InfoNu.nl > Financieel > Geld > Geld verdienen met de Trading 212-app

Geld verdienen met de Trading 212-app

Geld verdienen met de Trading 212-app Handelen in valuta, aandelen en andere producten is een hobby die voor velen is uitgegroeid tot een leuke bron van inkomsten. Gelukkig hoef je geen professional meer te zijn om te kunnen beschikken over de geavanceerde tools die je in staat stellen om aan de slag te gaan. Trading 212 - beschikbaar in zowel desktop- als app-formaat - biedt je onder andere handige spreads en grafieken, orderuitvoering per milliseconde, 24/7 live ondersteuning in meerdere talen en heel veel trainingsmateriaal. De Trading 212 is gratis te downloaden en je kunt bovendien ook eerst voorzichtig aan de slag met een demo-account met daarop 10.000 oefengeld.

Wat is Trading 212?

Trading 212 is een online platform voor het handelen in diverse producten. Door middel van het bieden van handige tools willen zij zowel beginnende als gevorderde handelaren een goede handelservaring bieden. Dit kan zowel in een browser als via de Trading 212-app. De services die Trading 212 biedt bestaan onder andere uit handige spreads en grafieken, orderuitvoering per milliseconde, 24/7 live ondersteuning in meerdere talen en heel veel trainingsmateriaal. Zo leer je middels videotutorials hoe je de verschillende instrumenten die de website te bieden heeft kunt hanteren en hoe je de grafieken leest. Begin 2016 had het platform daar wereldwijd al 200.000 actieve handelaren van diverse niveau's mee aangetrokken die beleggen in aandelen, deviezen, goederen en indexen. Trading 212 is een merknaam van Avus Capital.

Doordat het geld dat omgaat in Trading 212 wordt gedekt door het Financial Services Compensation Scheme (FSCS) en het Investors Compensation Fund (ICF) en het bedrijf valt onder Britse regelgeving is het bovendien erg veilig. Verliezen in het geval van een faillissement worden tot 50.000 Britse pond gedekt door het garantiefonds.

Treed toe tot de online Forex-handel

Trading 212 biedt gebruikers de mogelijkheid toe te treden tot de online Forex-handel. Wie interesse heeft in online beleggen kent deze term vast al. Forex is een afkorting voor Foreign Exchange, oftewel de buitenlandse valutamarkt. Op deze markt wordt dagelijks voor meer dan $ 500 miljard USD verhandeld en is daarmee de grootste markt ter wereld. Elke transactie waarbij je buitenlandse valuta aankoopt kan worden aangemerkt als een Forex-transactie. Je kunt je voorstellen dat je daar veel kanten mee op kunt. Door gebruik te maken van het internet kun je als beginnende belegger - zij het met wat kleinere bedragen - handelen op dezelfde manier als grote banken en andere investeerders.

Bron: Trading212.comBron: Trading212.com

Leren omgaan met de wisselkoers

Het sleutelwoord in de valutahandel is wisselkoers. Het is eenvoudig om op te zoeken hoeveel Amerikaanse dollars je kunt krijgen voor je euro's, maar wil je geld verdienen aan deze handel dat moet je de wisselkoers tot in de duizendste achter de komma weten. Deze koers op microniveau wijzigt elke seconde van de handelsdag. Om hier inzicht in te krijgen heb je geavanceerde tools nodig. Het onder de knie krijgen van het handelen kan wat tijd kosten. Gelukkig hoef je niet direct geld te storten maar kun je ook eerst oefenen met een demo-account waarop 10.000 oefengeld staat. Ga handelen in valuta, olie, goud of CFD's en kijk of je winst kunt maken zonder dat je daadwerkelijk risico loopt. De grafieken lijken allemaal machtig ingewikkeld, maar je zult merken dat je intuïtief steeds beter wordt in het inschatten van welke valuta gaan stijgen of dalen in waarden. Ook als je gebruikmaakt van een demo-account heb je toegang tot de vele tutorials waarmee je op een leerzame manier wijzer wordt gemaakt in de wereld van de handel in valuta, aandelen en andere financiële producten.

Handelen met echt geld

Als je de kneepjes van het handelen met Trading 212 eenmaal onder de knie hebt kun je echt een poging wagen om een leuk zakcentje te verdienen. De minimale storting is in dat geval 100. Voor valutatransacties gelden geen fees of commissiekosten. Je account wordt dagelijks gecrediteerd of gedebiteerd met een rente SWAP.

Als je (een deel van) je winst wilt opnemen uit je account dan kan dit kosteloos. Je kunt dus elk moment stoppen met handelen en je winst meenemen.

Het downloaden van de Trading 212 app of het gebruik van de desktopversie is gratis.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt, Pixabay
  • https://www.trading212.com/nl
  • Afbeelding bron 1: Trading212.com

Reageer op het artikel "Geld verdienen met de Trading 212-app"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 17-03-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!