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Harm, 19-03-2020
Hallo, ik heb twee headsets besteld voor gebruik in de helm op de motor. Er stond duidelijk bij de artikelomschrijving: Een verpakking bevat 2 stuks. Toen het doosje kwam, zat er echter maar 1 in. Ik heb de klantendienst gebeld, de juffrouw die ik aan de telefoon had heeft samen met mij naar het artikel gekeken en ook zij oordeelde dat er 2 geleverd hadden moeten worden. Ze heeft een serviceticket aangemaakt.
Nu krijg ik als reactie dat het een vergissing was, en dat er maar 1 in de verpakking zat. Vreemd genoeg staat hetzelfde artikel nog steeds op de website met een prijs "per 2 stuks". Dit heeft echter een ander artikelnummer, maar het zijn wel dezelfde headsets. Ik heb van de originele artikelomschrijving een schermprint gemaakt waarop te zien is dat er 2 geleverd moeten worden. Zij geven aan dat ik óf de headseat kan houden tegen de volle prijs waarvoor ik dacht er 2 te krijgen, óf dat ik die ene kan terugsturen.
Mag ik eisen dat men mij die tweede toch opstuurt?
Reactie infoteur, 21-03-2020
Hallo Harm,
Omdat niet overduidelijk was dat er een fout was gemaakt (ook de juffrouw ging uit van 2 stuks), hebt u recht op 2 stuks.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Mark, 12-02-2020
Ik ben verkoper. Een klant heeft een product gekocht en stuurt het binnen de bedenktermijn terug.
De verpakking is zodanig beschadigd dat het product niet meer verkoopbaar is. De verpakking had niet zo beschadigd hoeven worden, het betreft geen dichtgelijmde blister o.i.d. maar een kartonnen doosje.
Moet ik dit verplicht accepteren; Heeft de klant niet de plicht zuinig ermee om te gaan?
Reactie infoteur, 16-02-2020
Beste Mark,
Een klant mag een verpakking openmaken, maar niet onnodig zo beschadigen dat er schade ontstaat waardoor het product niet meer verkoopbaar is. Bij aantoonbare schade mag u de schade in rekening brengen. Maak er wel foto's van.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Soeraya, 29-01-2020
Ik heb bij reizendeals een eurootje hoger geboden (per abuis).Het bedrag was 160 euro.
De volgende dag afgezegd per mail. Krijg ik te lezen dat ik 100 euro in coolance moet betalen.
Maar op mijn beurt krijg ik niets terug.
Hoe kan dit voor mij aflopen?
Ik weiger te betalen!
Reactie infoteur, 29-01-2020
Beste Soeraya,
Reizendeals sluit een herroeping uit, maar dat lijkt niet terecht. Als u de koop herroept, gaat de veiling immers naar de persoon die dan het hoogste heeft geboden. Het wordt anders als de reis speciaal voor u is ingericht of uit een faillissementsboedel komt, maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
H. Weulink, 16-01-2020
Hallo ik heb tickets gekocht bij toptickets.nl voor holiday on ice.
Na betaling zag ik dat ze pas op 2 nov. Geleverd worden.
Ik heb om terugbetaling gevraagd maar ze zeggen dat dit niet kan omdat dit in hun voorwaarden staat.
Is het zo dat de goederen binnen 30 dagen geleverd moeten worden en kan ik dit als argument gebruiken?
Ook ligt er een uitspraak over een gelijke zaak van de kantonrechter in Amsterdam, onder nummer
NJF 2011480 te vinden op rechtspraak.nl, met als datum uitspraak op 2 mei 2011.
Kan dit eventueel ook gebruikt worden?
M.vr.gr. Herman.
Reactie infoteur, 19-01-2020
Hallo H. Weulink,
Als er geen levertijd is afgesproken, geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Zaak NJF 2011480 lijkt vooral over wederverkoop te gaan.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Johan Koopmans, 09-01-2020
Via Topticketshop kaarten gekocht voor voorstelling Juli 2020 en deze zijn bevestigd in Nov 2019. Nu vandaag 9 Jan 2020) krijg ik te horen dat Topticketshop niet aan de leveringsverplichting kan voldoen. Kan ik nakoming eisen? Tenslotte heeft er een transactie plaatsgevonden en is er een bevestiging gestuurd dat de kaarten tijdig voor aanvang gestuurd zouden worden. De algemene voorwaarden van Topticketshop sluiten dit uit maar zijn zij niet gehouden aan het Burgerlijk wetboek?
Ps: het geld is gelijk teruggestort maar mij gaat het om kaarten voor deze voorstelling
Reactie infoteur, 14-01-2020
Beste Johan Koopmans,
U kunt een koop binnen de geldende termijnen ongedaan maken, maar een verkoper kan dat ook en u hebt uw geld al weer terug. Je kunt je wel afvragen of Topticketshop inderdaad niet kon weten dat er geen of onvoldoende tickets beschikbaar zouden zijn.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Leintje, 01-11-2019
Ik heb mij aangemeld bij een site voor directe dienstverlening (een abonnement), maar zie er bij nader inzien vanaf.
Binnen een week opgezegd. Ik heb een abbonement afgesloten voor drie maanden.
Nu wordt het abonnementsgeld terug gebracht naar 1 maand, maar hoort dit niet naar rato te gaan?
Dus betalen voor de week gebruik of hoogstens dan de twee weken bedenktijd?
Reactie infoteur, 09-01-2020
Beste Leintje,
Met uitzondering van sociale dienstverlening en gezondheidszorg, vallen een dienst en een abonnement onder de Wet kopen op afstand. Zegt u op tijd op, dan hebt u recht op uw geld terug.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Zweers, 26-09-2019
Goedeavond,
Mijn man heeft gisteren kaartjes voor een concert voor volgend jaar besteld bij top ticketsshop
Kunnen wij daar nog onderuit?
