InfoNu.nl > Financieel > Geld > Gratis diensten en producten

Gratis diensten en producten

Gratis diensten en producten Op internet word je doodgegooid met websites die je van alles gratis aanbieden. Echt helemaal voor niets. Maar niet elke website gaat discreet met je privégegevens om. Ook wordt niet altijd de uiterste zorg besteed aan betrouwbaarheid en actualiteit van gepubliceerde informatie. Daarom een aantal betrouwbare websites uitgelicht.

Privacy-aanduiding

Allesvoorniks.nl komt elke dag met de nieuwste gratis producten. Tot zover is er geen verschil met andere soortgelijke websites. Wat het verschil maakt is dat deze site bij elk product een privacy-aanduiding plaatst. Dat gaat in de vorm van icoontjes van veilig tot slecht. Een uitleg over de icoontjes vind je links op de pagina in een groen kader. Je weet dus hoe er wordt omgegaan met je privégegevens wanneer je iets bestelt en dat is verdomde handig. Allesvoorniks hecht veel waarde aan de privacy van bezoekers. Persoonlijke gegevens worden met de grootste zorgvuldigheid behandeld.

Disclaimer

Wat ook niet zo gebruikelijk is voor dit soort websites is het plaatsen van een disclaimer. Daarin kun je het beleid en verantwoording terugvinden. Belangrijk is om te weten wie er achter een website zit en dat is bij andere vaak onduidelijk. Bij Allesvoorniks gaat duidelijkheid boven alles.

Categorieën

Niet alleen gratis producten worden aangeboden maar linksboven elke pagina staat een lijst met categorieën. De hele linkerkolom is op elke pagina te zien. Dat maakt de site erg overzichtelijk want de pagina’s zijn per categorie ingedeeld en elk product weer met een privacy-aanduiding.

Conclusie

Ook een prettige bijkomstigheid is dat zij links naar partners plaatsen die je in feite als concurrenten kunt zien. De site heeft een pagina met veelgestelde vragen, zeg maar een uitleg hoe het allemaal werkt. Je kunt je abonneren op een nieuwsbrief. Alles bij elkaar komt Allesvoorniks zeer betrouwbaar over. Bovendien is de website erg overzichtelijk.

Ringtones

Er bestaan natuurlijk vele websites die alleen maar ringtones aanbieden. Ze zijn niet altijd gratis ook al doen ze dat vermoeden. Vaak moet je eerst je 06-nummer invoeren voordat je verder kunt gaan op de site. Je ontvangt dan een sms-je met uitleg hoe je verder moet gaan om ringtones te downloaden.

Jagratis.nl is een website die thuis is op het gebied van gratis ringtones voor de GSM. Maar ook andere producten worden gratis aangeboden zoals telefoons, spelletjes en software. Op deze site vind je links naar andere aanbieders en er is een bescheiden startpagina te vinden.

Gratis voor kinderen

Voor kinderen is er Startpagina Gratis voor kinderen ingedeeld in overzichtelijke rubrieken. Het is een webpage met links naar websites waar gratis spullen en activiteiten te vinden zijn. De site wordt regelmatig bijgehouden. Deze Startpagina is de moeite waard omdat het een uitgebreide linkenpagina betreft voor kinderen. Het aanbod is zeer gevarieerd.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Skype, de bekendste VOIP-aanbiederSkype, de bekendste VOIP-aanbiederVoor het grote publiek is Skype de eerste en bekendste softwareaanbieder voor gratis en goedkoop bellen en telefoneren v…
MyBee is de nieuwe browser voor kinderenMyBee is de nieuwe browser voor kinderenNogal wat ouders vragen zich af of internet wel geschikt is voor hun kind. Internet is immers een fantastische bron met…
Gratis informatie op internetGratis informatie op internetOp internet is veel informatie te vinden. Informatie over de meest uiteenlopende onderwerpen. Deze informatie is veelal…
Bronnen en referenties
  • Startpagina.nl

Reageer op het artikel "Gratis diensten en producten"

Infoteur: Bertvdw
Laatste update: 17-10-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Geld besparen
Schrijf mee!