Manieren om gratis artikelen te krijgen

Manieren om gratis artikelen te krijgen Er zijn diverse manieren waarop je gratis artikelen kunt krijgen, zoals het aanvragen van gratis monsters, het gratis ophalen van gebruikte artikelen en het gratis proberen en evalueren van nieuwe producten. Welke manieren zijn er waarop je echt gratis artikelen kunt krijgen, dus zonder dat je eerst geld moet uitgeven zoals voor het kopen van een artikel of het abonneren op een dienst, om daarbij een gratis artikel te krijgen.

Gratis tweedehands artikelen krijgen

De markt van tweedehands artikelen is heel groot. Vaak wordt er een nieuw product gekocht, terwijl het oude nog in goede staat is. Ook als mensen gaan samenwonen, dan kan er een dubbel artikel overblijven dat niet meer nodig is en waar men graag vanaf wil. Sommige mensen bieden het te koop aan op websites zoals marktplaats en speurders, maar sommige mensen bieden het liever gratis aan. Vaak is de reden hiervoor, dat men de prijs die men kan krijgen bij verkoop te laag vindt in verhouding tot alle telefoontjes, mailtjes en kijkers die men krijgt. Producten die echt nog van uitstekende kwaliteit zijn, worden overigens minder vaak gratis aangeboden, omdat men hiervoor ook een redelijk bedrag kan krijgen door het te verkopen. Enkele websites waarop artikelen worden aangeboden die gratis kunnen worden opgehaald, zijn bijvoorbeeld die van gratisoptehalen en gratisaftehalen.

Gratis kleding door te ruilen

Een goede tip om gratis andere kleding te krijgen is het organiseren van kleding ruilavonden. Je nodigt enkele vriendinnen of kennisjes uit en laat hun ook enkele vriendinnen meenemen, zodat je een groep van tien tot vijftien dames bij elkaar krijgt. Uiteraard zouden heren dit ook kunnen organiseren! Iedereen neemt dan goede kleding mee die niet meer wordt gedragen. En laten we eerlijk zijn; welke dame heeft nu geen kleding in huis die in prima staat is, maar toch niet wordt gedragen om welke reden dan ook. Het wordt zeker een gezellige avond met veel passen, beoordelen en ruilen, waarna iedereen weer met een stapel nieuwe kleding naar huis kan. Overigens kun je ook afspreken dat wanneer meerdere dames kinderen hebben, dat iedereen de kinderkleding die men zelf niet meer nodig heeft meeneemt, om deze ook te ruilen. Om het echt gratis te houden, kun je regelen dat iedereen wat drank en/of snacks meeneemt. Overigens is het wel zo leuk om een dergelijke avond periodiek te organiseren, waarbij steeds een ander de gastvrouw is.

Met monsters en proefverpakkingen gratis eten en smeren

Vele producenten van met name levensmiddelen en cosmetica maken proefverpakkingen, probeerverpakkingen en monsters die gratis worden uitgegeven. Het gaat om zulke grote aantallen die worden uitgegeven, dat je vooral op het gebied van persoonlijke verzorging geen cent meer hoeft uit te geven, mits het je niet uitmaakt dat je steeds een ander merk gebruikt natuurlijk! Je vindt deze monsters vaak in tijdschriften of bij een origineel product bijgesloten, maar ze worden bijvoorbeeld ook gesampled in winkelcentra. Een gemakkelijke manier om aan deze monsters te komen, is door ze gewoon aan te vragen op websites zoals allesvoorniks en trynow. Overigens zijn niet alle aanbiedingen van gratis producten op deze websites geheel vrijblijvend, want soms moet je er ook wat informatie voor verstrekken of krijg je daarna mails met informatie. Wees je hiervan wel bewust!

Gratis lezen door boeken te ruilen

Heel wat mensen vinden boeken duur om te kopen en gaan daarom naar de bibliotheek om ze te lenen. Wat je ook kunt doen is het ruilen van boeken. Je kunt een advertentie plaatsen waarin je enkele specifieke boeken van jezelf aanbiedt, met daarbij een opsomming van boeken waartegen je deze wilt ruilen. Wil je het helemaal gratis houden, geef dan aan dat je alleen zaken wilt doen binnen een bepaalde afstand van je woonadres, want anders komen er ook nog verzendkosten bij.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Manieren om gratis artikelen te krijgen"

Infoteur: Annika_schrijft
Laatste update: December 2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Budgettips
Schrijf mee!