Hij dacht namelijk dat het een officiële website voor tickets was
Reactie infoteur, 09-01-2020
Beste Zweers,
Vaak doen webshops voor kaartenverkoop hier moeilijk over, maar u kunt het natuurlijk proberen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Sarah, 03-08-2018
Hallo,
İk heb via een veilingsite een partij flesverwarmers gekocht (+-250 stuks) Dit stond duidelijk in de omschrijving vermeld. Niet veel later heb ik 1 product ontvangen. Nu geven ze aan dat de omschrijving onjuist was en zij dit aantal niet kunnen leveren. Hun oplossing is, ik mag het product houden (krijg geen geld terug) of kan hem terugsturen. Nu vroeg ik mij af, mag en kan dit zomaar en zijn zij verplicht het product te leveren volgens de omschrijving.
Met vriendelijke groet,
Sarah
Reactie infoteur, 07-08-2018
Hallo Sarah,
De site is verplicht te leveren volgens de omschrijving als niet evident duidelijk is dat de beschrijving nooit kan kloppen (een mooie auto voor 1 euro of zo).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Karolina, 13-07-2018
Hallo,
Ik heb een camera online gekocht maar deze voldoet, bij nader inzien, totaal niet aan mijn verwachtingen (terwijl ik er wel goed onderzoek naar had gedaan op internet, ik ben er gewoon niet blij mee).
Ik heb de camera dinsdag ontvangen en het is nu vrijdag. Ik heb de camera even uit de doos gehad en uitgeprobeerd (en daarvoor moest ik hem natuurlijk opladen en er een batterij en sdkaart in doen). Ik denk dat ik alles bij elkaar ongeveer 10 minuten heb getest en toen eigenlijk wist dat dit niet was wat ik wilde.
Nu wil ik hem terug sturen maar lees op de site iets over 75% teruggave als een item is gebruikt. Ik vind dat ik hem niet echt heb gebruikt maar uitgeprobeerd, mag het bedrijf nu 25% van de prijs inhouden?
Met vriendelijke groet: Karolina
Reactie infoteur, 13-07-2018
Hallo Karolina,
U hebt 14 dagen bedenktijd en mag zeker proberen of het item u bevalt. Het bedrijf moet het product terugnemen en u het volledige bedrag terugbetalen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Sanne, 09-07-2018
Goede morgen
Via topticketshop 4 kaartjes voor een concert gekocht. Voor 30 euro te veel per kaartje. Dit is minder dan 7 dagen geleden. Kan ik nog IETS doen. Ik lees hierboven dat het herroepingsrecht niet geldt voor concertkaartjes. Maar is er een andere optie?
Reactie infoteur, 09-07-2018
Goede morgen Sanne,
U kunt topticketshop niet verplichten om de tickets terug te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Achie, 02-02-2018
Via Reizendeals heb ik zogenaamd een reis gewonnen en helaas probeerde ik van deze deal af te komen en wat nog steeds niet gelukt is.
Reizendeals.nl beweert dat ze mij meerdere malen gemaild hebben en had een rule staan in mailbox, maar deze mails komen in mijn spambox waardoor ik niet het recht heb om deze order te annuleren en Reizendeals heeft nu incasso PAYT in geschakeld.
Ik heb geen koopovereenkomst van gezien en ook geen brief van de aanmaningen aan mijn adres over deze aankoop.
Hoe kan ik dit verder aankaarten om van deze zogenaamd deal af te komen. het gaat om een bedrag van €457,— voor reisje naar Costa Brava… voor 2 personen.
Tevens ben ik nu alleen achter gekomen via de incasso PAYT zaakinzien.nl en vind dat mijn privacy is geschonden omdat ik via incasso een sms verstuurt en waarom heb ik geen telefoontje ontvangen van deze deal want ook de aanbieder heeft meldplicht aan de consument…
Mails kunnen niet worden ontvangen of kunnen in spambox terrecht komen en waarom is geen telefonische contact met de consument geweest.
Wat is jullie advies hierin…
En alvast bedankt voor alle genomen moeite.
Mvg,
Ach
Reactie infoteur, 02-02-2018
Beste Achie,
Er spelen twee zaken:
1) Als u goed over de koop bent ingelicht, valt een reis niet onder kopen op afstand. Bent u niet goed ingelicht, dan wel.
2) Wat betreft de incasso, behoort u eerst een herinnering te krijgen met uitleg van de gevolgen als u niet betaalt. Die mag per mail. De ingebrekestelling moet per se schriftelijk plaats vinden, niet per mail, niet telefonisch.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Bhava Sjouke, 20-12-2017
Via internet een kast besteld. Deze kast kost op de webshop 159 euro. Nu blijkt op de factuur dat ik daar nog BTW over moet betalen. Is dit wel gebruikelijk bij kopen op afstand?
Reactie infoteur, 09-01-2020
Beste Bhava Sjouke,
Dat er btw betaald moet worden is gebruikelijk, maar hoe was het bedrag vermeld op de site. Als er niets bijstond, mocht u er als particulier vanuit gaan dat dit inclusief btw was.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Kees, 17-11-2017
L.s
Ik heb online een hoofdtelefoon gekocht( aanbieding) bij de webshop van een luchtvaartmaatschappij.Het artikel was op mijn geboekte vlucht niet aanwezig, er bleek bij de onlinreserveriing abusievelijk 2027 i.p.v. 2017 te zijn ingevuld.Verder heb ik het artikel gewoon kunnen bestellen en betalen (bedrag is afgeschreven). Nergens heb ik een foutmelding gekregen tijdens het bestellen of daarna. Tijdens de vlucht bleek artikel niet aanwezig, en bij navraag bleek dus foutieve datum oorzaak te zijn. Ik heb aangeboden om artikel te leveren op één van mijn ( vele ) andere vluchten. Nu willen ‘ZE’ de verkoopovereenkomst ongedaan maken, en geld terug storten. Kan dat zo maar? (Ik wil nog graag gewoon mij hoofdtelefoon hebben, en niet mijn geld terug gestord krijgen ivm de aanbiedingsprijs).
