Feenstra, 08-02-2016
Beste mijnheer/mevrouw,
Een tijd geleden heb ik mij aangemeld vanwege de woekerpolis, koersplan van Aegon. Ik begon 18 jaar geleden, in 1997, met spaarbeleg voor mijn dochter en na koersplan is de rekening, in 2012, uiteindelijk omgezet in een e-rekening. Ik weet al dat ik niet in aanmerking kom voor een schadevergoeding, maar ik ben wel op een andere manier gedupeerd door het koersplan van Aegon. Ik heb nl na 18 jaar, 25 euro per maand, sparen een eind bedrag van 5078,09. Dat bedrag is nog minder dan als ik elke maand 25 euro in een oude sok zou hebben gestopt,
want dan zou ik een bedrag van 5400 euro in mijn sok hebben. Aegon geeft aan dat dat 'zuur' voor mij is, omdat het nou eenmaal slecht ging met het beleggen/sparen in die tijd.
Nog vervelender was het om te horen dat mijn zus met een iets andere spaarrekening van Aegon een bedrag van 10.000 euro mocht ontvangen na 18 jaar, dezelfde inleg als ik, sparen.
Ik vraag mij af of ik met deze klacht bij U aan het goede adres ben. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet en of het überhaupt nut heeft om hier ergens een klacht over in te dienen. Ik heb uiteindelijk zelf voor deze rekening gekozen. Maar het is zo vreselijk frustrerend dat ik minder geld overhoud, na 18 jaar sparen, dan dat mijn inleg was. Ik hoop dat u mij hierover kan adviseren.
Vriendelijke groeten,
Elisa Feenstra
Reactie infoteur, 20-06-2016
Heel zuur inderdaad, maar ik weet ook niet of u daar iets mee kunt verder. U geeft aan dat u al heeft uitgezocht dat u geen compensatie krijgt voor een woekerpolis. Ik zou het zo dan ook niet weten.