InfoNu.nl > Financieel > Geld > Betaling salaris Albert Heijn en personeelskorting 2017

Betaling salaris Albert Heijn en personeelskorting 2017

Betaling salaris Albert Heijn en personeelskorting 2017 Werken bij Albert Heijn is vaak werken tegen goede arbeidsvoorwaarden. Een goed salaris, personeelskorting en bonussen voor het personeel, maar wanneer is de uitbetaling van je salaris als je bij Albert Heijn werkt eind 2016 of in 2017 en 2018? AH heeft namelijk een bijzondere manier van uitbetalen, waarbij de maandag centraal staat. Wie een contract tot 12 uur per week heeft, krijgt zijn uurloon inclusief vakantiegeld en winstuitkering. Dat is fijn, want zo hoef je niet lang op je loon te wachten. Wat verdient een vakkenvuller, caissière of verkoper met een contract van maximaal 12 uur per week dan per uur bij AH? Wanneer krijg je uitbetaald in 2016, 2017 en 2018?

Uitbetaling salaris AH 2016 en personeelskorting (laatste kwartaal)

Albert Heijn heeft de gewoonte om het salaris van zijn medewerkers standaard op de maandag uit te betalen en dat elke vier weken weer. Deze werkwijze leidt ertoe dat de uitbetalingsdata in het laatste kwartaal van 2016 als volgt zijn:
  • 14 november 2016, inclusief personeelskorting;
  • 12 december 2016;

Begin december 2016 is al de laatste uitbetaling in 2016.

Data uitbetaling salaris Albert Heijn 2017 en personeelskorting, de betaaldata

De data in 2017 zijn:
  • 9 januari 2017;
  • 6 februari 2017, inclusief personeelskorting;
  • 6 maart 2017;
  • 3 april 2017;
  • 1 mei 2017, inclusief personeelskorting;
  • 29 mei 2017, inclusief vakantiegeld;
  • 26 juni 2017;
  • 24 juli 2017, inclusief personeelskorting;
  • 21 augustus 2017;
  • 18 september 2017;
  • 16 oktober 2017;
  • 11 december 2017;
  • 8 januari 2018

Salaris en de bonussen bij AH

De algemene lijn is dat naast het gewone salaris en loon, je een bonus kunt krijgen op de zondag die kan worden uitbetaald als salaris (zondag toeslag) of dat dit te gelde kan worden gemaakt via een korting op je beltegoed bij AH mobiel. Per filiaal kan het net iets anders geregeld zijn. Elke vier weken komt je salaris op je rekening, waarbij voor mensen met een contract tot 12 uur per week de vakantiedagen en arbeidsduurverkorting (ADV) meteen worden uitbetaald in extra geld. Er is een tegemoetkoming in de reiskosten en voor wie een vaste aanstelling heeft een goede pensioenregeling met 24 vakantiedagen en 19 dagen ADV. Om een idee te geven van wat je bij AH kunt verdienen geef ik onderstaand een voorbeeld voor een vakkenvuller. Hetzelfde loon per uur geldt voor een caissière of een verkoper met niet meer dan 12 uur per week:

Bruto uurloon AH, vakkenvuller, caissière, verkoper:

LeeftijdSalaris per uur
23 jaar en ouder 13,87
22 jaar 11,88
21 jaar 10,24
20 jaar 8,80
19 jaar 7,56
18 jaar en functiejaar 6,54
18 jaar 6,48
17 jaar 5,89
16 jaar 5,16
15 jaar en jonger 4,46

Bruto uurloon AH, vakkenvuller, caissière, verkoper, 13 uur of meer per week:

LeeftijdSalaris per uur
23 jaar en ouder 10,43
22 jaar 8,94
21 jaar 7,70
20 jaar 6,62
19 jaar 5,69
18 jaar en functiejaar 4,92
18 jaar 4,87
17 jaar 4,43
16 jaar 3,88
15 jaar en jonger 3,36

Bij Albert Heijn werken betekent extra kortingen voor het personeel

AH is ook de uitgelezen werkgever om personeelskortingen te krijgen (zie betaaldata hierboven). Deze werkgever biedt immers talloze producten en diensten aan. Wie gebruik maakt van zijn personeelskorting, houdt meer van zijn salaris over. Kortingen kun je krijgen op:
  • Je boodschappen bij Albert Heijn;
  • Bepaalde verzekeringen;
  • AH Mobiel;
  • Sportclinics.

De medewerker voordeelpas

Met de voordeelpas krijgt een medewerker niet alleen de 10% korting op de boodschappen bij AH, maar kan ook worden geprofiteerd van een goedkoop weekendje weg. Er zijn allerlei actieaanbiedingen met tot 30% extra voordeel, waarbij je ook de reserveringskosten (deels) niet hoeft te betalen.

Conclusie uitbetaling salaris Albert Heijn 2017

Het gaat wat te ver om hier alle voordelen van werken bij AH te noemen, maar het zijn er vele. Als je er werkt, kom je daar snel achter.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Albert Heijn: Salaris uitbetalingen 2012 + PersoneelskortingAlbert Heijn: Salaris uitbetalingen 2012 + PersoneelskortingHeb je een (bij)baan bij Albert Heijn? Ben je benieuwd wat de betaaldata van je salaris zijn? Kijk dan in het onderstaan…
Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Veel jongeren zoeken een bijbaan om extra geld te verdienen. Een populaire bijbaan is caissière bij Albert Heijn. Achter…
Caissière bij de Albert HeijnEen (bij)baan bij Albert Heijn. Ideaal, maar is het leuk werk? Verdient het goed? Wat wordt er van je verwacht?
Bijbaan bij Albert Heijn (AH)Bijbaan bij Albert Heijn (AH)Albert Heijn is een van de grootste werkgevers onder jongeren. Werken bij Albert Heijn kan heel divers zijn en is uiterm…
Shelf Ready PackagingToen Albert Heijn in oktober 2012 aankondigde Shelf Ready Packaging te gaan gebruiken in de winkels was het eerste wat e…
Bronnen en referenties
  • Albert Heijn

Reageer op het artikel "Betaling salaris Albert Heijn en personeelskorting 2017"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 02-02-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Vakantiegeld
Schrijf mee!