Reactie infoteur, 21-11-2017
Beste Kees,
Kennelijk is er een fout gemaakt en is dit voor de luchtvaartmaatschappij de eenvoudigste manier om het op te lossen. Men zal het ook zien als een ander product dat niet geleverd kan worden. Een verkoopovereenkomst is een tweezijdige overeenkomst en kan normaliter niet eenzijdig worden opgezegd tenzij de voorwaarden dit mogelijk maken.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Ria, 23-10-2017
Ik heb 3 kaartjes voor theater online gekocht, in eerste instantie dacht ik dit bij het theater zelf te hebben gedaan. Ik wilde de datum checken en belde met theater, toen constateerde we dat de kaartjes bij toptickets zijn besteld. Ik heb hiervan geen orderbevestiging gehad. De kaartjes zijn bij toptickets aanzienlijk duurder. Ik wilde dit dus annuleren. Zij zeiden dat ze een bevestiging direct na bestelling hebben verstuurd naar het vermelde mailadres. Dit is niet gebeurd. Zij zeiden het nogmaals te versturen maar ook weer niet gebeurd. Ik had de leveringsvoorwaarden maar moeten lezen en het kon niet meer geannuleerd. Als ik de leveringsvoorwaarden lees staat er als eerste dat de aankoop pas definitief is als deze is bevestigd met een orderbevestiging. Die dus niet is ontvangen door mij. En nu zeggen zij het is direct naar bestelling in beeld geweest en daar mee klaar. Wat is nu mijn recht? Mag ik een orderbevestiging eisen?
Met vriendelijke groeten, Ria
Reactie infoteur, 24-10-2017
Beste Ria,
U hebt recht op een orderbevestiging, zo niet dan is er geen sprake van koop en hebt u recht op uw geld terug.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Celine, 23-10-2017
Beste,
Ik heb vorige week tickets willen bestellen voor mijn man zijn verjaardag. Dus ik Google de toppers in concert en kom op een site, daar kan ik inderdaad kaartjes kopen en betaal ze ook. Nu zie ik gisteren op fb dat er nog geen kaarten te koop zijn voor de toppers in concert en dat er al illegale kaarten te koop zijn. Dus ik gisteren proberen bellen om alles te annuleren maar dit kon niet. Mail gestuurd met bewijs dat er nog geen tickets te koop waren en hoe dit zomaar kan? Nog steeds niets ontvangen. Wat kan ik hieraan doen?
Reactie infoteur, 24-10-2017
Beste Celine,
Het gebeurt vaker dat kaartjes pas later worden geleverd, in feite hebt u een reservering geboekt. Of de site oké is, kan ik u niet zeggen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Kelly, 25-07-2017
Goede dag, ik heb op 15 juli 2017 op de site tickets4u.com 3 kaartjes voor een festival op 30 juli 2017 proberen te bestellen. Tijdens het bestellen bedacht ik me en heb ik de order niet met een betaling afgesloten. Nu kreeg ik steeds mailtjes dat mijn order nog steeds op een betaling wacht, dus ben ik vandaag 25 juli 2017 naar de site gegaan om de order nog even officieel te annuleren. Nu moet ik 50% van de ticketprijs (95 euro) betalen omdat ik met de algemene voorwaarden akkoord ben gegaan! Mag dit zomaar? Ben ik nu verplicht om deze kosten te betalen? Bedankt voor het advies.
Reactie infoteur, 27-07-2017
Goede dag Kelly,
In hun voorwaarden staat: " Wanneer de annulering 1 week voor het concert/evenement of binnen 1 week voor het concert/evenement plaats vindt, wordt er 50% van de overeengekomen verkoopprijs van het betreffende product, plus de overeengekomen servicekosten in rekening gebracht aan de koper." Dat is niet helemaal onbegrijpelijk omdat de organisatie anders met de kaarten blijft zitten. De vraag is wel of uw bestelling al rond was.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Titia, 12-07-2017
Ook wij hebben bij Topticketshop kaarten gekocht (vorig jaar november met IDEAL) voor een concert eind nov dit jaar. Nu willen wij van de koop af, de prijzen blijken idd hele tientjes hoger dan de reguliere prijzen. Volgens de verkoper kunnen wij nu niet annuleren, maar er is nog niet geleverd. Ik vraag mij af of wij echt niet meer onder de koop uit kunnen. Iemand een idee/suggestie?
Reactie infoteur, 14-07-2017
Beste Titia,
Dat is een lastige. Enerzijds gaat het om een tijdsgebonden product (geen herroepingsrecht), anderzijds geldt er een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Als die termijn wordt overschreden, heb u het recht om de overeenkomst direct te ontbinden. Omdat het concert pas in november zal zijn, zijn die kaartjes er misschien nog niet. Gewoon proberen, want de verkoper kan ze omdat het concert nog ver weg is, waarschijnlijk ook weer snel doorverkopen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Luna de Jong, 08-03-2017
Ik heb 2 kaartjes gekocht bij de Top Ticketshop en veel te veel betaald. Ik krijg de kaarten ook pas 7 dagen voor het concert. Het blijkt dat er een andere naam op staat. Dit is vermeld in de bevestigingsmail die ik gekregen heb. Kan ik dit nog terugdraaien?>
Reactie infoteur, 10-03-2017
Beste Luna de Jong,
Dat de kaarten niet op uw naam staan is wel raar als u dat van te voren niet wist of kon weten. Dat kan een reden zijn om de aankoop te annuleren.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Nathalie, 03-02-2017
Ik heb bij een webwinkel voor ruitersportkleding uit Zoetermeer een bestelling geplaatst. Bij het product staan een omschrijving en een productfoto. Vandaag heb ik de bestelling ontvangen, maar blijkt het product totaal af te wijken van de productfoto.
Ik heb de webwinkel telefonisch benaderd en mijn teleurstelling geuit. Volgens deze meneer moet ik niet zeuren, heeft hij nooit klachten gehad en staat de foto er "gewoon" bij en hoeft het product niet overeen te komen met de foto.
Wat is hierover bij wet geregeld?
Reactie infoteur, 09-01-2020
Beste Nathalie,
Als u iets anders wordt geleverd dan u dacht geleverd te krijgen, bijvoorbeeld door een misleidende productfoto, kunt u het product binnen 14 dagen gewoon kosteloos retourneren en krijgt u uw geld terug.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Raymondc, 13-12-2016
Beste,
Ik zou voor mijn verjaardag kaartjes voor Philip Geubels krijgen van mijn vrouw. Maar zijn optredens waren zeer snel uitverkocht. Door te Googlen kwam ik kaartjes tegen en heb deze besteld.
