InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Geld verdienen met online schrijven

Geld verdienen met online schrijven

Geld verdienen met online schrijven Tegenwoordig is het ontzettend populair: een zakcentje verdienen door wanneer u wilt te werken op het internet. Er worden veel mogelijkheden aangeboden waaruit te kiezen valt. Mogelijkheden op Nederlandstalige sites, maar waarom zou u uw horizon niet wat verbreden? Er zijn online immers veel meer Engelstalige sites te vinden waarop te verdienen valt. Daarom in dit artikel een beeld van de mogelijkheden die er zoal zijn.

Hoe verdien ik online geld?

Er zijn verschillende manieren waarop je online geld kunt verdienen. De meest voorkomende manier zijn het schrijven van teksten voor sites, waarna je inkomsten genereert via Google Adsense. Het is ook mogelijk enquêtes in te vullen voor bedrijven waarmee je punten scoort die dan later omgezet kunnen worden in geld of iets materieels.

In dit artikel zal ik dieper in gaan op het schrijven voor internet.

Schrijven op het internet

  • Waar kan ik schrijven op het internet?
  • Wat moet ik schrijven?
  • Hoe verdien ik geld met schrijven op internet?
  • Sites waarop ik kan schrijven

Waar kan ik schrijven op het internet?

Er zijn verschillende plekken en manieren waarop je kunt verdienen met het schrijven van artikelen. Allereerst heb je informatieve sites, zoals InfoNu, waar leden informatieve artikelen schrijven, die vervolgens door iemand gecontroleerd worden. Bij goedkeuring verschijnt het artikel op de site en is het leesbaar voor iedereen.

Natuurlijk is het schrijven voor sites als InfoNu niet de enige mogelijkheid die u hebt. Het is ook mogelijk zelf een blog op te richten. Hierbij moet u wel rekening houden met een aantal dingen. Niet alle blogs staan Google Adsense toe. Dit is wel cruciaal wil je via je blog geld verdienen.

Wat moet ik schrijven?

Wanneer je een blog schrijft zijn er niet echt regels waar je je aan moet houden. Bij sites als InfoNu is dit wel het geval. Artikelen dienen informatief en origineel te zijn. Verder dienen ze informatie te bevatten die nog niet beschreven staat in andere artikelen die op de site te lezen zijn.

Hoe verdien ik geld met schrijven op internet?

Hoe u geld verdient met schrijven op internet, is natuurlijk de vraag. Wanneer u een artikel, het liefste meerdere om uw kansen te vergroten, geschreven heeft. Kunt u een Google Adsense ID aanvragen bij Google. Wanneer het bedrijf u goedkeurt, verschijnen er advertenties naast uw artikelen. Wanneer uw lezers daar op klikken, verdient u. Dit zijn over het algemeen geen heel hoge bedragen, maar hoe meer u dus schrijft, hoe meer kansen u hebt op klikken en hoe hoger uw inkomsten zullen zijn. Natuurlijk komt er ook wat geluk bij kijken. U moet net dat ene succesvolle artikel schrijven.

Hoeveel geld u verdient, hangt onder andere af van de advertenties waarop op uw lezers klikken. Kort door de bocht gezegd: een advertentie voor een recept levert over het algemeen nauwelijks op, terwijl de gezondheidszorg het stukken beter doet. Verder wordt het geld dat een advertentie oplevert verdeeld tussen jou, de site waarvoor je schrijft en Google. Het is aan de site waarvoor je schrijft om te bepalen wat jij als lid verdiend. InfoNu geeft haar schrijvers 50% van de inkomsten die de site genereert via de advertenties.

Al u inkomsten worden door Google bij elkaar opgeteld en wanneer u de grens van 70 euro bereikt hebt aan het einde van een bepaalde maand, dan wordt je de volgende maand betaald. Haalt u de grens niet, dan neemt u het verdiende geld mee naar de volgende maand.

Op welke sites kan ik schrijven?

Er zijn uiteraard veel sites die werken met Google Adsense en schrijvers. Voorbeelden van Nederlandstalige sites zijn:
  • InfoNu
  • Infoyo

Beide sites werken ongeveer hetzelfde. Ze betalen hun schrijvers ook hetzelfde percentage van de Google Adsense opbrengsten.

Natuurlijk zijn er ook Engelstalige sites waarbij u dit concept van schrijven en verdienen via Google Adsense kunt toepassen. Voorbeelden van sites hierbij zijn:
  • Info barrel: Deze site betaalt je 70% van de inkomsten
  • Ehow: Deze site betaalt via paypal. De grens hier is niet 70 euro maar 10 dollar!
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijven op internet is voor iedereen. Je kunt dit in de vorm van een weblog doen, maar ve…
Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyGeld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyWat is er nu leuker om geld te verdienen met je hobby? Geld verdienen met je hobby is met behulp van het internet ook mo…
Geld verdienen met je receptenVeel mensen plaatsen heerlijke recepten op internet. Er zijn vele websites waar deze kunnen worden geplaatst. Het is ook…
Geld verdienen met artikelen schrijven: de beste sitesGeld verdienen met artikelen schrijven: de beste sitesHet is mogelijk om veel geld te verdienen met het schrijven van artikelen. Jij schrijft over onderwerpen die jou interes…
Geld verdienen met InfonuEr zijn veel manieren om via internet geld te verdienen. Het één werkt beter dan het ander. Zelf heb ik al aan menig pro…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Geld verdienen met online schrijven"

Reactie

Mieka (infoteur), 24-03-2010 05:01 #1
Ehow is helaas niet geschikt voor ons Nederlanders. Iedereen mag op de site schrijven, ze betalen echter alleen schrivers die in de USA wonen. Jammer voor ons. Verder een goed artikel!

Infoteur: Niamh
Gepubliceerd: 23-11-2009
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!