InfoNu.nl > Financieel > Administratie > Boekhouding: Boekhouden geboekstaafd

Boekhouding: Boekhouden geboekstaafd

Boekhouding: Boekhouden geboekstaafd De serie Boekhouden Geboekstaafd is een goede methode om te leren boekhouden. Dit geldt zowel voor beginners als voor gevorderden. Veel mensen die een eigen bedrijf beginnen, bijvoorbeeld ZZP'ers, hebben moeite met boekhouden. Met deze boeken kunt u het snel leren. Het is mogelijk de boeken online bijvoorbeeld bij Bol.com. Lees er alles over in dit artikel. Veel mensen hebben moeite met boekhouden, terwijl ze er wel mee geconfronteerd worden. Dat komt omdat ze het nooit hebben aangeleerd. Er is een toenemend aantal ZZP'ers die voor hun eigen bedrijf een boekhouding moeten hebben. Ze hebben daar twee mogelijkheden voor. De eerste mogelijkheid is om de boekhouding uit te besteden aan een boekhouder of accountant. Dat brengt wel extra kosten met zich mee, want alles heeft een prijs. De tweede mogelijkheid is om de boekhouding zelf te doen. Dat is meestal wel goedkoper, vooral als de geldstromen nog relatief overzichtelijk zijn. Er worden tal van cursussen boekhouden aangeboden, voor zowel beginners als gevorderden. Het is dus een mogelijkheid om deze te volgen. Een andere mogelijkheid is om aan zelfstudie te doen. Er zijn verschillende zelfhulpboeken voor boekhouden, zoals Boekhouden voor Dummies.

Boekhouden Geboekstaafd kopen

Het boek dat op dit moment echter het meest gebruikt wordt is het boek Boekhouden Geboekstaafd. Het is eigenlijk een serie van drie boeken. Het boek is geschreven door Henk Fuchs. Deze werkt aan de hogeschool INHOLLAND en doceert daar. Het viel hem op hoe weinig studenten eigenlijk weten van boekhouden en hoe weinig geschikt studiemateriaal er eigenlijk voor handen is. Hij schreef daarom de serie boeken over het onderwerp waar hij dieper ingaat op het bijhouden van een boekhouding. Hij schreef het boek samen met Sarina van Vlimmeren. Deze schreef zelf al meerdere boeken over management en boekhouden. Het boek verscheen bij Noordhoff. U moet er wel wat geld voor uittrekken om het boek te kopen. Per exemplaar betaalt u meer dan zeventig euro. Er is ook een paperback beschikbaar, nadat de uitgever tot de conclusie kwam dat het boek wel erg duur geprijsd. Dit is voor iets meer dan veertig euro te koop. U zou eventueel nog kunnen nagaan of u het boek bijvoorbeeld tweede hands online zou kunnen kopen of bij bijvoorbeeld De Slegte. Er zijn intussen ook meerdere drukken van het boek verschenen. De nieuwe

Verschillende delen Boekhouden Geboekstaaf

De serie Boekhouden Geboekstaafd bestaat dus uit drie delen. Het eerste deel is heel algemeen van aard en vooral bedoeld voor mensen die weinig ervaring hebben met boekhouden en willen leren. Dit boek behandeld de algemene beginselen van het boekhouden, zoals wat debiteuren, crediteuren en een balans is. Het tweede deel is vooral bedoeld bij mensen die voor een bedrijf de boekhouding willen bij houden of bij een bedrijf werken en daar meer inzicht in willen verkrijgen. Het gaat met name over bedrijfsadministratie. De administratie bij een bedrijf is in ieder geval heel anders dan de administratie van gewoon een particulier huishouden. Het laatste deel, deel 3, behandelt vooral de verschillende facetten van de financiële administratie. Het boek gaat dieper in om de materie.

Zelfstudie met betrekking tot boekhouden

De serie Boekhouden Geboekstaafd is uitermate geschikt voor zelfstudie. Er zitten veel voorbeelden in waardoor het ook meer gaat leven. Achter in elk boek staat een begrippenlijst, zodat u zaken kunt opzoeken wanneer ze onduidelijk zijn. Ook wordt elk hoofdstuk afgesloten met een aantal opdrachten die u kunt maken. Op die manier leert u dus ook sneller. Door de opdrachten is het boek ook geschikt om in klassikaal verband te gebruiken.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Boekhouding: Boekhouden geboekstaafd"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 09-10-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Administratie
Schrijf mee!