InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Noordhollandsche verzekering

Noordhollandsche verzekering

Noordhollandsche verzekering De Noordhollandsche is een verzekeringsmaatschappij die zich gespecialiseerd heeft in schadeverzekeringen. Een Noordhollandsche verzekering kenmerkt zich door hoogste kwaliteit met gunstige premies. De Noordhollandsche verzekeringen worden al zes jaar lang verkozen tot de beste schadeverzekeraar van Nederland.

Wat is de Noordhollandsche?

De Noordhollandsche, officieel de Noordhollandsche van 1816 genaamd, is een zelfstandige schadeverzekeraar die de afgelopen zes jaar op rij tot beste schadeverzekeraar van Nederland verkozen is door de intermediairorganisatie Adfiz (NBVA en NVA) en het DAK. Wanneer je op zoek bent naar een goede schadeverzekeraar is de Noordhollandsche dus een echte aanrader!

Waarom een schadeverzekering?

Wanneer jij of een ander schade aanricht aan jouw bezittingen, kunnen de kosten van het herstel snel hoog oplopen. Wanneer bijvoorbeeld een brand je complete huis en bezittingen in de as gelegd, zul je indien mogelijk je huis op moeten knappen en een heleboel nieuwe spullen aan moeten schaffen. De kosten hiervoor lopen vaak in de tienduizenden euro's. En wanneer je met je auto de auto van je voorganger in de prak rijdt, moet deze schade ook vergoed worden, wat eveneens vele euro's kan kosten. Er zijn maar weinig mensen die dergelijke kosten in één keer op kunnen hoesten. Gelukkig kun je voor dergelijke situaties verzekeringen afsluiten, zodat de verzekering (een groot deel van) deze kosten vergoedt.. Hiervoor betaal je een premie, een bedrag dat je elke periode (bijvoorbeeld elke maand, dit kun je afspreken met de verzekeraar) naar de schadeverzekeraar overmaakt.

Geschiedenis van de Noordhollandsche verzekeringsmaatschappij

De Noordhollandsche heeft een lange geschiedenis. De Noordhollandsche is namelijk al bijna 200 jaar lang een verzekeraar waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. De Hollandsche is begonnen als een onderlinge brandwaarborgmaatschappij, in 1816 opgericht door de houthandelaar Cornelis Eecen, maar functioneert tegenwoordig onafhankelijke en zelfstandige schade- en levensverzekeraar. In 2000 is de Noordhollandsche Goede Doelen Stichting opgericht, waarmee de Hollandsche haar eerste stappen op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen zette. Deze stichting ondersteunt sociaal- en culturele initiatieven met een maatschappelijk belang. In 2008 heeft de Hollandsche haar mogelijkheden uitgebreid door de NV Noordhollandsche Levensverzekeringen in het leven te roepen. Tot op de dag van vandaag biedt de Hollandsche verzekeringen van uitstekende kwaliteit aan. De Hollandsche biedt diverse soorten verzekeringen aan, van inboedelverzekeringen tot pleziervaartuigenverzekeringen.

De Noordhollandsche verzekeringen

De Noordhollandsche biedt verscheidene (schade)verzekeringen aan, welke je naar hartenlust kunt combineren in de Combipolis. Je bent geheel vrij in het samenstellen van de Combipolis, er zijn geen verplichte combinaties. Wanneer je voor de Hollandsche schadeverzekeringen kiest ben je verzekerd van uitstekende producten met een aantrekkelijke premie, een zeer goede klantenservice afdeling en persoonlijke adviezen.

Indien de schade door een ander aan jou of je bezittingen aangebracht wordt, probeert de Hollandsche verzekering de schade zo snel mogelijk uit te keren. In sommige gevallen worden de schadekosten zelfs eerst aan jou uitgekeerd, in andere gevallen wordt er geprobeerd zo snel mogelijk een schaderegeling met de verzekeraar van de dader te treffen.

Combipolis Particulieren van de Noordhollandsche

Meerdere verzekeringen afsluiten bij de Noordhollandsche kan je veel voordeel opleveren. Hoe meer verzekeringen je namelijk in de Combipolis afsluit, hoe hoger het kortingspercentage dat je per afgesloten verzekering krijgt. Maar welke (schade)verzekeringen biedt de Noordhollandsche nu precies aan?