Normaal ben ik nooit zo impulsief, maar vanwege mijn teleurgestelde vrouw; zonder rmeer de tickets besteld. Maar achteraf gezien betalen we bijna het dubbele bij Topticketshop en bleek dat deze club als onbetrouwbaar wordt gezien op het internet.
Ik heb direct maandags erna gemaild en mij beroept op mijn herroepingsrecht. Volgens Topticketshop geldt dit niet voor theatertickets. Maar mijns inziens wel na 13 juni 2014.
Iemand een idee hoe ik er toch vanaf kan komen? Door de afschrijving te blokkeren? Of het bedrag te storneren?
Kan iemand mij svp advies geven?
Domme eend
Reactie infoteur, 14-12-2016
Beste Raymond,
Het verkopen van tickets is een dienst voor de vrije tijdsbesteding op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode, en die valt niet onder het herroepingsrecht.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Marjan, 03-11-2016
Via mail heb ik akkoord gegeven op een keukenofferte. Wel is telefonisch afgesproken dat we nog langskwamen om de offerte door te nemen en te ondertekenen en mogelijk nog wat wijzigingen hadden. De wijzigingen vallen veel duurder uit. Nu willen zij ons aan de aankoop houden. Nog steeds is er buiten akkoord via de mail niets ondertekend. Kan dit zomaar?
Reactie infoteur, 04-11-2016
Beste Marjan,
Hebt u gebeld of bent u gebeld? Als het colportage is, hebt u bedenktijd. Anders mag de verkoper u aan de gedane offerte houden, omdat u daarop akkoord hebt gegeven.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Marjo van Velden, 11-10-2016
Onlangs hebben wij een lamp gekocht. Op de foto stond deze lamp met kap. In de omschrijving stond niet dat het exclusief de kap was. Voor de prijs (100 euro) kon je dat ook niet vermoeden. Echter bij bezorging zat de kap er niet bij.
We hebben de lamp gehouden, omdat die beviel, maar een mail gestuurd naar de verkoper over de missende kap. En later gebeld. Het antwoord was dat de kap apart besteld kon worden. En dat we dan tegemoet zouden worden gekomen in de verzendkosten. Let wel! Er is niet gezegd dat het in de omschrijving zou staan dat de kap er niet bij was en we dat gemist zouden hebben. Omdat we de kap er wel bij wilden hebben (wat is nu een lamp zonder kap?!) hebben we deze alsnog besteld.
Echter, bij opnieuw kijken op de site staat nu ineens bij dezelfde lamp heel expliciet 'dat deze zonder kap is, de kap is wel apart te bestellen.' Dit is niet te missen zou je bijna zeggen. Kennelijk is dit later aangepast. Op zich begrijpelijk. Wel jammer dat de verkoper hier niet eerlijk voor uit kwam dat het er dus eerst gewoon niet stond. Kan je hier nog wat mee als consument?
Reactie infoteur, 12-10-2016
Beste Marjo van Velden,
Dat lijkt me niet, de verkoper heeft kennelijk nu de tekst aangepast om herhaling van dit misverstand te voorkomen. Voor u blijft dit wel vervelend.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Linda, 05-08-2016
Beste Zeemeeuw,
bedankt voor het antwoord. De groupon is nog een jaar geldig. We waren alleen te laat voor de reservering.
Groet,
Linda
Reactie infoteur, 05-08-2016
Beste Linda,
Erg spijtig.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Linda, 04-08-2016
Goedemorgen,
ik heb een aankoop gedaan bij groupon voor een pannenkoekenboot in Amsterdam. Ik heb via de site gereserveerd. Ik was helaas te laat doordat er wegwerkzaamheden waren. De hele weg was afgesloten waardoor we de boot helaas weg hebben zien varen. We hebben verschillende keren naar de boot gebeld voor aanwijzingen en om aan te geven dat we het niet konden vinden en dat we later zouden komen. Op de groupon staat dat restitutie niet mogelijk is en ook staat erop dat de groupon alleen geldig is op datum reservering en dat als je niet aan boord bent geweest, de groupon niet opnieuw gebruikt kan worden.
Ik heb de boot gemaild en de situatie uitgelegd en zij zeggen: jammer dan. Dit gaat zo tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in. We zijn ruim op tijd (half uur speling) vertrokken thuis. Ik snap dat ze tegen willen gaan dat ze elke keer een halflege boot hebben, maar toch voelt dit echt niet goed en heel klantonvriendelijk.
Is hier iets van ruimte of is het echt jammer dan?
Groet,
Linda
Reactie infoteur, 05-08-2016
Beste Linda,
Ik vrees dat het jammer dan is, als de pannenkoekenboot of Groupon u geen respijt geven. Een kaartje of coupon voor een bepaalde dag, is immers voor die dag bedoeld en niet voor een andere.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Marieke, 21-07-2016
Goedemorgen,
Online bij BVA auctions een aankoop gedaan. Gezien de verre ophaalplaats wil ik bij bod intrekken. Dit staat aangegeven:
Let op! Bij deze veiling heeft u als consument een wettelijk herroepingsrecht. Kavels in deze veiling kunnen binnen 14 dagen na ontvangst door consumenten geretourneerd worden naar Kryptonweg 8, 3812 RZ Amersfoort (NL). De retourkosten zijn voor rekening van de koper. Tevens kunt u aansprakelijk worden gehouden voor een eventuele waardevermindering van de zaken. Voor meer informatie zie de pagina Contact & vragen
Kan ik bij bod intrekken of annuleren?
