InfoNu.nl > Financieel > Geld > Goedkoop tanken online en apps

Goedkoop tanken online en apps

Goedkoop tanken online en apps Zorg dat je altijd relatief goedkoop kunt tanken in 2019. Direct korting, ook als je op vakantie bent. Vergelijk daarom eenvoudig de brandstofprijzen in de buurt en tank goedkoop of neem een apps. Internet helpt je om de prijzen snel te vergelijken en de laagste brandstofprijs te vinden. Bij de juiste site krijg je al snel informatie over de beste koop. Het is een kwestie van even weten wat er mogelijk is en dan je slag slaan. Meer niet.

Goedkoop tanken in 2019, korting op de verschillende brandstoffen

Bij de huidige energieprijzen wordt een volle tank al gauw heel duur. Gelukkig helpt het internet ons ook op dit punt. Er zijn namelijk meerdere sites die je een stap verder helpen om te weten waar de brandstof goedkoper is. Ik noem en behandel de volgende vijf sites:
  • Athloncarlease.com;
  • Goedkooptanken.nu;
  • Brandstofprijzen.nl;
  • Tankwijzer.nl.

Tanken, kijk bij Athloncarlease.com

De naamgeving zegt het al: het betreft hier een autolease-maatschappij. Deze maatschappij bepaalt aan de hand van de tankbonnen van zijn klanten waar het beste getankt kan worden. De Nederlandse versie kies je door Nederland aan te klikken. Vervolgens zie je onder Informatie en Services de button Brandstofprijzen. Klik hierop en dan kom je op de deelsite goedkoper tanken. Vul daar de postcode in van het gebied waarin je je bevindt, het aantal kilometers dat je eventueel wilt omrijden om goedkoper te kunnen tanken en de brandstof die je gebruikt. Als je dit doet geeft Athlon je een lijst met de goedkoopste tankstations. Overigens beschikt deze site ook over de E-driver. Meld je daar aan en je vindt:
  • Allerlei videofilms over hoe een ongeval te voorkomen.
  • Hoe brandstof te besparen en zo bij te dragen aan de noodzakelijke C02 reductie.
  • Een quiz om je kennis over verkeersveiligheid en verkeersregels te toetsen.
  • Natuurlijk ook de informatie over goedkope tankstations in de buurt.

De E-driver wordt regelmatig geactualiseerd. Volgens de site kun je zo tot 15% op de brandstof besparen.

Bron: Stux, PixabayBron: Stux, Pixabay

Goedkooptanken.nl

Ook op deze site kun je de postcode aangegeven en de gewenste brandstof. Vervolgens verschijnt een prijsvergelijking van de tankstations uit de buurt. Nu is het nog een kwestie van kiezen Als extra bestaat de mogelijkheid om vooraf via de mobiele telefoon (i-mode of sms) een prijsvergelijking van de gewenste stations te ontvangen. De lijst wordt dagelijks geactualiseerd.

Brandstofprijzen.nu

Ook hier is een prijsvergelijking voorhanden. Nu door de regio of de plaats in te vullen. Alle soorten brandstof zijn hierbij mogelijk.

Tankwijzer.nl

Wat zijn de goedkoopste stations. Aan de hand van de locatie of de route die je moet rijden geeft deze site een prijsvergelijking. Door zelf op het digitale kaartje de route te markeren, ontvang je van de site langs de gemarkeerde route de goedkoopste stations. In één oogopslag kan zo de beste keuze worden gemaakt.

Welke apps voor goedkoop tanken en snelheidscontroles?

Natuurlijk zijn er ook de apps voor onderweg. Kijk ook eens naar apps als TankService van Directlease (geschikt voor iPhone en Android). Voor parkeren kies je de apps zoals Parkmobile of als je wilt weten hoe zuinig je rijdt en remt dan installeer je de app Fueless (geschikt voor iPhone). Wil je weten waar de flitspalen en mobiele flitsers staan, dan is er Flitsmeister (geschikt voor iPhone en Android).

Slot goedkoop tanken op internet in 2019

Waarom zou je nog te veel voor je benzine betalen. Goedkoop tanken is bijna altijd mogelijk door goed te vergelijken. Tanken op de snelweg is bijna altijd een stuk duurder dan daarbuiten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Benzineprijs door accijns hoogBenzineprijs door accijns hoogBrandstof is duur aan de pomp in 2018 en 2019, het valt bijna altijd tegen. Hoe duur is dat eigenlijk? De benzineprijs,…
Goedkope zuinige auto'sGoedkope zuinige auto'sEen gloednieuwe, zuinige auto hoeft niet altijd onbetaalbaar te zijn. Belastingvrije, zuinige auto’s zijn al op de markt…
Bezuinigen op de uitgaven aan benzineBezuinigen op de uitgaven aan benzineDe prijs van een liter benzine blijft hoog. De prijzen dalen soms wel iets door dalende olieprijzen, maar door een later…
Hoe brandstof besparen: tipsDoor brandstof te besparen spaar je een hele hoop geld uit. Veel Nederlanders doen aan brandstofbesparing of zitten er t…
Besparen op benzine, diesel of LPGBesparen op benzine, diesel of LPGDoor de stijgende kosten van brandstof wordt het autorijden steeds duurder. Op deze uitgaven kunt u besparen. In dit art…
Bronnen en referenties
  • Afbeelding bron 1: Stux, Pixabay

Reageer op het artikel "Goedkoop tanken online en apps"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 10-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Autos onderweg
Schrijf mee!