Motorrijtuigenverzekering

De motorrijtuigen verzekering van de Hollandsche bestaat uit ten minste de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen (WAM verzekering). Deze verplichte verzekering voor auto's dekt de schade aan anderen die veroorzaakt is met een auto. Met de WAM verzekering ben je echter niet verzekerd voor schade aan je motorrijtuig, hier is de casco verzekering voor. Bij de Noord-Hollandse verzekering kun je kiezen uit een beperkt cascoverzekering (voor schade die door andere aan je motorrijtuig aangebracht is) en een volledig casco verzekering (deze vergoedt eveneens de schade die je zelf aan je motorrijtuig veroorzaakt hebt).

Aansprakelijkheidsverzekering

Een aansprakelijkheidsverzekering dekt de materiële en letselschade die jij of je gezinsleden aanbrengt aan anderen of andermans spullen. Deze aansprakelijkheidsverzekering dekt echter niet die schade die al door andere verzekeringen gedekt wordt, zoals de WAM verzekering.

Opstalverzekering

Wanneer je een hypotheek af wilt sluiten, is een opstalverzekering afsluiten over het algemeen verplicht. Een opstalverzekering is een verzekering die de schade aan je huis dekt die ontstaan is uit brand, bliksem, vorst, inbraak en dergelijke. De hoogte van de premie wordt door de Hollandsche berekend aan de hand van onder meer de omvang van de dekking, het schadeverleden en de woonplaats.

Reis- en annuleringsverzekering

Een reis kan onvoorzien niet doorgaan, bijvoorbeeld door overlijden van een naast familielid. Het is dan fijn wanneer je een annuleringsverzekering hebt, welke (een deel van) de reiskosten vergoedt. Naast een annuleringsverzekering is een reisverzekering aan te raden. Wanneer je op vakantie iets overkomt, je breekt bijvoorbeeld een been, zorgt een reisverzekering ervoor dat de kosten die je door het ongeval maakt (bijvoorbeeld een eerdere vlucht naar huis) vergoed worden. De hoogte van de premies van deze verzekeringen zijn onder andere afhankelijk van de reissom, het dekkingsgebied en het aantal dagen dat je op vakantie gaat.

Inboedelverzekering

Een inboedelverzekering verzekert je tegen schade aan de spullen in je huis, bijvoorbeeld door diefstal, vorst of brand. Je kunt ervoor kiezen om voor zeer dure goederen een extra verzekering af te sluiten, bijvoorbeeld voor je juwelen. De hoogte van de premie is onder andere afhankelijk van de waarde van je spullen, je woning en eventuele preventieve middelen tegen inbraak.

Pleziervaartuigenverzekering

De pleziervaartuigenverzekering is vergelijkbaar met de WAM verzekering voor motorrijtuigen. De pleziervaartuigenverzekering dekt namelijk die schade die je met je boot veroorzaakt en wanneer je dit mee verzekert, schade die aan de boot veroorzaakt wordt. De hoogte van de premie van de pleziervaartuig verzekering is afhankelijk van de prijs en het bouwjaar van je boot, het type boot, het vaargebied en andere factoren.

Uitvaartverzekering

De uitvaartverzekering is een verzekering die veel mensen liever niet af willen sluiten. Dit is echter wel verstandig, omdat een uitvaartverzekering de vaak erg hoge kosten van een begrafenis of crematie dekt. Vooraf spreek je met de Hollandsche een bedrag af dat uitgekeerd wordt na je overlijden. Je kunt de verzekering tussentijds stopzetten, dit wordt afkopen genoemd. Je betaalt dan geen premie meer maar krijgt een bedrag uitgekeerd.
Gerelateerde artikelen
Beleggen in AEGONBeleggen in AEGONAEGON NV ontstond in 1983 na de fusie van AGO en Ennia. Het bedrijf is van oorsprong Nederlands. AEGON opereert in meer…
Verzekeraars: de bekendste aanbieders van verzekeringen 2019Verzekeraars: de bekendste aanbieders van verzekeringen 2019De verzekeraars, aanbieders van verzekeringen en verzekeringsmaatschappijen vallen onder de Wet Financieel Toezicht. Er…
Aegon NV - financiële dienstverleningAegon ontstond in 1983 uit een fusie tussen Ennia en AGO. Het bedrijf richt zich met name op levensverzekeringen, pensio…
CAR verzekeringCAR verzekeringDe CAR verzekering is een verzekering die schade vergoed op en rondom een bouwterrein. Wanneer je een huis wilt (ver)bou…
Bronnen en referenties
  • http://www.nh1816.nl/

Reageer op het artikel "Noordhollandsche verzekering"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 28-08-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!