Groet,
Marieke
Reactie infoteur, 21-07-2016
Beste Marieke,
Het bod intrekken zal niet gaan, maar u kunt uw aankoop wel herroepen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Laurence, 12-07-2016
Beste Zeemeeuw,
Ik heb bij EenvoudigRecht.nl een IB60 verklaring aangevraagd waarvoor ik via Ideal 9,95 heb overgemaakt. Ik ging ervanuit dat de normale kosten waren die je altijd voor dit formulier moest betalen. Nog geen 2 uur later ontdekte dat ik het gratis kon bestellen via de belastingtelefoon en heb de bestelling gelijk geannuleerd. Ik deed hierbij een beroep op de wet 'kopen op afstand'. Nu wil de klantenservice mij omdat het kennelijk ergens op de website vermeld stond de helft van de kosten terugstorten want deze wet gold hier niet voor volgens hen omdat zij het formulier gelijk besteld hebben. Is dit juist? Ik vind het persoonlijk wel vaag dat zij deze betaalde dienst verlenen terwijl je het gratis toegestuurd kunt krijgen. Ik kwam per ongeluk op deze site omdat zij hoog genoteerd staan als je IB60 formulier Google. Had niet eens in de gaten dat dit een dienstverlenend bedrijf betrof.
Reactie infoteur, 13-07-2016
Beste Laurence,
Als u had aangegeven dat er spoed is, is het niet onlogisch dat er al met de dienstverlening is begonnen, ook al is uitvoering binnen twee uren wel erg snel. Anders hebt u gewoon uw bedenktijd en recht op uw geld terug.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Manon, 28-06-2016
Beste Zeemeeuw
Ik heb online een tv besteld, meteen moeten betalen. Slechte info en valse beloften over leverdatum terwijl status 'Direct leverbaar' was. Heb na heel wat bellen geannuleerd. Geldt hierbij ook dat de verkoper binnen 14 dagen terug moet betalen? Het is nu 14 dagen geleden en heb geen geld terug. Heb hierover al met ze gemaild. Maar welke stappen kan ik als consument dan ondernemen?
Reactie infoteur, 29-06-2016
Beste Manon,
De verkoper moet alles wat u al betaald hebt, binnen veertien dagen terugbetalen nadat u de koop hebt ontbonden. Wordt er niet op tijd terugbetaald, dan dient u hierover een klacht in.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Desiree, 22-06-2016
Beste Zeemeeuw,
Gisteren heb ik een aankoop gedaan via een website. Hiervan heb ik geen bevestiging ontvangen. Een paar uur later kreeg ik van een betaalservice een e-mail met het verzoek om de door mij bestelde artikelen achteraf te betalen. Het betrof echter 6 keer het door mij bestelde product, met een totaal prijs van 129 euro. Dit klopt niet. Toen ik via de Link in de email van Klarna de factuur wilde bekijken kreeg ik de melding dat op dit mailadres geen facturen was. Omdat ik het niet vertrouwde ben ik het bedrijf waar ik mijn bestelling heb gedaan gaan google. Na een korte zoektocht vond ik allerlei klachten en meldingen van oplichtingspraktijken. Om die reden heb ik besloten de koop te willen ontbinden. Ik heb hiervoor per e-mail, per post en per aangetekende post een ontbinding verzonden. Tevens naar het de betaalservice.
Van het bedrijf waar ik mijn bestelling deed heb ik tot op heden nog geen bevestiging ontvangen van de koop op afstand, noch van de ontvangst van mijn ontbinding. Wel kreeg ik ineens een bevestiging van verzending met een link naar een track and trace code van post nl. Bij Post NL blijkt deze code echter onbekend.
Inmiddels heeft de betaalservice in kwestie mij een langere termijn gegeven de factuur te betalen. Uit verhalen op o.a. radar maak ik echter op dat de webwinkel niet thuis geeft bij annuleringen en mensen continu facturen blijven ontvangen. Stel dat zij dit bij mij ook doen? Terwijl ik aannemelijk kan maken dat ik alles in het werk heb gesteld om de koop op afstand binnen de termijn te ontbinden (ik heb het adres tevens gecontroleerd via de kamer van koophandel en de telefoongids). Kan de betaalservice mij dan facturen en aanmaningen blijven sturen? En wat kan ik hier eventueel tegen doen?
Reactie infoteur, 24-06-2016
Beste Desiree,
Neem even contact op met de Consumentenbond, want die heeft ook een heel dossier over Klarna (http://tinyurl.com/gp79kvn).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Richard, 16-06-2016
Ik heb online een demomodel besteld, bij levering bleek de inhoud van de verpakking niet compleet te zijn.
De leverancier biedt me nu twee mogelijkheden;
1. geld terug
2. nieuw model met 20 euro korting (korting op demo was 40 euro)
Een derde optie die mijn voorkeur zou hebben is om het ontbrekende onderdeel aan te vullen.
De leverancier geeft aan dat dit hen teveel kost.
Heb ik recht op het onderdeel of zal ik akkoord moeten gaan met één van de twee hier boven genoemde opties.
Reactie infoteur, 17-06-2016
Beste Richard,
Het ontbrekende onderdeel aanvullen is altijd een optie, maar de verkoper kan voor een voor heem eenvoudigere oplossing gaan, als u maar een goed product krijgt.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Simone, 17-05-2016
Ik heb concertkaarten via internet besteld. Nu staat er in de algemene voorwaarden dat de bestelling definitief is. Heb ik dan alsnog 14 dagen bedenktijd? Ik wil graag van de koop af, omdat ik later begreep dat de tickets vaak geen toegang verschaffen tot t concert. En ik wil wel zeker zijn van mijn plek.
Reactie infoteur, 17-05-2016
Beste Simone,
De verkoper heeft een informatieplicht en als het zo is dat deze kaarten vaak worden geweigerd maar u daarop niet door de verkoper bent gewezen, kunt u juridisch gezien de koop nog ontbinden. Een vergelijkbare zaak speelde bij de doorverkoop van kaarten in 2011 (ECLI:NL:RBAMS:2011:BU1596 Rechtbank Amsterdam, 02-05-2011).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Rensie, 02-05-2016
Beste,
Ik heb een trap auto gekocht maar helaas met ophalen ga ik jet niet redden wegens vakantie verkeerd gelezen dus. Oliedom maar ik krijg per dag een boete van 45 euro op een trap auto waarvan ik dacht dat die antiek was en niet zo is teveel oo geboden en veel spijt. Nu staat er bij zo een online veiling meesters in algemene voorwaarde dat je bij een gecombineerde online openbare veiling site niet kan heroepen. Nu heb ik mijn product niet kunnen zien omdat dit een week later is dan dat ik geboden heb bod had ik dus al gedaan. Iemand enige ervaring mee? Of moet ik mijn verlies nemen en het alsnog afnemen.
