Met thuiswerk geld verdienen

Met thuiswerk geld verdienen Verdien tot 1000 euro per week, eenvoudig en gemakkelijk van huis uit! Oké, afzetters tref je overal aan, maar er is ook serieus thuiswerk. Vooral het internet biedt een hele reeks thuiswerkaanbiedingen, waarmee je snel en direct geld kan verdienen.

Wat is thuiswerk?

Thuiswerk kan niet gelijkgesteld worden met een “Home-Office”, een werkplek thuis. Bij die laatste vorm van thuiswerken beschikt men over een reguliere arbeidsovereenkomst en verbrengt zijn arbeidstijd gedeeltelijk thuis. Bij thuiswerk gaat het meer om een bijverdienste.

Thuiswerk, zo dacht men enkele jaren geleden nog, is eigenlijk uitgestorven. Dat hoorde zich aan als iets uit de 19e eeuw, waarbij arme boeren of laagbetaalde werknemers thuis nog wat moesten bijverdienen om rond te komen. Maar de tijden zijn veranderd en de arbeidsmarkt is flexibeler geworden. Een tweede of derde baan is nu weer net zo normaal als werken vanuit huis.

Serieus thuiswerk, een overzicht

Steeds meer mensen zijn op zoek naar serieuze arbeid, die ze van huis uit kunnen doen. Dat heeft vele voordelen. Men verspilt geen tijd om te reizen, is in zijn eigen huis en kan de tijd vrij indelen. Maar als je een aanbod als hierboven leest dat zó ongeloofwaardig klinkt, zouden bij iedereen meteen alle alarmbellen moeten klinken. In de meeste gevallen gaat het om bedrog en verdien je helemaal niets. Wie echter geduldig is, heeft goede kans om serieus thuiswerk te vinden.

Let op geloofwaardige aanbiedingen:

  • Blader de banenadvertenties in de krant door;
  • Bel en informeer naar de details. Klinkt de gesprekspartner geloofwaardig? Kan hij op je vragen duidelijke antwoorden geven?
  • Als hij een goede indruk op je maakt, maak dan een persoonlijke afspraak. Stel vóór het gesprek een lijst met vragen op;
  • Laat je een arbeidscontract overhandigen en ben niet tevreden met mondelinge afspraken;
  • Belangrijk! Serieus thuiswerk kent geen betalingen vooraf! Is aan de arbeidsovereenkomst een financieel voorschot van jouw kant verbonden, blijf er dan vanaf. Dergelijke bedrijven profiteren van de goedgelovigheid van anderen en verrijken zich met hun voorschotten. Tot de niet-serieuze thuiswerken behoort onder andere het in elkaar schroeven van ballpoints tegen vooruitbetaling. Dergelijke pennen worden tegenwoordig immers machinaal in elkaar geschroefd.
  • Wees ook voorzichtig als je moet bellen naar dure telefoonnummers, opleidingskosten verschuldigd bent, informatiematerialen moet aanschaffen of veel geld voor computerprogramma's moet neertellen;
  • Feit is: er bestáát geen serieus thuiswerk waar je probleemloos 1000 euro per maand mee verdient.
  • De beste mogelijkheden voor serieus werk aan huis bieden in de regel bedrijven die in de regio gevestigd zijn, zoals de elektrotechnische industrie. Bel ze op en vraag of je voorgemonteerde delen kan installeren. Serieuze bedrijven stellen de daarvoor benodigde apparatuur doorgaans kosteloos ter beschikking.

Marktonderzoek van huis uit

Thuiswerkaanbiedingen zijn vooral te vinden op het internet en voor op internet gebaseerde arbeidsactiviteiten. Zo is er onder meer het doen van enquêtes en marktonderzoek. Men kan zich inschrijven bij marktonderzoekbureau’s op internet en wordt bij passende onderzoeken meteen benaderd. De uitbetaling geschiedt echter meestal in natura, dat wil zeggen in de vorm van kleine cadeaus zoals een MP3-speler. Bovendien is er is niet elke dag werk, waardoor de bijverdienste maar beperkt is.

Schrijven en geld verdienen op internet

De meeste thuiswerkaanbiedingen zijn er op dit moment op het gebied van zogenaamde “contentbrokers”. Contentbrokers beheren internetplatforms waar auteurs en afnemers van teksten elkaar treffen. Net zoals bij beursorders kunnen opdrachten voor een tekstproductie per muisklik worden verkregen. Per tekst verdient men 1 tot 10 euro, maar de schrijfinspanning moet niet worden onderschat.

Dit soort auteursbanen wordt niet bijzonder goed betaald maar het grote voordeel is dat je meteen na registratie aan de slag kunt en geld kan verdienen. Ook is er geen sprake van aanschafkosten of uitgaven voor communicatie met klanten. Wie dagelijks 10 tot 20 teksten schrijft, zou al op een dagloon van 50 euro kunnen uitkomen. Voorwaarde: je moet voor dergelijke opbrengsten wel een érg getalenteerde schrijver zijn.

Bijverdienen met een uitkering

Wellicht overbodig om hier te vermelden, maar op uitkeringsgerechtigden rust de verplichting om werk (al dan niet betaald) bij de uitkeringsinstantie te melden. Men moet daarbij niet alleen denken aan zaken als bijklussen en kinderopvang, maar ook aan vrijwilligerswerk.

Onder andere via huisbezoeken, aanaangekondigde controles op werkplekken en de koppeling met andere overheidsorganen zoals de Belastingdienst, wordt gecheckt of de regels niet overtreden worden. Ook is UWV in september 2011 een voorlichtingscampagne gestart om mensen met een WW-uitkering of arbeidsongeschiktheidsuitkering te attenderen op de beperkingen die er voor hun gelden om iets bij te verdienen.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met thuiswerk: de soorten thuiswerkGeld verdienen met thuiswerk: de soorten thuiswerkDe meeste mensen verdienen hun brood door elke dag de verplaatsing naar hun werk te maken. Zeker 's winters, wanneer je…
Bijverdienen met een Wajong uitkeringBijverdienen met een Wajong uitkeringBen je gedeeltelijk of volledig afgekeurd en ontvang je om die reden een Wajong uitkering? Mogelijk zit je dan met vrage…
Mag ik bijverdienen naast baan of uitkering?Bij het ontvangen van een uitkering is het vaak niet toegestaan om bij te verdienen, op straffe van korting op de uitker…
Bijverdienen en bijstand: vrijlatingsregelingBijverdienen en bijstand: vrijlatingsregelingDe vrijlatingsregeling regelt hoeveel u mag bijverdienen met werk als u bijstand krijgt, hoeveel u netto zelf mag houden…

Vrouw minder pensioen?Met het pensioen van de meeste vrouwen is het slecht gesteld, zeker in vergelijking met dat van mannen. Veel vrouwen (en…
Betalen met goud: goud als betaalmiddel van de toekomst?Betalen met goud: goud als betaalmiddel van de toekomst?Goud blijft in de economische wereld een "hot item". De goudprijs steeg in 2011 tot absolute recordhoogten, wat leidde t…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Met thuiswerk geld verdienen"

Infoteur: Bonafide
Laatste update: Oktober 2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!