InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Goedkope verzekering afsluiten: Verzekeringen vergelijken

Goedkope verzekering afsluiten: Verzekeringen vergelijken

Verzekeringen beschermen jou als consument als het goed is tegen veel vervelende gebeurtenissen. Maar aan de andere kant betaal je natuurlijk ook jaarlijks premie om jezelf zo goed te kunnen beschermen. Hoe weet je of je goed beschermd bent met je huidige verzekering? En hoe weet je of je niet teveel betaalt voor een verzekering? Hoe kun je verschillende verzekeringen van banken, verzekeraars en andere financiële instellingen online goed met elkaar vergelijken op prijs en kwaliteit?

Hoe weet je of jouw verzekering jou beschermt tegen alle mogelijke risico's?

Wanneer je wilt weten wat je huidige verzekering allemaal dekt en onder welke condities, zul je toch in de voorwaarden van die verzekering moeten duiken. Verzekeringen verschillen nogal in welke risico's ze afdekken en hoeveel ze maximaal vergoeden in geval van schade. Het beste is dan ook om meerdere verzekeringen met elkaar te vergelijken op premie en voorwaarden, voordat je een keuze maakt. Maar ook als blijkt dat je teveel betaalt voor te weinig bescherming, kan het zinvol zijn om te kiezen voor een andere aanbieder en jouw verzekering over te sluiten.

Hoe weet je wat je betaalt aan premie voor je huidige verzekering?

Jaarlijks ontvang je een overzicht, waarin je precies kunt zien wat je voor het volgende jaar aan premie gaat betalen. Via online vergelijkingssites krijg je een goed inzicht in wat andere banken en verzekeraars vragen voor een vergelijkbare verzekering. Wanneer blijkt dat je teveel betaalt, kun je overwegen om over te stappen. Houd hierbij wel opnieuw rekening met de specifieke voorwaarden van de verzekering. Wat wordt er vergoed en tot welk maximum? Anders ben je appels met peren aan het vergelijken en ben je misschien wél goedkoper uit maar ook tegen slechtere voorwaarden.

Hoe kun je online premie en voorwaarden van verzekeringen het beste vergelijken?

Via online vergelijkingssites kun je eenvoudig verschillende verzekeringen van meerdere aanbieders met elkaar vergelijken. Op prijs maar ook op kwaliteit. Je kunt zo eenvoudig achterhalen wat de goedkoopste verzekering op dit moment op de markt is en weet precies onder welke voorwaarden een verzekering wordt aangeboden.

Op vergelijkingssites als verzekering.nu, independer.nl of verzekeringen-online.nl krijg je binnen een paar minuten inzicht in de prijs van verschillende verzekeringen en hun specifieke voorwaarden. Op deze manier maak je een goede beslissing om voor de toekomst goed en toch goedkoop beschermd te zijn tegen alle mogelijke risico's. Kun je ergens tegen minder premie net zo goed verzekerd zijn? Sluit dan je bestaande verzekering over en bespaar zo eenvoudig veel geld op jaarbasis.

Vergelijken van verzekeringen online: Een checklist

  • Zoek thuis op hoeveel premie je betaalt op je huidige verzekering: Wat betaal je jaarlijks voor een verzekering?
  • Ga eerst na wat de voorwaarden zijn van jouw verzekering: Wat wordt er vergoed en tot welke maximaal bedrag wordt er uitgekeerd in geval van schade?
  • Zoek via Google een goede vergelijkingssite: Kun je hier zowel op premie als op voorwaarden vergelijken?
  • Vergelijk online verzekeringen op premie: Wat betaal je op jaarbasis en moet je extra betalen om je aanvullend te kunnen verzekeren?
  • Vergelijk verzekeringen ook op hun voorwaarden: Wat wordt er allemaal vergoed door een verzekering, keert de verzekering altijd uit in geval van schade en is er sprake van een maximale uitkering?
  • Vraag verschillende offertes aan bij banken en verzekeraars, zodat je zeker bent van je vooronderzoek. Hoeveel premie betaal je op jaarbasis en wat wordt er precies gedekt bij deze aanbieder?
  • Sluit je verzekering over wanneer je goedkoper en beter af bent ergens anders: Ga naar je bank of verzekeraar en onderzoek hoe en wanneer je jouw bestaande verzekering kunt stopzetten
  • En last but not least: Sluit online of via de telefoon de goedkoopste verzekering met de beste voorwaarden af
Gerelateerde artikelen
Verzekering afsluiten: afsluiten van een online verzekeringVerzekering afsluiten: afsluiten van een online verzekeringJezelf direct verzekeren door een online verzekering af te sluiten via Internet staat op de tweede plaats - na reizen -…
Goedkope verzekeringen: goedkoopste verzekering is ook goedVeel mensen hebben het niet zo ruim en moeten elk dubbeltje omkeren om aan hun vaste lasten te kunnen voldoen. Toch word…
Motorverzekering vergelijken: Goede en goedkope verzekeringAls motorrijder ben je verplicht om een motorverzekering af te sluiten. Natuurlijk wil je op zoek naar de goedkoopste mo…
Goedkoopste verzekering is vaak de beste keusDe voorwaarden van vrijwel alle verzekeringsvormen zijn onderling verwisselbaar tussen de diverse verzekeraars. Op klein…
De goedkoopste verzekeringOm zoveel mogelijk geld te besparen zijn wij consumenten steeds op zoek naar de goedkoopste verzekering. De verzekeraar…

Reageer op het artikel "Goedkope verzekering afsluiten: Verzekeringen vergelijken"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 09-05-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!