Reactie infoteur, 03-05-2016
Beste Rensie,
Bij een online veiling koopt u wat u ziet, ook als het later tegenvalt.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Marieke, 24-03-2016
Ik kan moeilijk vinden hoe dit geregeld is voor zakelijke bestellingen. Ik heb 2 paar werkschoenen besteld maar deze waren te groot en ik denk stuur ze terug maar ze willen t niet terug nemen en dus ook geen geld terug storten. Zit ik met 2 paar schoenen die niet passen? Je moet kleding/schoenen toch kunnen passen? Wat te doen?
Bedankt alvast voor t meedenken!
Reactie infoteur, 25-03-2016
Beste Marieke,
De wet kopen op afstand is primair bedoeld voor particulieren maar ook kleine zelfstandigen kunnen volgens de rechtspraktijk van deze regels gebruik maken.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Pallas, 18-02-2016
Dank voor de reactie, infoteur! Ter info: de bestelling zat in een doos, die met plakband was dichtgetaped omdat de doos gelijk diende als 'pakketomhulsel'; mijn naam en adres waren er ook op geschreven. Om überhaupt de bestelling te kunnen bekijken, heb ik het plakband natuurlijk wel doorgeknipt, maar telt dit dan ook als een verzegeling? Verder lag de bestelling namelijk gewoon los in de doos. Nogmaals dank voor de moeite!
Reactie infoteur, 18-02-2016
Beste Pallas,
Dat is geen verzegeling van het product. Succes!
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Pallas, 17-02-2016
Bij dezen zou ik graag een vraag willen stellen. Vorige week heb ik online een bestelling gedaan bij een (bestaande) winkel. Het betreft lingerie (geen slip), die mij in een onverzegelde verpakking is opgestuurd. Omdat het item niet aan de verwachtingen voldoet, wil ik het graag terugsturen. Het is uiteraard onbeschadigd (heb het slechts een keer gepast) en ik heb het in de originele doos teruggestopt. De winkel zegt het item om hygiënische redenen echter niet terug te willen nemen. Na op de site de algemene voorwaarden erop te hebben nageslagen, staat helemaal onderaan inderdaad dat ze lingerie niet terugnemen; deze regel wordt tijdens het bestelproces zelf op geen enkele wijze getoond. Het gaat om een fors bedrag, zo'n 140 euro, en ik vind het erg vreemd dat lingeriewinkels als Hunkemöller zonder problemen beha's e.d. ruilen, maar dat deze winkel pertinent weigert om klanten in dit geval tegemoet te komen. Nogmaals: de verpakking was niet verzegeld. Heb ik toch recht op teruggave van het aankoopbedrag?
Reactie infoteur, 18-02-2016
Beste Pallas,
Als de lingerie verzegeld is en de zegel is door u verbroken, dan is er uit hygiënisch oogpunt geen bedenktijd meer, anders wel.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
An, 08-01-2016
Vraag:
Bedrijf zegt dat wij iets per internet besteld hebben. Wij kunnen ons dat helemaal niet herinneren en weten eigenlijk zeker dat wij niets besteld hebben. Wij hebben een orderbevestiging ontvangen met een rekening daarbij (betaling achteraf?). Wij waren toen op vakantie buiten Europa en zouden dus minimaal 6 dagen eerder iets besteld moeten hebben en daarvan pas de bevestiging 6 dagen later(!) gekregen hebben via e-mail. Kunt u ons vertellen binnen hoeveel dagen een webshop een aankoop via internet moet bevestigen? Of staat daar geen termijn voor? Op de factuur staat ook geen datum van bestelling.
Wat zijn onze rechten?
Reactie infoteur, 09-01-2016
Beste An,
De wet spreek over zo snel mogelijk bevestigen en dat is echt niet zes dagen later per mail. Ik zou dit niet vertrouwen, zeker omdat er niets eens is aangegeven wanneer er iets besteld is.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Kim, 22-12-2015
Vandaag online telefoon besteld, orderbevestiging ontvangen. Ik zou gebeld worden voor het maken van een bezorgafspraak. Ik ben gebeld door de leverancier, zij hebben mij verteld dat er vannacht tijdens de update technisch iets mis is gegaan waardoor de bedragen andere codes hebben gekregen. Daardoor voor veel minder aangetoond, dat ze helaas order moeten ontbinden? Ik heb toch als consument recht op de product zoals aangetoond?
Reactie infoteur, 22-12-2015
Beste Kim,
Wel als er geen sprake is van overmacht. Of het echt de techniek is geweest of een menselijke fout of iets anders, maakt verschil, maar ja hoe toon je dat aan.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Renee, 09-12-2015
Ik heb zojuist schoolfoto's van mijn kinderen als downloads voor eigen gebruik gekocht via de website van de fotograaf. Meteen betaald via iDeal, zodat ik ze direct kon downloaden. Prijs was 23 euro per foto. Zou je toch op zijn minst high resolution voor verwachten, maar de foto's waren dus maar 412 en 380 KB groot. Veel te klein dus voor de grote canvasafdruk die ik ervan wilde maken. Kan ik me nu op mijn herroepingsrecht beroepen? De afmetingen stonden er voor bestellen wel bij, maar dat zegt mij niet zoveel, omdat ik altijd op de grootte in MB af ga.
Ik hoor het graag.
Reactie infoteur, 10-12-2015
Beste Renee,
Bij persoonlijke foto's is er geen herroepingsrecht, wel kunt u de fotograaf om foto's vragen met een hogere resolutie. Waarschijnlijk kan hij de foto's met software oppimpen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Andras, 20-11-2015
MIjn dochter had deze week kaarten bij topticketshop.nl naar een voorstelling gekocht die in 2017(!) plaatsvindt.
