InfoNu.nl > Financieel > Geld > Rijkste rappers

Rijkste rappers

Rijkste rappers De succesvolle artiesten in de muziekindustrie kunnen een behoorlijke boterham verdienen. De vooral onder de jongeren populaire rappers verdienen vele miljoenen per jaar. De topartiesten in de muziekindustrie zijn grootverdieners. Deze artiesten lijken geen groot nadeel te ondervinden van teruglopende inkomsten door het illegaal downloaden van muziek. De rappers hebben niet alleen videoclips met enorme weelde, maar ze zitten in het echt ook ruim in het geld. De meeste van deze artiesten zijn niet van huis uit vermogend. Sterker nog de meeste rappers hebben grote armoede gekend en hebben weten op te klimmen tot multimiljonair.

Top 5 Rijkste rappers

De inkomsten in de muziekindustrie kunnen goed zijn, maar het volgende jaar kun je als artiest weer langs de zijlijn staan. Welke rappers weten een fors vermogen in één jaar te verdienen?

Nummer 5: Timothy 'Timbaland' Mosley

Verdient in één jaar $22 miljoen

Dit multitalent heeft alleen al honderden succesvolle nummers geschreven voor grote artiesten. Hij schreef onder andere al voor Madonna, Jay-Z en tientallen anderen.

Nummer 4: Kanye West

Verdient in één jaar $30 miljoen

Houdt zich naast het rappen ook nog bezig met het produceren van nummers van collega’s. Hij schreef onder andere hits voor Diddy en Jay-Z. In september 2008 was hij in een muzikale strijd gewikkeld met 50 Cent. De nieuwe cd van Kanye, genaamd Graduation, kwam op hetzelfde tijdstip uit als een nieuwe cd van 50 Cent. Onderling hadden zij, onder grote aandacht van de media, een weddenschap afgesloten wie de meeste cd’s zou verkopen. Deze commercieel zeer slimme weddenschap heeft Kanye gewonnen, maar 50 Cent heeft ook baat gehad bij de weddenschap.

Nummer 3: Sean 'Diddy' Combs:

Verdient in één jaar $35 miljoenDeze rapper houdt zich niet alleen bezig met muziek. Hij heeft een neusje voor succes. Hij werkt naast het rappen ook als producer, hij heeft een eigen kledinglijn (Sean John), hij heeft een platenlabel en hij heeft zelfs een merk Wodka. Ook op de Amerikaanse televisie is hij succesvol met twee reality shows.

Nummer 2: Shawn 'Jay-Z' Carter

Verdient in één jaar: $82 miljoen

Zijn naam kwam al eerder voor in deze top vijf. Hij is goed voor een jaarinkomen van $82 miljoen. Daar blijft het niet bij, want hij heeft eerdere jaren ook nog een superdeal gesloten met concert promoter Liva Nation voor een slordige $150 miljoen. Het gezinsinkomen is echter nog hoger. Hij is namelijk getrouwd met zangeres Beyoncé Knowles. Ook zij is over 2008 goed voor een inkomen van $80 miljoen.

Nummer 1: Curtis '50 Cent' Jackson

Verdient in één jaar: $150 miljoen

Hij is een goed voorbeeld van “The American Dream”. Hij is uitgegroeid van arme jongen met een crimineel- en drugsverleden tot een topartiest met een miljardendeal met Coca-Cola. Hij heeft al meerdere platina albums op zijn naam en ook hij heeft een kledinglijn, namelijk G-Unit. In één jaar weet hij een inkomen bij elkaar te rappen van $150 miljoen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Msn

Reageer op het artikel "Rijkste rappers"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 03-03-2009
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!