InfoNu.nl > Financieel > Geld > Voordelen kopen via internet: de webwinkel

Voordelen kopen via internet: de webwinkel

Voordelen kopen via internet: de webwinkel Kopen via het internet heeft een grote vlucht genomen in 2019. De webwinkel en online aankopen doen verslaan de traditionele winkels. Logisch want kopen via het internet geeft vele voordelen. Veel informatie is via het internet te krijgen, het online kopen is vaak ook goedkoper. Dan nog het grote gemak van online kopen. Denk aan Zalando, Bol.com, Vakantieveilingen, maar er zijn er natuurlijk nog veel en veel meer. Het is wereldwijd kopen, terwijl u goed op uw geld blijft letten.

Online kopen via een webwinkel

Online zaken regelen via het internet is vooral erg eenvoudig. Het kan vanuit de luie stoel en u hoeft de deur dus niet uit. En als u toch de deur uit wilt, want een fysieke aankoop en buitenshuis kleren passen blijft leuk om te doen, vergelijkt u eerst het online aanbod en gaat daarna op zoek in de traditionele winkelstraat. Eigenlijk biedt het online snuffelen en kopen alleen maar voordelen. Wel gaat er nog wel eens wat mis het terugsturen van spullen volgens de Consumentenbond, maar wie volhoudt doet met de online toch de beste aankopen.

Reis online boeken

Een paar jaar terug zaten we nog te wachten in een reisbureau om een vakantie uit te zoeken en kon het allemaal erg lang duren. Vooral het boeken en vergelijken van reizen is online een makkie geworden. Niet voor niets hebben de grote reisbureaus ook hun webwinkels zodat ze langs twee wegen hun inkomsten hebben: via de traditionele winkel en de webwinkel. Er zijn vele vergelijkingssites en er zijn zelfs vakantieveilingen mogelijk. Zoals altijd moet u bij het boeken altijd naar de all inclusive prijs krijgen om niet voor grote verrassingen te komen staan.

Kopen bij Zalando, Coolblue of Bol.com

Online aankopen verslaat op een aantal punten de aankoop in de winkel, doordat het aantrekkelijk is. Er zijn vele aanbiedingen te bewonderen en het pakketje is snel thuis bezorgd. Dat kan betekenen dat sommige gewone zaken het loodje leggen. Waar de Schoenenreus failliet ging, is Zalando niet van de buis weg te slaan. Waarom via een webwinkel aantrekkelijk is? Een paar voordelen op een rij van uw online aankopen:
  • Het is gemakkelijker dan gemakkelijk. U kunt 24 uur per dag uw bestelling plaatsen en krijgt de bestelling soms al de volgende dag geleverd. Geen sluitingstijden, geen openingstijden, maar kijken en bestellen;
  • Vergelijken op internet. Waar u in een gewone winkel nog wel eens voor verrassingen kunt komen te staan, is op het internet bijna alles te vergelijken en is er bijna altijd wel een goede achtergrondinformatie over de artikelen te vinden.
  • Er zijn vaak aanbiedingen. In de traditionele winkels kennen we de uitverkoop, maar bij web shoppen zijn er bijna altijd wel aanbiedingen en voordeeltjes binnen te halen;
  • Wie een bril wil kopen, om maar een voorbeeld te noemen, kan nu op het internet bekijken of de bril wel leuk zal staan. Met andere kleding kan dit natuurlijk ook al. Even het beeldscherm bekijken, dan bestellen en zelf passen. Dat is leuk om te doen.
  • Grenzeloos winkelen. Met online aankopen kunt u over de hele wereld uw bestellingen plaatsen.
  • Vaak is kopen op afbetaling mogelijk. Een groot voordeel, maar ook een nadeel als daardoor met veel enthousiasme te veel wordt gekocht. Gelukkig kan dan vaak nog wat worden teruggestuurd.

Veilig kopen op internet

Veilig kopen op internet wordt verder gestimuleerd door de Stichting Webshop Keurmerk en het Thuiswinkel waarborg en keurmerk. De webshops die een dergelijk keurmerk hebben, vermelden dat op hun website en staan daarmee onder toezicht om uw te zo veel mogelijk beschermen tegen slechte webwinkels. Als er toch een conflict ontstaat, kunt u dan terecht bij de Stichting Geschillen Commissie SCG met een eigen Geschillencommissie Webshop. Er bestaat sinds 1 juli 2012 ook een nakomingsgarantie ten aanzien van uitspraken van de SGC.

Conclusie webwinkel of gewone winkel?

De webwinkel of thuiswinkel is niet meer weg te denken. Sommigen kopen alleen nog maar online, maar in de meeste gevallen zal het toch bij beide zijn. Beide vormen van verkoop zijn aanvullend ten opzichte van elkaar en de consument die daarvan slim gebruik weet te maken is de spekkoper. Daar ligt vooral het grote voordeel voor de consument.
Gerelateerde artikelen
Online voordelig kinderkleding kopen; tips en websitesOnline voordelig kinderkleding kopen; tips en websitesLeuke, hippe kinderkleding kun je gemakkelijk en voordelig online kopen. Een aantal grote namen als H&M, Wehkamp, V&D en…
Zalando en hun marketing, slim of irritant?Zalando is een hele bekende schoenen- en fashionsite. Oorspronkelijk is dit bedrijf opgestart vanuit de zolderkamer in 2…
Online schoenen kopenOnline schoenen kopenOnline shoppen is tegenwoordig het nieuwe winkelen. Eigenlijk is online alles te krijgen, dus ook schoenen. Is schoenen…
Succesvol een webwinkel beginnenEen webwinkel beginnen is zeer eenvoudig en hoeft niet veel geld te kosten, maar er moet meer gebeuren om ook daadwerkel…
Kerstspullen online kopen bij een kerst online shopKerstspullen online kopen bij een kerst online shopKerstspullen online kopen is een goede oplossing voor mensen die geen tijd of zin hebben om op de kerstafdeling rond te…

Reageer op het artikel "Voordelen kopen via internet: de webwinkel"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 10-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!