Als zij me eerder vroeg zou ik het afraden vanwege de enorme meerprijs. Op de website staat dat daar over doorverkochte tickets gaat. In dit geval vond ik het raar omdat het online verkoop zelf alleen vandaag van start gaat.
Volgens de website annulering is niet mogelijk en ik zie hierboven dat kaartjes ook buiten de wet vallen.
Mijn vraagteken is echter, hoe kan iets met zulke periode (anderhalf jaar) "tijdgebonden" zijn? De tickets waren op het moment van bestelling nog niet eens te koop, daarvoor er kan geen sprake zijn van "doorverkoop".
Bovendien verzendt de verkoper de kaarten niet eerder dan ca. 10 dagen voor de evenement. Geen e-ticket of zoiets dus die al verstreken is.
Geeft de wet bij deze gevallen echt geen bescherming?
Ik dacht aan tot de verzending wachten en dan zelf doorverkopen (er is een goede kans als het toen wel uitverkocht is) maar in anderhalf jaar kan deze webshop zelf al verdwenen zijn enz. Wat dan?
Reactie infoteur, 21-11-2015
Beste Andras,
Doorverkoop is wel mogelijk als er andere partijen zijn die een optie op een aantal tickets hadden en dat recht hebben verkocht. Tijdgebonden zijn de tickets wel, maar tot 2017 lijkt er genoeg tijd aanwezig om ze door te verkopen. Wellicht kan uw dochter haar recht op de tickets ook doorverkopen, maar dan moet wel zeker zijn dat de tickets niet ook naamgebonden zijn.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Anna, 18-11-2015
Ik heb gisteren bij wehkamp een telefoon besteld, ik heb gekozen om achteraf te betalen, vandaag heb ik mijn pakketje mogen ontvangen, tijdens het uitpakken van mijn pakketje zag ik dat er een scheurtje in het doosje zat en het leek alsof het pakket eerder is geopend,
bij het openen van mijn pakket bleek ik helemaal geen telefoon te hebben ontvangen alleen een lege telefoondoos, ik heb direct met wehkamp contact opgenomen en het verhaal in het kort uitgelegd en de mevrouw aan de lijn leek mij niet te geloven en gaf aan dat het onmogelijk is, ik zou morgen terug gebeld worden wat zij verder voor mij kunnen doen aangezien het hier om een dure telefoon gaat.
wat kunt u mij adviseren om nog te doen?
Reactie infoteur, 20-11-2015
Beste Anna,
Stuur ook een email naar hun adres, zodat het zwart op wit staat en geef aan dat u geen artikel is geleverd maar een lege doos en er daarom ook geen sprake is van een koop (klantenservice@wehkamp.nl).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Yvonne, 28-10-2015
Ik heb via internet 2 roestvrij stalen wieldoppen besteld voor op de vrachtwagen. Dit pakket heb ik dinsdags ontvangen, maar pas geopend toen mijn man thuis was op vrijdagmiddag. De wieldoppen waren beschadigd, de verpakking was niet stuk. Gelijk gebeld en foto's gestuurd van de schade. Maar volgens hun kunnen ze er niks aan doen. Ze vertrouwen erop dat de wieldoppen onbeschadigd in de doos zijn gegaan. Dus ik kan fluiten naar de 155,00 euro die ik er voor betaald heb. Mijn vraag… is hier nu helemaal niets meer aan te doen., is hun reactie terecht?
Reactie infoteur, 28-10-2015
Beste Yvonne,
Neen, de webshop moet voor deugdelijk materiaal zorgen en de schade maar verhalen op hun leverancier.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Mona, 22-10-2015
Ik heb een lade element online gekocht, betaald met creditcard en geleverd gekregen. Ik heb bij aflevering niet gezien dat er een scheur in de doos zat. Dit zag ik pas toen ik 4 dagen later het element uitpakte en wilde gaan installeren. Toen bleek dat er meerdere mankementen aan het element waren (o.a. een afgebroken stangetje) maar ook dat er vlekken opzaten, verbogen onderdeel enz enz. De scheur is niet zodanig dat bijvoorbeeld de inhoud eruit gehaald kan zijn, de meerdere schades hebben niets met vallen of stoten te maken maar het lijkt meer of ik een "gebruikt" element heb ontvangen. De verkoper heeft de leverancier gecontact en zij beweren dat ik ze niet kunnen beoordelen hoe de schades zijn ontstaan en ik de schade aan de doos niet bij aflevering heb gemeld (en ik sowieso binnen 24 uur had moeten melden). Kortom jammer dan, weg 150 euro. Is dit terecht?
Reactie infoteur, 22-10-2015
Beste Mona,
Neen dat is niet terecht. U hebt 14 dagen bedenktijd en mag de goederen in de tussentijd bekijken om te zien of ze u bevallen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Ingrid Vos, 16-10-2015
Ik heb een jas besteld bij Style Italy, op de site stond vermeld dat de jas 2 buitenzakken had en 1 binnenzak, ook stonden de maten erbij vermeld, welk je het beste kon kopen met een bepaalde borstomvang, ik heb nog gebeld met de klanten service deze vertelde mij dat de jas normaal viel, voor alle zekerheid heb ik de XL besteld, bij aankomt kon ik nauwelijks in de jas, ik heb de jas retour gestuurd en om een omruiling gevraagd, gelukkig hadden ze ook een XXL, maar bij aankomst van de XXL kon ik nog steeds amper in de jas, terwijl volgens de site het zeer ruim moest vallen, ook viel mij toen ineens op dat er helemaal geen binnenzak inzat wat voor mij een must is aangezien ik altijd mijn pasjes in mijn binnenzak opberg, ik heb nu door foutieve info 2 keer retour kosten moeten maken bij elkaar 12 euro en bij het terug storten van het geld hebben ze ook nog een keer 6 euro afgeschreven, bij elkaar ben ik dus 18 euro kwijt, ik wil nu eigenlijk wel eens weten of dat zo maar kan, ze verschuilen zich achter de tekst dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de tekst op hun site, maar volgens mij zijn ze dat wel, als ik eerder had geweten dat de maten die ze op hun site vermelden niet overeen komen met de jas plus dat er geen binnenzak in zit had ik de jas helemaal nooit bij hun besteld, heb ik recht op die 18 euro die ik heb gemaakt op basis van foutieve informatie of staan hun in hun recht.
Reactie infoteur, 17-10-2015
Beste Ingrid Vos,
Natuurlijk is het bedrijf verantwoordelijk voor zijn site en als de informatie daarop onjuist is, zijn ze hiervoor aansprakelijk. De Autoriteit Consument & Markt ACM houdt hier toezicht op, dus kunt u uw bevindingen ook daar melden (088 - 070 70 70).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Gosse, 10-10-2015
Hallo,
Ik heb op vakantie veilingen €45,- euro betaald voor een nacht in een hotel. Nu heb ik alleen een blijvende blessure in mijn knie gekregen waardoor ik onmogelijk nog een hele dag kan lopen wat de bedoeling was. Is het ook mogelijk om daardoor het hotel te annuleren en mijn geld retour te krijgen?
M.v.g. Gosse
Reactie infoteur, 11-10-2015
Beste Grosse,
Bij vakantieveilingen is dit meestal niet mogelijk.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Pim, 10-10-2015
Ls,
Ik heb 4 werkdagen terug op een vakantie geboden en gewonnen bij VakantieVeilingen. Echter blijken er veel meer haken en ogen en mn kosten aan de reis verbonden dat er vermeld stond. Ik wil van de koop af. Is dat juridisch nog mogelijk?
Groeten pim
Reactie infoteur, 11-10-2015
Beste Pim,
Van een geboekte vakantie kunt u meestal niet zomaar af. Het is wel de vraag of u goed bent voorgelicht of hele andere prijzen in het vooruitzicht gesteld hebt gekregen dan wat er werkelijk aan de orde is.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Lisandra, 08-10-2015
Ls.
vandaag heb ik een online ticket gekocht bij Walibi, echter diende ik een ander 'soort' ticket te kopen. Helaas krijgen wij geen restitutie, wij kunnen niet tickets retour brengen bij een kassa.
Wat is een juridische optie, daar het herroepingsrecht wellicht niet geldt?
Ik verneem graag van u
Reactie infoteur, 09-10-2015
Beste Lisandra,
Dat de tickets niet onder kopen op afstand vallen staat ook in de voorwaarden van Walibi (vrije tijdsbesteding), maar erg klantvriendelijk is het natuurlijk niet dat u de tickets niet tegen andere van een vergelijkbare prijs kunt ruilen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Saab, 23-09-2015
Hallo, heb een bestelling geplaatst bij een webwinkel en had een kortingscode van 20% korting, door een fout in het systeem is er nu 60% korting berekend. De factuur is betaald en de spullen zijn geleverd. Binnen welke termijn mag/kan de webwinkel nog aangeven dat ze een fout hebben gemaakt, en mij verzoeken om bij betaling of retour zending?
Reactie infoteur, 24-09-2015
Hallo Saab,
De deal is gesloten, afgerond en betaald. Dan heeft de shop geen juridische middelen meer. Ze kunnen u natuurlijk wel vragen om bij te betalen. Dat is te proberen, maar is dan niet gestoeld op juridische gronden.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Nathalie, 16-09-2015
Hoi,
Ik heb 2 pedicure jasjes gekocht voor mijn school. Bij levering bleken ze te klein en wil ze terugsturen binnen de wettelijke bedenktermijn. Nu staat er in de algemene voorwaarden dat er administratie- en annuleringskosten, 33% van het totale bedrag in rekening gebracht gaan worden. Omdat dit bedrijfskleding is wordt er gehandeld onder business to business. Alleen ik heb geen bedrijf, deze jasjes zijn voor mijn school en heb deze kunnen kopen zonder een kamer van koophandel nummer in te voeren. Ben ik nu consument of business omdat ik wel akkoord gegaan ben met de algemene voorwaarden toen ik de jasjes kocht? En kan ik gebruik maken van de wettelijke bedenktermijn?
Vriendelijke groeten,
Nathalie
Reactie infoteur, 17-09-2015
Hoi Nathalie,
U bent een particuliere consument met een bedenktijd van veertien dagen. Het wordt wel lastiger als in de algemene voorwaarden staat dat u alleen kunt kopen als u wel een onderneming voert. Overigens is er door de webshop kennelijk niet gecheckt op een kvk of btw nummer.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Nikki, 16-09-2015
Hallo,
ik heb een product besteld bij Kidooz.nl.
Het pakket is netjes afgeleverd (afzender uit Breda), maar helaas is een cadeautje dat de ontvanger blijkbaar al heeft.
Retourneren was geen enkel probleem, op eigen kosten natuurlijk, maar het retouradres is in België, wat dus duurdere verzendkosten zijn.
Mag dit?
Reactie infoteur, 17-09-2015
Beste Nikki,
Dat mag alleen als dat ook op de website wordt vermeld.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Esther, 05-09-2015
Beste lezer,
Ik heb afgelopen week een canvas besteld, echter was de kwaliteit echt belabberd! Nu heb ik dit aangegeven en nu wordt er gezegd dat dit ligt aan mijn foto omdat het een screenshot is? Nou vind k dit raar want het gaat dat om een screenshot van een professioneel gemaakte foto. Nu gaan zij mijn klacht niet in behandeling nemen en heb ik pech. Kan ik beroep doen op het heroepingsrecht koop op afstand? Of misschien ergens anders op aangezien dit niet het geen is wat ik verwacht had?
Reactie infoteur, 06-09-2015
Beste Esther,
Omdat deze foto speciaal voor u gemaakt is, valt de aankoop niet onder regels kopen op afstand met herroepingsrecht. Wel moet de shop een goede kwaliteit aanleveren. Als dat op basis van een screenshot inderdaad niet mogelijk is (te weinig pixels) is er niet zoveel aan te doen. Wel hadden ze u kunnen waarschuwen voordat het op canvas werd afgedrukt.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw